terron Startet 12.Januar.2009 Del på Facebook Startet 12.Januar.2009 (redigert) Noen som vet hvor man kan få kjøpt noe så enkelt som et lite og nusselig digitalt voltmeter som ikke gjør noe annet enn å måle volt. Trenger altså ikke et mer avansert instrument som også måler gjennværende batteristrøm og andre ting. Synes at de analoge "rene" voltmeterne ikke blir nøyaktige nok. Redigert 12.Januar.2009 av terron (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 12.Januar.2009 Del på Facebook Svart 12.Januar.2009 Wema har et digitalt voltmeter som ser kurant ut iallefall. Vær obs på at enkle digitale voltmeter normalt er avhengig av galvanisk skille mellom drift-spenning og "måle-spenning". Sitér dette innlegget Link to post
PetterA Svart 12.Januar.2009 Del på Facebook Svart 12.Januar.2009 Har ikke skjekket om de har det, men www.elfa.se har det meste innen elektronikk. Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 12.Januar.2009 Del på Facebook Svart 12.Januar.2009 Her finner du et annet. Vær obs på galvanisk skille og motstandene du må bestille med. Kjell Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 12.Januar.2009 Del på Facebook Svart 12.Januar.2009 Er disse for små? Her er det fire voltmetrene for hhv batteribanken til BB motor, dernest mot SB er voltmeteret for forbruksbanken, så for batteribanken til SB motor, og helt til SB startbatteriet til generatoren ombord. Dette har fungert aldeles perfekt i tre år. Innkjøpet er organisert av SveinHa. Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 12.Januar.2009 Del på Facebook Svart 12.Januar.2009 Roaldbj: Er dette noe SveinHa stadig organiserer innkjøp av? skulle gjerne hatt to stk. Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 12.Januar.2009 Del på Facebook Svart 12.Januar.2009 Kunne tenkt meg 3 stk Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 12.Januar.2009 Del på Facebook Svart 12.Januar.2009 (redigert) Wema har et digitalt voltmeter som ser kurant ut iallefall. Vær obs på at enkle digitale voltmeter normalt er avhengig av galvanisk skille mellom drift-spenning og "måle-spenning". Wema sitt viste 0,2 volt feil. Ikke godt nok. Sendte i retur. Wema svarte ikke Maritim da de tok dette opp. Men her er et par som sikkert er OK. I alle fall kalibrert av fabrikken: CruzPro. Leveres av Nereides.no. Redigert: Trykkfeil. Redigert 12.Januar.2009 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 12.Januar.2009 Del på Facebook Svart 12.Januar.2009 Eh... Eg lurer på kvifor ein feilmargin på 0,2 volt ikkje er godt nok. Har du noko utstyr ombord som treng eksakt måleverdi? Kan du ikkje bare da trekke frå eller legge til desse 0,2 volta når du les av? Eit voltmeter er no bare eit instrument som gir ein indikasjon på spenninga på batteriet, om det er 13,4 eller 13,6 volt på batteriet så vil det ha meget liten innvirkning, og ein vanlig person vil ikkje merke denne forskjelen. Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 13.Januar.2009 Del på Facebook Svart 13.Januar.2009 Wema sitt viste 0,2 volt feil. Ikke godt nok. Sendte i retur. Hvordan fikk du bekreftet dette forresten? har du et kalibrert instrument å kontrollere imot? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 13.Januar.2009 Del på Facebook Svart 13.Januar.2009 Jeg har 2 stk jeg ikke bruker.. Noen som vil ha de til redusert pris? Ikke pakket opp engang og båten det skulle i er solgt... mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
