Stubben Startet 5.Mai.2004 Del på Facebook Startet 5.Mai.2004 Hei. Som total 'novise' på området, tillater jeg med å spørre følgende: I min båt er det innstallert en batterivender med inndeling; AV, 1, BEGGE, 2. Det er ikke lagt opp til at det ene eller det andre er spesifikt til start eller forbruk. Kan brukes til begge deler. Nå har jeg tenkt å bruke 1 kun til start og 2 til forbruk. Når jeg da starter motoren på 1, er det da OK å vende over til BEGGE (for å få lading til batteriene) mens motoren går, eller kan noe ødelegges i dette tiendedels sekundet??? Jeg er klar over at dette selvfølgelige saker for de fleste av dere, men for meg er dette nytt (ny båt i februar med mange ukjente 'duppedingser') så bær over med meg. Sitér dette innlegget Stubben. Pensjonist som nyter livet Link to post
Herman Svart 5.Mai.2004 Del på Facebook Svart 5.Mai.2004 Med forbehold om at du har en superspesial vender. Du kan trygt bytte mellom 1-begge-2 mens motoren går. Jeg har lest et sted at litt av grunnen til at "begge" er der, er nettop for at du skal kunne svitsje under gang. Bare ikke sett bryteren i "av", men det vet du sikkert. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Stubben Svart 5.Mai.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2004 Hei Lars_Herman. Hjertelig takk. Det var dette jeg håpet på. Regner ikke med at det er noen spesielt med denne venderen, og nei, den settes aldri i AV under gange. Sitér dette innlegget Stubben. Pensjonist som nyter livet Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.