Jump to content

Linestrammer, ny oppfinnelse

tæje vigen

Recommended Posts

Denne funker faktisk...

Jeg lagde en slik for 10 år siden. Brukte en kabelopptrekker fra en støvuger.

Denne ble montert under bakken på snekka.

Slepelinen var av god kvalitet, myk og fin flettet line.

ca 1 meter fra enden på tauet bant jeg en knute slik at den ikke kunne fly helt ut å belaste snella.

Knuten gikk ikke gjennom gjennomføringshylsa. Rett over hylsa satt det en liten rulleblokk så lina kunne lett inn og ut igjen.

Tok en så lang line som trommelen hadde plass til .

ved pådrag. ( ikke med snekka..:-)) kan en vel justere lengden på lina ved å gjøre fast i kryssholtet. Det er jo alikevel når en går sakte det er fare for å bakke inn lina i propelleren.

lykke til :-)

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Har hatt tau i propellen flere ganger. aldri fra slepejolle. alltid andre tau som har ligget i vannskorpa av forskjellige årsaker. (dregg, garn, fendere,+++) I høst var jeg å så på en Skarpnes 30 jeg vurderte seriøst å kjøpe. Denne hadde to ankervinsjer hvorav den ene vinsjen var jollevinsj (Gammel vinsj som eieren ikke stolte på til å sove på) Helt genialt spør du meg! Må jo være mye greiere å kunne justere lengden etter eget ønske.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...