SRA Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Men, hva var problemet med panelet? Mulig at jeg ikke har fulgt godt nok med her, hva er problemet egentlig ? Det må være brannfare.Alle båter av merket Bavaria er en brannbombe Det er godt at trådstarter lar oss få vite dette så ulykker kan unngås. Flott at Lunde ordner opp svakheter. Men også fanklubben ville vel foretrukket at det som ble levert orignalt var bra nok? Baatsman: Fikk du vite eksakt hva som var problemet, eller er det en "bedriftshemmelighet"? Hvorfor kjøpte du den når den ikke var bedre. Bavaria har jo også modeller i den størrelsen... Baatsmann: Hva var galt med panelet? FLOTT at Sun Flyer & co er så opptatt av å finne ut feilen med Bavaria sitt panel, regner med at det er kun en glipp at man ikke har eterspurt i detaljer de andre tingene som har dukket opp. Jeg kjøpte en first i Høst som er 2006 modell , klagde på at kicken var noe slapp , det ble ingen spørsmål i det heletatt , dette bytter vi var svaret. Ny er levert og alt i skjønneste orden. Noe helt annet enn hva jeg er vant med da jeg eide en båt av et merke som de selger rett ved siden av.Det er forskjell på de forskjellige importørene Jeg har også veldig gode erfaringer med Lunde Båt, hadde en Bavaria 33 tidligere, nå kjøpte jeg en Jeanneau og trodde jeg gikk opp i kvalitet.. men her var det etter min mening hverken bedre kvalitet eller service. masse slurvefeil på båten og dårlig tilpassing av listverk osv i innredningen... For ikke å snakke om forhandleren i Bergen Nauticsailing, de virker litt useriøs bare ute etter å tjene penger for en hver pris. jeg måtte tilslutt bare henvende meg til importøren Heitmann Marin de ordner heldigvis opp i de andre sitt rot. heheheheh Regner med at opptatt de er av sikkerhet og kvalitet bare har "glemt" å etterspørre i detaljer om detaljene rundt disse sakene, slik at her vil jeg følge eksemplene til Sun Flyer & co og etterspørre detaljene: Enzo: Men også fanklubben ville vel foretrukket at det som ble levert orignalt var bra nok (dette spørsmålet syntes jeg var så bra at jeg ville bruke det angående feil på kick) og følger opp med et annet velformulert spørsmål angående kick: Fikk du vite eksakt hva som var problemet (med Kick), eller er det en "bedriftshemmelighet"? Du skriver at du har dårlige erfaringer med annet merke/leverandø. Hvilket merke/leverandør var dette?, må jo være viktigt å vite hvilket merke/leverandør vi bør styre unna, vi ønsker jo; vi ønsker jo å vite eksakt hva som var problemet som andre skriver. la oss få vite dette så ulykker kan unngås. som det så klokeligt skrives. god sommer Spørsmål til deg også, du skriver; masse slurvefeil på båten og dårlig tilpassing av listverk osv i innredningen... la oss få vite eksakt hva som var problemet det mener mange i denne tråden er viktigt så ulykker kan unngås, vi må ikke la dette bli en bedriftshemmelighet Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Fikk du vite eksakt hva som var problemet [/i](med Kick), eller er det en "bedriftshemmelighet Jeg har beholdt den gamle så normar har ikke sett den hverken før eller etter at jeg ringte og sa jeg ikke var fornøyd med den , det er en sparecraft kick og jeg synes den var litt slakk så jeg reklamerte på den og fikk da en ny uten mer spørsmål om det. Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Normar er helt enestående. Kjøpt ny Beneteau 0 323 på våren 07. Rett før ferien oppdaget jeg noen krakkelringer. Disse ble selvfølgelig fikset. Rett etter ferien var avsluttet, fikk jeg 3 stk. luft hull i gelcoaten i cocpiten. Pirkette som jeg er ringte jeg Even him self, og fikk lirket ut av meg det ene og det andre om skuta. Enden på visa, så fikk jeg en speller ny 08 mod båt. Det må vi kalle for god service? Hurra for Normar og ikke minst Even Larsen! Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Enden på visa, så fikk jeg en speller ny 08 mod båt. Virkelig bra og god service, til etterfølgelse. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Dette er meget bra service fra Normar .... ikke noen tvil om det... slike forhandlere vil jeg gjerne se mer av i Norge Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Svart 22.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Normar er flinke de, ingen tvil om det. Mange flotte båter også. