roesok Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Eller stille seg selv spørsmålet om man ikke er på feil sted til feil tid... Det har vel alle opplevd med båtlivet. Hadde det vært så enkelt at vi kunne styre været. Men det kan være blikk stille når vi drar ut i skjærgården om morgenen og liten kuling på tilbaketuren om ettermiddagen. En må kle seg etter forholdene, når et skal på fjelltur tar en også med ekstra ullgenser og stillongs. I tilfelle dårlig vær. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Bitteliten Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Fra 23 fot og oppover er kabinen på en DC sovbar og man får et toalett der man kan ta ned buksa og rygge inn. Under 23 for blir det trange greier - bortsett fra kanskje Nidelv 610 kanskje Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Fra 23 fot og oppover er kabinen på en DC sovbar og man får et toalett der man kan ta ned buksa og rygge inn. Under 23 for blir det trange greier - bortsett fra kanskje Nidelv 610 kanskje Eller Ibiza 22 Weekender, med sep. toalettrom og god plass til to foran.. I sommer var vi 4 gutter som overnattet, gikk fint det, selv om båtene som lå ved siden av oss kanskje trodde vi var mer enn bare gode venner... Er forøvrig enig at grensen ligger på 22 fot når det gjelder kabin foran. Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Bitteliten Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Ja - det er jeg enig i. Har vært ombord i en slik en og den ser "dugandes" ut. Fin båt. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Og hvis man skal ha noenlunde komfort med kone og tre unger, må man opp i 30+ fot... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
johnson Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 selv om båtene som lå ved siden av oss kanskje trodde vi var mer enn bare gode venner... :lol: Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
ivar Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Ja, 4-5 stykker som dekkes av skjermen i en skjærdsjeep er ønsketenkning! På noen er man rimelig godt dekket for to, på noen modeller snaut nok det, etter min erfaring. I en bowrider så er man dekket og kan ha oppe en kalesje, helt-eller delvis, og således være i le av været for fem stykker bak skjermen. Helt enig. Ville mye heller hatt en bowrider enn senterkonsoll, spesielt som familiebåt. Syns en del senterkonsollbåter først og fremst framstår som 'ego'-båter. Fins forsåvidt kalesjeløsninger til senterkonsoll båter også. (Selv om jeg syns de ofte ser temmelig 'corny' ut... ) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Uttern_D55 Svart 18.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Ok.. Nå har jeg fått nytt tilbud på uttern, 190.000,- inkludert båthenger - helt kliss ny henger og 6 mnd garanti på hele pakka! Har gått noen runder med meg selv og funnet ut at jeg ikke vil bruke mer enn 200.000,- på båt i første omgang. Så får jeg heller gå for noe større neste gang. Er vel en grei førstebåt Uttern D55, eller er det bare skrot? Hehe.. prøvde jo selv D55 hos en forhandler i fjor, og jeg likte den godt selv om det var grov sjø når vi testet den. Gjør jeg en megatabbe om jeg kjøper denne båten? Bruksområdene mine blir igrunn å kjøre fra havna til diverse badestrender i området:) Overnattinger tar vi heller i kompisen min sin Bavaria 38;) Sitér dette innlegget Link to post
Kjeller Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Har selv god erfaring med Uttern D55, i disse ulvetider med prisdifferansen du operer med er det bare å kline til. Kan love deg mange fine timer på sjeøen Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Nå er du på et prisnivå som virker fornuftig. Klask til, du får en fin båt og med henger er jo vinterlagringsproblematikken løst :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Klin til, mye båt for pengene. Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Bjerknez Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 190.000,- for en kliss ny Uttern med 135 HK'er optimax + kliss ny båthenger, ferdig levert er en veldig god pris! Personlig hadde jeg stillt meg følgende spørsmål: Hvorfor?? Men det er jo en annen sak... mye bår for pengene. Selv om det kun er en 115HK'er i pakka du snakker om, så er dette en veldig god pris. Trå til! Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
