Jump to content

Fornikle eller kjøpe nytt?


Brum

Recommended Posts

På'n igjen....

Jeg holder på å pusse opp en ærverdig gammel dame ('71 Windy 22 DC), og både støttene mellom rekke og skrog samt pullpit trenger å fornikles. Kan dette gjøres for en "rimelig" penge, eller kan det være like greit å kjøpe nytt? Noen som har en formening om det?

Og en ting til. Jeg har lest at denne båttypen ofte selges med toalett. Er det noen av dere som vet hvor man plasserer et toalett (Porta Potti) i denne båten? Sånn noenlunde anstendig? Jeg trodde jeg skulle klare meg uten toalett i denne båten, men med 4 unge damer ombord, fra 4 til 35 år,  holdt det i akkurat 20 minutter..... :lol:

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hej.

Ditt projekt låter intressant. Jag har precis köpt en Windy 22 DC 1971 med VP B30 170 hkr-motor samt med VP 270-drev. Osäker på vilken propeller som sitter på 15X17 sannolikt. Gör 26 knop på maxvarv 3200 varv. Motorn skall egentligen varva 5000 varv. Marschfart 20 knop på 3200 varv.

Kört ca 250 distans sedan 20/8, bensinåtgång ca 1,4 liter/distans. Båten går tryggt och fint i sjön, motorn lite seg innan den har fått upp värmen. Den måste gå på ca 1500 varv några minuter innan jag kör..

 

Jag har någon aluminiumprofil till motorlucka som måste bytas, däcket skall omlackeras. Olja/Tonkinois på alla träytor inne/ute. Vinterns projekt inbegriper även att ta bort all bottenfärg, 4-5 lager.. Förslag om hur jag skall göra enklast?

 

Vilken propeller skall sitta på 15x17? 15x15? Någon som vet?

 

Vore intressant att få kontakt med dig med tanke på vinterns renovering, tänkte hålla origainalskick.

 

(Hade tidigare Fjord Consul 26, startade www.fjordclub.com med kompisen Lars. Finns det en Windyklubb i Norge?

 

Bästa hälsningar

Christer

Link to post
Share on other sites

Jeg har forniklet pulpit på centrum fornikling for fem år siden.

Dette var til en 1974 Windy 22DC.

Mener dette kostet 3500,- var muligens dyrere, men ble i hvert fall bra.

 

På denne båten sto det orginalt et enkelt sjøvanns toalett i bauen ( innenfor v en i køya )

Om dette er borte, tror jeg det må erstattes med et nytt av samme type.

Mener du ikke får porta porti som er lav nok til å få plass.

Har stort sett med jenter i alderen 25-35 :)men det er samme der- går ikke lenge uten toalett.

 

Windyklubb er på gang, skulle vært klart i fjor vinter, prøver igjen nå.

 

Se forøvrig www.windy7800.com

 

Vinterens prosjekt er forøvrig motorbytte.

Fra 271 V8 bensin til ny Mercruiser 4,2 ES 320 Diesel med bravo 3

 

Mvh Børre

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...