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sydvesten Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Har litt sansen for Oceanis 43 da... fin sak.. men de mindre synes jeg ikke noe om... var ombord i en 40 foter på messen i Bergen i fjor vinter og vart skuffa... synes den virket så veldig trang og høy sammenlignet med den lille 39 jeg hadde på den tiden, spesielt i cockpiten... og jeg hadde ikke noen stor cockpit på min.. Det var ett eller annet med geometrien som ikke stemte ombord.... Den båten jeg like best på den messen var Feeling 39..... selv om den også er noe trangbodd... om jeg slanker meg noen kg kan den også passe uten at jeg trenger å kle på meg båten... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Seiljåtten Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Normar er helt enestående. Kjøpt ny Beneteau 0 323 på våren 07. Rett før ferien oppdaget jeg noen krakkelringer. Disse ble selvfølgelig fikset. Rett etter ferien var avsluttet, fikk jeg 3 stk. luft hull i gelcoaten i cocpiten. Pirkette som jeg er ringte jeg Even him self, og fikk lirket ut av meg det ene og det andre om skuta. Enden på visa, så fikk jeg en speller ny 08 mod båt. Det må vi kalle for god service? Hurra for Normar og ikke minst Even Larsen! Kan du utdype litt mer? Føler det står endel mellom linjene...... Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Hei Seiljåtten, hva skal jeg utdype? Det var slik jeg beskriver. Hverken mer eller mindre. Utrolig,men sant! Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 FLOTT at Sun Flyer & co er så opptatt av å finne ut feilen med Bavaria sitt panel, regner med at det er kun en glipp at man ikke har eterspurt i detaljer de andre tingene som har dukket opp. Jeg stilte jo "god sommer" et veldig kritisk spørsmål. Riktignok uten å få svar.. Når det gjelder panelet til Baatsmann, så syns jeg det er interessant å prøve å finne ut hvorfor en produsent tilbakekaller en hel serie med paneler selv om nesten ingen har klagd. Det er ikke urimelig å være kritisk hvis store produsenter holder slikt hemmelig. Uansett hvem det er. Selv har jeg handlet båt både hos normar og heitmann uten å bli mer enn middels imponert. Har flere venner som ikke er overbevist over kundebehandlingen hos lunde båt òg, så kvaliteten på kundebehandlingen kan og vil variere alt etter hvilke problemer en støter på. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Stella Ulefoss Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 hei Det er kjekt å lese at det er noen som er fornøyd med servisen . Vi kjøpte ein ny Skibsplast 660 i 2006 i Larvik , der handler vi ikke mer . Den eine glidelåsen i ei pute pluss ein søm i same pute gjekk sund første sesongen . Da det ble høst så ringt jeg til Skibplast og spurte hva vi skulle gjere.De spurte om vi kunne ta av trekkee og sende det i posten ned vil de, så sklle dei ta det opp med leverandøren hva som skulle skje . Etter ein god mnd. så kom putetrekket tilbake og selvfølgelig reparert . Ifjor vår kjøpte vi ein Viksund st cruz 340. Under forhandlingen med selger så ble det sendt ein del mailer . Ein del av desse mailene er utformet slik at det er ein del av kjøpekontrakten , men varene ble ikke levert . Båten ble bestilt i 2007. I 2008 så var det blitt forandring på lista over standard utstyr. Jeg meiner at vi skulle fått utstyr etter 2007 standaren, det ble det ikke . Da ankeret hadde vert i sjøen tre ganger så begynte det å ruste , fikk beskjed at jeg måtte polere med autosol . Ankeret på Skibsplasten har ikke begynt enda . Strømmen til omformeren 12 til 200 v var kobla feil slik at kabelen begynte å smelte. Når det er svart røyk og lukter svidd nede i motoren så er det ikke helt topp . Svar i fra Viksund; dette klarer du vel å ordne sjøl, det er det som går raskest . På slangen ut av vv berederen kom det ein kul, og fenderholderen som er orginal og montert på bakveggen ut mot badeplattformen har lekt syre. Det er sansynlig i forbindelse med fornikling - ja ja , men det har etsa syre ned i teaken på badeplattformen . Viksund har blitt informert med bilder , på mail , og i telefon. Det har forsatt ikke skjedd noe . Jeg kommer ikke til å mase mer. Nest gang vi skal kjøpe båt