SandAnker Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Hvor ofte er det mulig og ta en ankerdramm? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Hvor ofte er det mulig og ta en ankerdramm? Hver gang du er ute å sjekker fortøyningene. Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 (redigert) Hver gang du er ute å sjekker fortøyningene. Kan ikke det gjøres fra ripa ? Forferdelig arbeid (etter en stund - fullstendig umulig) å gå i land mellom alle drammene Geir Redigert 26.Januar.2009 av GeirT (see edit history) Sitér dette innlegget Geir Link to post
bliss X Svart 31.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2009 Noen ganger kan det være greit med gammel svensk båt. Særlig når importøren plutselig dukker opp for å dele ut en flaske vin Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 31.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2009 Portvin som ankerdram Det må være noe som hører motorbat til. Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 31.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2009 (redigert) Hyggelige mennesker som hjelper meg med fortøyningen eller annet får en tyggis. Den varer lenger enn en dram, koster en brøkdel av prisen, og lukter godt Redigert 31.Mai.2009 av Bjerknez (see edit history) Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Mariell Svart 31.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2009 Portvin som ankerdram Det må være noe som hører motorbat til. Hallberg Rassy , MOTORBÅT???????? Helbom Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
2nd Trikker'n Svart 31.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2009 (redigert) Helbom Å nei du. I min lille verden så finnes det seilbåter, motorbåter og motorbåter med seil. Til de siste hører bl.a. sjarker og HR. En seilbåt kan ha en motor - som brukes til og fra kai. Noen kaller HR for motorseiler. For meg er en motorseiler et oxymoron. PS. Les signaturen min. Redigert 31.Mai.2009 av 2nd Trikker'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 31.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2009 Synes mange av forslagene her er upraktiske, henter min ankerdramm hos naboen , det varierende navn utenpå flaskene , bruker den også til lakk og maligsfjærning , opptenning i grillen ,og også som kondensfjerner og startgass. Naboen heter xxxx xxxxxx. Sitér dette innlegget Link to post
Maskinmeisteren Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 (redigert) Synes mange av forslagene her er upraktiske, henter min ankerdramm hos naboen , det varierende navn utenpå flaskene , bruker den også til lakk og maligsfjærning , opptenning i grillen ,og også som kondensfjerner og startgass.Naboen heter xxxx xxxxxx. Tror jeg skjønner resten... Forøvrig vil jeg vel heller si meg aller mest enig i de som heller til Single malt whisky! Lagavulin, Ardbeg, Laphroig og Bowmore er nok blandt mine favoritter (Islay whisky... du finner vel neppe en dram som lukter slik av sjø, tjærebredde naustvegger, tauverk og forsiktig måseskrik som en slik...) Ellers så smaker det meste av skotske singlemalt whiskyer rimelig bra! Har et riiiiiimelig bredt utvalg jeg også, men det er jo klart at en del av det kanskje er for spesielt interesserte... Ankerdram må det være, men alt til sin tid synes jeg. Og vil noen ha noe av det jeg har om bord så værsågod å ta imot tampen! Redigert 1.Juni.2009 av Maskinmeisteren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Lagavulin, Ardbeg, Laphroig og Bowmore er nok blandt mine favoritter (Islay whisky... du finner vel neppe en dram som lukter slik av sjø, tjærebredde naustvegger, tauverk og forsiktig måseskrik som en slik...) Gyldne dråper holdes godt skjult. Og brukes de til ankerdramm, så er det bare til helt spesielle anledninger. Å ta i mot tampen er hyggelig, men kvalifiserer ikke til den typen ankerdramm. Sitér dette innlegget Link to post
gunnt Svart 28.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 Det blir linje-akevitt på oss når vi nå skal ha ankerdram på nyttårs aften :-) Sitér dette innlegget Lærer noe nytt hele tiden Link to post
Bartesam Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 Ankerdrammen blir som regel Gammel Opland eller Dram fra Brimi. De to er konger der. Er jeg i Strömstad, så kjøper jeg O. P. Andersson. Helt grei den som erstatning Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
BMP Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 Ja da får jeg ta med en flaske av den sorten ombord i morgen, selv om jeg ikke skal på mer en en timestur for og fylle opp vanntankene. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 Tar meg en ankerdam hver gang jeg har vært på brygga enten for å strekke på beina eller sjekke fortøyning Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
gunnt Svart 29.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Sitér dette innlegget Lærer noe nytt hele tiden Link to post
REM Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Ankerdrammen tar du etter at du har fortøyd og pustet ut etter en strabasiøs seilas. Alle som hjelper til med fortøyningene har "krav" på ankerdram, og det er skutas skipper som byr. Noen er ikke like formelle av seg og tøyer grensene svært langt for hva en kan kalle en "starbasiøs seilas" Mest vanlig fluidium at innta er Akevitt eller annet sterkt krydderbrennvin. Pyser og nybegynnere tar gjerne Jegermaister. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
SandAnker Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Er det slik det er fatt de er kun ute etter ankerdrammen de som hjelper til Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Min nye favoritt: Dr.Nielsen , en dansk krydderbitter som befinner seg etsteds midt mellom Gammel Dansk og Jäger Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Astor Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 (redigert) Mest vanlig fluidium at innta er Akevitt eller annet sterkt krydderbrennvin. Pyser og nybegynnere tar gjerne Jegermaister. Nåja. Jeg har nå sett rem med en liten Jeger i glasset uten å rynke på nesen. Litt krydret skal ankersen være. Men selvsagt, man tager hva man har i barskapet. Ser at noen foreslår vin til ankerdram. Det må vel være folk med laken som tilbyr dette? Redigert 30.Desember.2009 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fjordutsikt Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Det må være "Gammel Dansk" eller "Gul Banan" Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Jeg hjalp sommeren 2000 en tysker på Langeline i København med fortøyning. Han inviterte meg på en boks pils, det var hyggelig og godt i varmen Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 Etter å ha sett igjennom alle forslagene til anker dram så vil jeg sterkt anbefale at de med de dårligste forslagene snares tar en tur obord i båten og henter den før den fryser i stykker Sitér dette innlegget Link to post
Masserarti Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 Et spørsmål, viss personen som hjelper til kai ikke er gammel nok til en Ankerdram. Hva hadde dere da servert ? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 dregg-dram Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.