Jump to content

Hvem selger digitalt batterimåler/voltmeter

terron

Recommended Posts

Wema har et digitalt voltmeter som ser kurant ut iallefall. Vær obs på at enkle digitale voltmeter normalt er avhengig av galvanisk skille mellom drift-spenning og "måle-spenning".

Wema sitt viste 0,2 volt feil. Ikke godt nok. Sendte i retur. Wema svarte ikke Maritim da de tok dette opp.

Men her er et par som sikkert er OK. I alle fall kalibrert av fabrikken: CruzPro. Leveres av Nereides.no.

Redigert: Trykkfeil.

Redigert av Zach (see edit history)

Eh... Eg lurer på kvifor ein feilmargin på 0,2 volt ikkje er godt nok. Har du noko utstyr ombord som treng eksakt måleverdi? Kan du ikkje bare da trekke frå eller legge til desse 0,2 volta når du les av? Eit voltmeter er no bare eit instrument som gir ein indikasjon på spenninga på batteriet, om det er 13,4 eller 13,6 volt på batteriet så vil det ha meget liten innvirkning, og ein vanlig person vil ikkje merke denne forskjelen.

Innkjøpet er organisert av SveinHa.
Joda, har vel distribuert rundt 240 av disse voltmetrene til BP-medlemmer og så langt har Posten rotet vekk en pakke og et voltmeter har sovnet. Se også den opprinnelige voltmetertråden.

Hadde egentlig ikke tenkt å organisere flere innkjøp men om der er interesse for det så går det jo an å ta en runde til. Dette her er jo egentlig noe som hvem som helst kan gjøre, må bare ha et firma (f.eks. arbeidsgiver som jeg bruker) å kjøpe inn gjennom da grossistene ikke selger til privatpersoner.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Eh... Eg lurer på kvifor ein feilmargin på 0,2 volt ikkje er godt nok. Har du noko utstyr ombord som treng eksakt måleverdi? Kan du ikkje bare da trekke frå eller legge til desse 0,2 volta når du les av? Eit voltmeter er no bare eit instrument som gir ein indikasjon på spenninga på batteriet, om det er 13,4 eller 13,6 volt på batteriet så vil det ha meget liten innvirkning, og ein vanlig person vil ikkje merke denne forskjelen.

"Vanlig person". Hvem er det? Når jeg kjøper et digitalt voltmeter til ca 400 kroner skal det vise riktig. Det skal ikke være noe problem å få det til heller - produksjonsmessig. De instrumentene SveinHa skaffet kostet ca halvparten og viste 100% riktig, og det med to desimaler (i alle fall mine to)! Dessuten er det mulig å kalibrere disse sjøl, noe Wama sitt ikke er.

Hvordan fikk du bekreftet dette forresten? har du et kalibrert instrument å kontrollere imot?

Ja

:rolleyes:

Her er et annet , hva med dette:

Voltmeter med enkel montering.

90100

3 Digit Voltmeter LCD, 4-40VDC.

2 kabels enkel tilkobling, ingen batterier,

Monteres enkelt i et 5,5mm hull.

Ekstremt lavt strømforbruk.

Måler nøyaktig spenning i bil, båt, hytte etc.

NOK. 475.-

Priser er inkl. mva. Frakt kommer i tillegg.

http://www.baatelektro.no/

Redigert av Haba (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...