så vet jeg ikke hvor det blir. Vet bare hvor det ikke blir. Jan Martin skal bli medlem av ankerdrammens venner Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Når det gjelder panelet til Baatsmann, så syns jeg det er interessant å prøve å finne ut hvorfor en produsent tilbakekaller en hel serie med paneler selv om nesten ingen har klagd. Det er ikke urimelig å være kritisk hvis store produsenter holder slikt hemmelig. Uansett hvem det er. Om du ringer Sjur hos Lundebåt så får du selvsagt vite hva som er årsaken... Verre er det ikke... Jeg kan ikke se at andre enn Sun Flyer som hevder at dette er holdt hemmelig... dog mest sannsynlig uten å ha spurt Lundebåt.... Om du ikke tørr ringe selv så kan jeg gjøre det for deg vet du.. Reiser til Norge i natt og kan ringe for deg i morgen.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sun Flyer Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Det normale er jo at de det gjelder får vite grunnen. Jeg går derfor ut fra at "Baatsmann" vet hva som var problemet. F.eks hvis volvo tilbakekaller en serie biler for å gjøre en endring, så får jo eierne vite hvorfor dette må gjøres. Jeg har tilogmed sett avisannonser på slike ting. Bavaria unngår også den flotte reklame-effekten dette kan gi. Synd hvis bare vi på Bp får vite om hvor fantastiske Lunde Båt er. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sydvesten Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Formoder Baatsmann hadde fått vite hva som var årsaken om det var av interesse for han... men som sagt jeg skal ta en telefon for deg i morgen så får du stillet din enorme nysgjerrighet rundt dette emnet om Wurth sine produkter.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sun Flyer Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Du trenger ikke gjøre det for min skyld. Visste forresten ikke at det var Wurth som produserer Bavaria. Jaja, man lærer så lenge man lever. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sydvesten Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 (redigert) Visste forresten ikke at det var Wurth som produserer Bavaria. Jeg har lenge hatt mistanke om at du ikke kjenner noe særlig til Bavaria, så det er greit at du selv innrømmer det nå iallefall Det står forøvrig beskrevet i innlegg 15 i denne tråden.. Redigert 22.Januar.2009 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Servicemannen Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Om du ringer Sjur hos Lundebåt så får du selvsagt vite hva som er årsaken... Verre er det ikke... Jeg kan ikke se at andre enn Sun Flyer som hevder at dette er holdt hemmelig... dog mest sannsynlig uten å ha spurt Lundebåt.... Om du ikke tørr ringe selv så kan jeg gjøre det for deg vet du.. Reiser til Norge i natt og kan ringe for deg i morgen.... Morsomt å se dere . Dette er ikke stor feil hos dem. En del av paneler hadde feil på kretskort og en til to utganger ble defekte. Dem bytter ut del av dem på grunn at underleverandøren ønsket dem tilbakelevert. Jeg har byttet en av disse panelene, ikke stort jobb. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
baatsman Svart 22.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 (redigert) Ikke noe annet en att panelet blir byttet, sendt til Wurth og blir sjekket/reparert, returnert. Det eneste Würth (produsenten) bekreftet, var at feilen ikke innbefattet brannfare eller fare for personer som bruker tavlen/panelet. Og att dette ikke har skadet noen komponenter. For meg er det svar godt nok. Og så lenge jeg har fått bekreftet att det ikke har skjedd skade på båt/personer eller bikkja så er det bekreftelsen jeg ønsket. Kanskje andre ønsker å grave dypere enn meg. Men jeg tar ett svar, en bekreftelse, og oppdrager er utført.. Hvis en ønsker fordypning, kontakt Lunde. Sun Flyer Bavaria produserer ikke alt selv, el panelet er fra Wurth, motor står det VP på(ikke engang den produserer de), winchene står det Lewmar på, Selden på masten, Elvstrøm på seilet. Vi kan fortsette slik, men tror egentlig det ikke er nødvendig Men det viktigste er att feil blir utbedret, måten det blir utbedret på og tidsperspektivet. Og når dette går smertefritt, og vi har en produsent/importør(i likhet med flere som er nevnt i tråden) som er positive/engasjerte/løsningsorienterte. Da