Barsk IV Startet 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 16.Januar.2009 Lasteskip synker med 10 ombord: http://www.dagbladet.no/2009/01/16/nyheter...ulykke/4398259/ Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Etter hva jeg leser hos BT så dreier det seg om Mirabelle, som har vært innvolvert i en rekke ulykker tidligere. Det dreier seg om det maltesisk registrerte frakteskipet Mirabelle, som er identisk med frakteskipet Karen Danielsen som i mars 2005 torpederte Vestbroen over Storebælt. I 2004 gikk skipet på grunn ved Svendborg utenfor Danmark. Her har jeg fotografert Mirabelle på vei inn Svelvikstrømmen for noen få uker siden. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Suggen (i sundet) Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Synes det ser ut som den har slagside på bildet ditt også Astor! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Skal si det flyter mye tømmer omkring Mirabelle. Foto tatt av Magne Fitjar og vist i Dagbladet nett. Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Usj...... Er kanskje litt "surmuler" nå, men det skal bli spennende å se hvor lang tid det tar før berging blir satt igang. Kanskje det blir en lang diskusjon om eierforhold, forsikring, skyld, osv. Denne gang ligger den jo ikke utforbi "stuedøra" til de som sitter på pengebingen, så.......... tiden vil vise.:-) Håper jeg ikke får rett....... Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Me har nå fordelen av at Eide Marine holder til innen kort avstand, så skuta blir nok berga. Verre med tømmeret som flyter rundt, blir vel Kystverket som må rydde opp. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Astor Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Her har folk rundt fjorden en stor mulighet til å sikre seg ved til neste vinter. Dette var ganske vanlig her i Oslofjorden tidligere da tømmersleepet ofte løsnet og tømmerstokker fløt i land på strendene. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
JGH Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Skulle hatt egnet båt til å slepe med meg tømmer her, har tilgang på sagbruk. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
JGH Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Styrmannen sovnet, akkurat som eg trudde. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Hansi Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Skipet skal visst være under slep nå. Sitér dette innlegget Link to post
Frank Allan Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Da jeg er sjømann og i denne bransjen så kjenner jeg litt til forholden i småfrakte fartøy bransjen. Jeg vil anta at på dette skipet er de 2 navigatører, kaptein og styrmann, disse går normalt 6 til 6 vakter. I tillegg så er de ganske sikker begge i virksomhet under lasting og lossing, det være seg papirer som skal gjøres og parktisk arbeide på dekk. Under fart så er det bare en mann på brua, nemlig vakthavende navigatør. På ett slikt skip strekker arbeids tiden seg gjerne til 16 timer og mer i døgnet, dager i strekk. Men selfølgelig så er den ofisielle arbeids tiden mye kortere. Det må man sørge for eller så er det en kald fot i ræva. Og dette er både internasjonale og nasjonale myndigheter samt organisasjoner helt på det rene med. Sjøl jobber jeg for seriøse eiere og har helt andre forhold enn det som beskrives ovenfor. Jeg er kaptein med 3 styrmenn under meg. Samt at fra solnedgang til sol oppgang er det en matros som utkikk. Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 17.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 Det ser ut som det ingen ende tar,når det gjelder denne båten http://www.haugesunds-avis.no/article/2009...11/1058/AKTUELT http://www.haugesunds-avis.no/article/2009...91/1058/AKTUELT http://www.haugesunds-avis.no/apps/pbcs.dl...mp;Profile=1058 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.