Jump to content

Bestilte varmt opplag, fikk kaldt.Hva gjør jeg ?


Tom Rør

Recommended Posts

Da vinteropplag sto for døren, bestilte jeg varmtlager til båten.De hadde en pris som gjorde at det faktisk ble samme prisen for varm hall, som de andre tok for kald hall her i Oslo.Selv med frakt 10 mil på lastebil.Da jeg kom opp til lageret, hadde de ikke utstyr til å forflytte båten inn i hallen, så jeg måtte tømme alle rør og slanger, siden det så ut til å bli frost.

Etter et par tre dager sto båten inne, og jeg senket skuldrene.Det var for tidlig, for da jeg reiste opp dit i helgen, var det en håndfull kuldegrader der inne.Dette er litt frustrerende, da jeg har betalt for varm lagring av båten. :nonod:

Er det noen der ute som har tips/råd om hvordan man skal fronte en sånn situasjon?

Skulle mene at dette kvalifiserer til en form for kompensasjon eller tilbakebetaling av penger e.l.?

Dette er et registrert firma innenfor båtbransjen, så man bør vel forvente at man får det man betaler for. :cryin:

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg jobbet på en kliss ny båt for et par år siden som sto lagret innendørs i nærheten av svenskegrensa. Denne båten var 30 fot og hadde aldri vært sjøsatt. eieren hadde fått den billig på høsten og satt den rett i innendørs varmt opplag.

 

Da jeg kom til båten var det en hall uten strøm, uten vann, uten lys, og selvsagt uten varme. Måtte tilbake til oslo for å hente aggregat og arbeidslamper for å komme til båten. Inni hallen sto det rundt 40-50 båter, og ingen av de hadde fått noen god pleie. De var ikke vasket eller høyttrykkspylt under før de ble satt inn i opplag. Flere av de hadde småskader som følge av slett båthåndtering, de var riktignok vinterkonservert (det lå biltema-frostvæskekanner strødd rundt i hele lokalet) og motorene hadde mest sannsynlig fått byttet olje. Dog kun til Biltema mineralolje (disse kannene var også strødd rundt i hele hallen i et salig rot). Tipper eierne har betalt litt mer enn biltema-pris for olja, og mest sannsynlig er motorleverandørene ikke helt fornøyd med at det benyttes biltema mineralolje på kliss nye, avanserte og kostbare motorer. Huske ikke navn på firmaet, og vet ikke om det eksisterer enda, men jeg ville i hvertfall vært veldig kritisk til å sette bort slikt til firmaer uten gode referanser.

 

Båten jeg skulle gjøre noen småting på hadde fått store mugg og soppskader innvendig (båten er kledd med tepper innvendig) og store deler måtte trekkes om rett og slett fordi det var så utrolig vått og rått i den hallen at absolutt ingenting tørket.

Link to post
Share on other sites

Det er en skam at folk kan behandle andres verdier på den måten, men det er jo råtne egg i alle bransjer.

Synes bare at det er litt tettere mellom dem i båtbransje, og det er jo trist at en hel bransje blir uglesett, når det jo finnes mange seriøse aktører tross alt.

Link to post
Share on other sites

Nei, for han er på sykehus med en relativt stygg diagnose.Jeg er nødt til å fronte de han driver butikken med for en form for kompensasjon.Det kunne tross alt fryst istykker saker og ting ombord hvis jeg ikke hadde sett meg nødt til å suge ut av rør etc. Da de er et firma sentralt i oslo, er de vel ikke tjent med dårlig omtale i fora som dette skulle jeg tro.

Blir spennende å høre hva de har som unskyldning.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...