roesok Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 190.000,- for en kliss ny Uttern med 135 HK'er optimax + kliss ny båthenger, ferdig levert er en veldig god pris! Var ikke dette en 2005-mod. da? Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Bjerknez Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Hvis så er tillfellet, så synes jeg ikke prisen var så voldsomt god.... Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Uttern_D55 Svart 19.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Det er en 2005 mod ja, men tror ikke jeg kommer til å kjøpe den. Var visst ikke med båthenger allikavel.. Tror jeg har litt is i magen og ser om noe annet dukker opp. Sitér dette innlegget Link to post
Uttern_D55 Svart 19.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Kan dere si noe om amerikanske modeller? Visst jeg sammenligner Uttern D55 med feks denne fra Crownline: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Er amerikanske båter bare dritt? Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Er amerikanske båter bare dritt? Ingen båter er bare dritt, men noen er mer fornuftige kjøp enn andre. Og en båt som dette med innenbords bensinmotor er vel ikke det mest fornuftige å kjøpe. På den annen side er det nok mulig å få gode pristilbud på båter av denne typen. Du har skrevet tidligere at du vil bruke maks kr 200.000,- på båt. Om du i tillegg nevner hvilke bruksområder du er ute etter så regner jeg med at du vil få en del tips og forslag. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
sap_2000 Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 (redigert) Er amerikanske båter bare dritt? Nå pirker du i et vepsebol med det spørsmålet, og du vil nok få mange meninger... Personlig har jeg nesten til gode å bli fasinert av en Amerikansk båt. For meg er Amerikanske båter = litt sjelløse plastic-fantastik båter med vegg til vegg tepper, bygget for Amerikanere og Amerikansk smak. Jeg ville holdt meg til Europeisk eller Skandinavisk som er bygget og tilpasset forholdene vi har her oppunder Nordpolen. Annenhåndsverdiene viser også det samme stort sett... Redigert 19.Januar.2009 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Mouche Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 For meg er Amerikanske båter = litt sjelløse plastic-fantastik båter med vegg til vegg tepper, bygget for Amerikanere og Amerikansk smak. Jeg blir nesten fristet til å tro at det er mange, svært mange, amerikanske båter du hverken har sett eller hørt om! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Suzumar Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Hadde ikke kjøpt innenbords med bensin. Om det virker som et godt kjøp nå er det ikke sikkert du sitter igjen med samme inntrykket den dagen du selger den. Sitér dette innlegget Link to post
Uttern_D55 Svart 19.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Om vi ser litt vekk ifra annenhåndsverdien. Finnes det gode amerikanske båter i 17-19fots klassen? Som feks den jeg linket til over her. Jeg vil gjerne ha en fin og komfortabel båt. Innenbords/Utenbordsmotor spiller ikke så stor rolle. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Jeg blir nesten fristet til å tro at det er mange, svært mange, amerikanske båter du hverken har sett eller hørt om! Det er helt sikkert mange jeg ikke har sett og hørt om, men jeg har både sett mange og prøvet endel de siste 20 årene bygger mine synspunkter på det... Det finnes selvfølgelig noen unntak som GB, Nordhavn etc. som ikke går under "Plastic fantastic" kategorien, men de er jo ikke helt "made in God's own country" heller... Men mainstream båtene som Sea Ray, Bayliner, Chapperal, Regal, Monterey eller hva de nå heter alle sammen ser dønn like ut for meg. Hvertfall i klassen opp til 30 fot... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Noflow Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 (redigert) amerikanske båter er jo ofte kjent for å ha skikkelig gode skrog da, det er der de har den største styrken, men så må du jo tenke over hva DU skal bruke den til, og hva DU vil ha... enkelt og greit vi her kan bare hjelpe deg med å finne båter, det er jo du som skal vurdere, kjøpe, betale, og eie båten. Redigert 20.Januar.2009 av dal-z (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Uttern_D55 Svart 23.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Da har jeg falt litt tilbake på Askeladden beetle.. huff.. er ikke lett dette:p Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Huff ? Da har du missforstått Jakten på ny båt er en av de store gledene i livet, derfor blir noen av oss aldri ferdig med akkurat det. Har du vurdert Askeladden 535 bowrider ? I størrelse blir den mer lik Uttern, og da blir ikke prisforskjellen så står heller. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.