hanssae Svart 13.Januar.2009 Del på Facebook Svart 13.Januar.2009 Kjøper gjerne disse , IM sendt Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 13.Januar.2009 Del på Facebook Svart 13.Januar.2009 Innkjøpet er organisert av SveinHa. Joda, har vel distribuert rundt 240 av disse voltmetrene til BP-medlemmer og så langt har Posten rotet vekk en pakke og et voltmeter har sovnet. Se også den opprinnelige voltmetertråden. Hadde egentlig ikke tenkt å organisere flere innkjøp men om der er interesse for det så går det jo an å ta en runde til. Dette her er jo egentlig noe som hvem som helst kan gjøre, må bare ha et firma (f.eks. arbeidsgiver som jeg bruker) å kjøpe inn gjennom da grossistene ikke selger til privatpersoner. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Zach Svart 13.Januar.2009 Del på Facebook Svart 13.Januar.2009 Eh... Eg lurer på kvifor ein feilmargin på 0,2 volt ikkje er godt nok. Har du noko utstyr ombord som treng eksakt måleverdi? Kan du ikkje bare da trekke frå eller legge til desse 0,2 volta når du les av? Eit voltmeter er no bare eit instrument som gir ein indikasjon på spenninga på batteriet, om det er 13,4 eller 13,6 volt på batteriet så vil det ha meget liten innvirkning, og ein vanlig person vil ikkje merke denne forskjelen. "Vanlig person". Hvem er det? Når jeg kjøper et digitalt voltmeter til ca 400 kroner skal det vise riktig. Det skal ikke være noe problem å få det til heller - produksjonsmessig. De instrumentene SveinHa skaffet kostet ca halvparten og viste 100% riktig, og det med to desimaler (i alle fall mine to)! Dessuten er det mulig å kalibrere disse sjøl, noe Wama sitt ikke er. Hvordan fikk du bekreftet dette forresten? har du et kalibrert instrument å kontrollere imot? Ja Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 13.Januar.2009 Del på Facebook Svart 13.Januar.2009 Men hvorfor må du ha det 100% nøyaktig? Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 13.Januar.2009 Del på Facebook Svart 13.Januar.2009 Men hvorfor må du ha det 100% nøyaktig? Jeg sier ikke at jeg må ha det 100 % nøyaktig. Jeg sier at de instrumentene SveinHa skaffet viste 100 % riktig. Men jeg vil ikke ha et digitalt voltmeter som viser 2 % feil. Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 13.Januar.2009 Del på Facebook Svart 13.Januar.2009 (redigert) Her er et annet , hva med dette: Voltmeter med enkel montering. 90100 3 Digit Voltmeter LCD, 4-40VDC. 2 kabels enkel tilkobling, ingen batterier, Monteres enkelt i et 5,5mm hull. Ekstremt lavt strømforbruk. Måler nøyaktig spenning i bil, båt, hytte etc. NOK. 475.- Priser er inkl. mva. Frakt kommer i tillegg. http://www.baatelektro.no/ Redigert 13.Januar.2009 av Haba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 13.Januar.2009 Del på Facebook Svart 13.Januar.2009 Sikkert bra, men synes det er dyrt: 475 NOK i forh. til £22 (fra engelsk firma). Måler 43,5 x 21,4 mm og er sprutsikkert. Kan kalibreres. Interessant! Sitér dette innlegget Link to post
Douro Svart 13.Januar.2009 Del på Facebook Svart 13.Januar.2009 Noen som vet hvor man kan få kjøpt noe så enkelt som et lite og nusselig digitalt voltmeter som ikke gjør noe annet enn å måle volt. Billig, nusselig og digitalt. Litt mindre billig, men nusselig og digitalt. Sitér dette innlegget Link to post
Joachim Svart 13.Januar.2009 Del på Facebook Svart 13.Januar.2009 Henger gjerne meg på hvis det blir aktuelt med felles bestilling. (2 stk) Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 13.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2009 Henger meg på jeg også hvis ev. fellesbestilling - 2 stk. Nusseligheten var helt perferkt. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 13.Januar.2009 Del på Facebook Svart 13.Januar.2009 Hei, enn disse da? http://www.elutstyr.no/index.php?cPath=149...11ab981f5a94d9- Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret1 Svart 13.Januar.2009 Del på Facebook Svart 13.Januar.2009 men når man har to 115 ap forbruksbatteri som er sammen koblet så er det da nok med et voltmeter ? Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 13.Januar.2009 Del på Facebook Svart 13.Januar.2009 Ja klart det, det er vanskelig å måle ett når de er samenkoblet Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret1 Svart 13.Januar.2009 Del på Facebook Svart 13.Januar.2009 hva med dette da ? http://batbua.no/index.php?page=shop.produ...rt&Itemid=1 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.