Jump to content

Ankerdram

gunnt

Recommended Posts

• 4 måneder senere...
Helbom

Å nei du. I min lille verden så finnes det seilbåter, motorbåter og motorbåter med seil.

Til de siste hører bl.a. sjarker og HR.

En seilbåt kan ha en motor - som brukes til og fra kai.

Noen kaller HR for motorseiler. For meg er en motorseiler et oxymoron.

PS. Les signaturen min.

Redigert av 2nd Trikker'n (see edit history)
Synes mange av forslagene her er upraktiske, henter min ankerdramm hos naboen , det varierende navn utenpå flaskene , bruker den også til lakk og maligsfjærning , opptenning i grillen ,og også som kondensfjerner og startgass.

Naboen heter xxxx xxxxxx.

:lol::lol::lol::lol: Tror jeg skjønner resten...

Forøvrig vil jeg vel heller si meg aller mest enig i de som heller til Single malt whisky! Lagavulin, Ardbeg, Laphroig og Bowmore er nok blandt mine favoritter (Islay whisky... du finner vel neppe en dram som lukter slik av sjø, tjærebredde naustvegger, tauverk og forsiktig måseskrik som en slik...)

Ellers så smaker det meste av skotske singlemalt whiskyer rimelig bra! Har et riiiiiimelig bredt utvalg jeg også, men det er jo klart at en del av det kanskje er for spesielt interesserte...

Ankerdram må det være, men alt til sin tid synes jeg. Og vil noen ha noe av det jeg har om bord så værsågod å ta imot tampen!

Redigert av Maskinmeisteren (see edit history)
Lagavulin, Ardbeg, Laphroig og Bowmore er nok blandt mine favoritter (Islay whisky... du finner vel neppe en dram som lukter slik av sjø, tjærebredde naustvegger, tauverk og forsiktig måseskrik som en slik...)

Gyldne dråper holdes godt skjult. Og brukes de til ankerdramm, så er det bare til helt spesielle anledninger.

Å ta i mot tampen er hyggelig, men kvalifiserer ikke til den typen ankerdramm.

• 6 måneder senere...

Ankerdrammen tar du etter at du har fortøyd og pustet ut etter en strabasiøs seilas. Alle som hjelper til med fortøyningene har "krav" på ankerdram, og det er skutas skipper som byr.

Noen er ikke like formelle av seg og tøyer grensene svært langt for hva en kan kalle en "starbasiøs seilas"

Mest vanlig fluidium at innta er Akevitt eller annet sterkt krydderbrennvin. Pyser og nybegynnere tar gjerne Jegermaister.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Mest vanlig fluidium at innta er Akevitt eller annet sterkt krydderbrennvin. Pyser og nybegynnere tar gjerne Jegermaister.

Nåja. Jeg har nå sett rem med en liten Jeger i glasset uten å rynke på nesen. :lol:

Litt krydret skal ankersen være. Men selvsagt, man tager hva man har i barskapet.

Ser at noen foreslår vin til ankerdram. Det må vel være folk med laken som tilbyr dette? :lol::puke:

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...