Suzumar Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Når jolla er på slep og jeg skal legge til så har jeg alltid dratt båten opp på siden av min båt og festet en tamp fra baugen på jollen til baugen på moderskipet og en fra siden akter på jollen til siden av moderskipet. Da ligger båten fint på siden av moderskipet og en slipper å tenke på jollen eller tau når en legger til. Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Som Lotus sier, jeg ser ikke helt problemet ditt Verrie. Men takk for tipset, skal holde meg unna Sørlandet Jeg tror ikke Verrie klarer å lage hekkbølger. For lang vanlinje. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Majali Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Denne funker faktisk... Jeg lagde en slik for 10 år siden. Brukte en kabelopptrekker fra en støvuger. Denne ble montert under bakken på snekka. Slepelinen var av god kvalitet, myk og fin flettet line. ca 1 meter fra enden på tauet bant jeg en knute slik at den ikke kunne fly helt ut å belaste snella. Knuten gikk ikke gjennom gjennomføringshylsa. Rett over hylsa satt det en liten rulleblokk så lina kunne lett inn og ut igjen. Tok en så lang line som trommelen hadde plass til . ved pådrag. ( ikke med snekka..:-)) kan en vel justere lengden på lina ved å gjøre fast i kryssholtet. Det er jo alikevel når en går sakte det er fare for å bakke inn lina i propelleren. lykke til :-) Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
alma Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Har hatt tau i propellen flere ganger. aldri fra slepejolle. alltid andre tau som har ligget i vannskorpa av forskjellige årsaker. (dregg, garn, fendere,+++) I høst var jeg å så på en Skarpnes 30 jeg vurderte seriøst å kjøpe. Denne hadde to ankervinsjer hvorav den ene vinsjen var jollevinsj (Gammel vinsj som eieren ikke stolte på til å sove på) Helt genialt spør du meg! Må jo være mye greiere å kunne justere lengden etter eget ønske. Sitér dette innlegget Link to post
tæje vigen Svart 25.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Gleder meg til å se prototypen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.