blir jeg glad. Jeg henger meg ikke så mye opp i negative ting, men tenker positivt. Det hjelper på humøret og i hverdagen Redigert 22.Januar.2009 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sydvesten Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 (redigert) Er helt enig med deg Baatsman.. De av oss som er vant til å god og pålitelig leverandør i ryggen slår oss selvsagt til ro med et slikt svar... At de som ikke så godt vant nok finner dette merkelig har jeg full forståelse for.. Redigert 22.Januar.2009 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Servicemannen Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Jeg har ikke hørt om noen leverandør som ikke utfører arbeid som produsent ønsker og betaler for. Har du hørt om noen, Sydvesten? Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
baatsman Svart 22.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Er helt enig med deg Baatsman.. De av oss som er vant til å god og pålitelig leverandør i ryggen slår oss selvsagt til ro med et slikt svar... Ja det enkle er ofte det beste. Uff nå bannet jeg visst Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
baatsman Svart 22.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Jeg har ikke hørt om noen leverandør som ikke utfører arbeid som produsent ønsker og betaler for. Poenget er ikke rep av elpanel, det er både forventet og en naturlig sak. En rod-kick som har sittet på ville enkelte si att den er over 2 år og ved reklamsjonsrett. ligger bevisbyrden på deg som kunde. Så hensikten med tråden er ikke selve repen av elpanelt. Men att de tar på sparket skiftet av en 2,5 års gml rodkick. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
God Sommer Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Sun flyer, klart jeg skal svare deg... det trenger du ikke å bekymre deg for...hehehehe jeg kjøpte båten fordi jeg likte den når jeg såg på den på messen, at den båten jeg fikk levert og oppfølgingen fra lokal forhandler her i Bergen ikke svarte til forventningen viste jeg jo ikke da. Til de andre så er det ikke de helt store feilene, men båten bærer preg av at de har hatt det veldig travelt på verftet. med ting som ikke er skrudd skikkelig fast, litt lekasjer her og der, masse knirk i dørk, og i dekket når men går på det. osv osv... det værste på min var vel en el. kobling som bare var satt på plass og ikke skrudd til her var det ganske svart kunne nok blitt litt stygt.. Båten er grei, det jeg mente er at Bavaria har minst like god kvalitet som dagens Jeanneau. Jeanneau er ikke verd 2 - 300.000kr mer etter min mening... men men det er nok andre som har andre meninger... Jeg velger nok et annet merke neste gang, men det skal være sagt at jeg er ganske fornøyd med servicen nå når det er importøren (Heitmann) jeg har med å gjøre, det er den lokale forhandleren Nautic Sailing jeg ikke er imponert over, de ville bare selge båt og så ville ikke de snakke mer med meg hehehehe det var vel ikke så gale men av og til føltes det sånn.. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 God sommer: Jeg er ikke overrasket over tingene du nevner. Men kanskje heller overrasket over at du ikke så disse tingene også på utstillingsbåten. Alle vet jo at dørkopplegget til jeanneau knirker. Det er bare å løfte på platene så skjønner man at det vil bli sånn. Syns også at de nye dekkene på "i" modellene virker mykere enn de gamle sandwichdekkene. Det er flere grunner til at vi valgte å kjøpe en 2002 modell. Jeg er ganske enig med deg her og syns at jeanneau gikk litt ned på standarden ca i 2005-2006. Du skulle nok heller kjøpt den brukte 40-foteren jeg solgte. :lol: Men seriøst; fortrinnet til jeanneau i forhold til bavaria handler vel mest om design og mindre om kvalitet nå for tiden. Forskjellen var større før. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Enzo Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Men att de tar på sparket skiftet av en 2,5 års gml rodkick. Ja det er fine greier når de bare bytter en del til 10000.- etter en rask telefon selv om delen er fra båten var ny i 2006 men jeg kan ikke si at jeg akkurat ble overrasket , dekksutstyret skal jo holde hele reklamasjonstiden på 5år Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.