Bitteliten Startet 17.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 17.Januar.2009 (redigert) Jeg sitter og kikker litt på kartoppdateringer og planlegger hva vi må kjøpe inn for å komme oss dit vi vil til sommeren Jeg har 22XG i plotterne i dag. Når jeg ser på www. navionics.no så finner jeg ikke lenger dette kartet. Derimot finner jeg et kart som heter 45XG. Noen som vet hvor 22xg har tatt veien? Redigert 17.Januar.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 17.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 (redigert) Jeg bestillte og fikk 22XG rett før jul her: www.yachtbits.co.uk Men den nye 49 område er jo blitt større så nå kan du tar deg en tur helt til Svalbard. Men jeg er ening det er litt dummt at Danmark mangler nå. Redigert 17.Januar.2009 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Bitteliten Svart 17.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 (redigert) Jeg tenkte egentlig at 22XG er litt for liten i området for oss. Skulle gjerne hatt med Limfjorden også på brikka. Så om man da kan oppgradere 22XG til 45XG hadde det passet fint Dog mister jeg da "NordNorge" opp til Haugesund Redigert 17.Januar.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 17.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 Jeg synes den gamle 22xg brikken var helt bra for alle som bor i Sørnorge mellom Bergen og Oslo. Det nytter liksom ikke at Svalbard er med nå man mister Skagen... Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Hafrsfjord Svart 17.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 Noen som vet hvor 22xg har tatt veien? Ser ut som om Marineshop selger det iallefall......Kaller det for bestselgeren: http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q...517565;c:100966 Sitér dette innlegget Link to post
Gas Svart 17.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 Står litt om oppgradering her http://www.belamarin.no/maritim/index.asp?...&subExpand= Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 (redigert) Greit det som står på Belamarins side. Men om man klikker videre på navionics.com så ser man at der ligger ikke 22XG . Derimot 45DG. Og Platinum XL3 har også andre inndelinger: Spørsmålet da er om det er Belamarin som henger etter eller om det er Navionics som henger etter. Redigert 17.Januar.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 17.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 Det er nok Belamarin som henger etter. Jeg er sikker på at Navionics sin side såg annerledes ut rett før jul. Men det er jo godt mulig at du få enda tak i 22XG brikker som forhandlere har på lager. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Bitteliten Svart 17.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 Jeg har 22XG fra sommeren 08 - og det er i følge Seatronic ikke gitt ut noen oppdateringer. Det skal visst komme på våren i år. Lurer på om 22XG dekker hele Limfjorden. noen som vet det? Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 17.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 (redigert) Jeg skal sjekke til deg... Redigert 17.Januar.2009 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Fanafjord Svart 17.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 Ja, brikken min dekker hele Limfjorden i flott detajl. Hele løpet inkl. en del av vestkysten. Brikken kjøpte jeg som sagt sent ifjor i England. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Mix Svart 17.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 Det virker som om Navionics har driti på draget her. Den nye inndeling var jo ikke bra. Få er vel interessert i å oppgradere i nye kart i 2009 med denne inndelingen. Belamarin kommer nok ikke til å selge mange oppgraderinger i 2009. Jeg beholder ihvertfall min gamle brikke hvis dette blir den nye inndelingen, selv om brikken inneholder større områder. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 Passer perfekt for oss Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 17.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 Hva er det da du maser for. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Bitteliten , trur og mener det er 22 xl G i dem plotterane mine . Dem strekker seg fra Kristiansund i nord og nedover svenskekyste ned til Polen , Danmark å oppover . Det burde kansje holde det vil jeg tru . Har jeg skrivi rett her så er 22 XL G og dem skal være ganske nye ... Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
abbor Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Og Platinum XL3 har også andre inndelinger: Hva er endret for Platinum? Synes dekningsområdene for 11P og 12P ser temmelig likt ut som det gjorde i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Fikk svar fra Seatronic i dag. Områdene for i hvertfall Gold kartene er endret. Får se om jeg oppgraderer til 45XG. Om Limfjorden er med i 22XG så kan det være jeg beholder den. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Her vises det meste av kartutsnittene på brikke 15P. Bildet er PrntScrn av skjermbilde på RayTech Navigator. Ikke la deg forvirre av de blå pilene - det er GRIB data hentet inn via internett. Ellers er det endel søl på bildet som er veipunkter fra en seilas sist sommer. Min erfaring er at denne brikken deler mine seilingsområder - så langt. Får bl.a. Kiler-kanalen og Helgoland - kanskje seilingsområde sommeren 2009. Anbefaler Raytech v6.1 på det varmeste - fungerer som ekstra skjerm i E120 systemet ditt - og lynrask. Har du eventuelt tenkte å seile inn Limfjorden fra vest? I så fall må du være veldig nøye med å seile på riktig side av lateralmerkene. Det er ikke som i Norge og Sverige. Dersom du skal til Danmark kommer du ikke utenom disse to bøkene - de er et must. Stikker du innom Anholt? I så fall er det mye interessant om øya på internett. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Det er bl.a. dette området ved innseiling til Limfjorden vestfra (Thyborøn) hvor man må være observant. Jeg tror at GeirT har noen kommentarer til dette området tidligere. Sandbankene flyttes mye oig danske myndigheter garanterer bare når man seiler på korrekt side av lateralmerkene. Jeg har møtt flere seilere som har fått sandkjenning - deriblant med selv. Heldigvis var dette med båter som hadde flyndrejern. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 (redigert) Vi har vel tenkt å holde oss på Østsiden tenker jeg. Gå fra skagen og ned mot Limfjorden - så inn derfra. Har bestilt de tyske papirkartene. Jeg hadde vel egentlig tenkt å spørre Roald om tips og råd Hva er forskjellen på latteralmerker i Norge og Danmark? Hvor får vi tak i de danske bøkene du henviser til? Fant de på Nautisk forlag. Denne softwaren du henviser til forutsetter at vi har lap top ombord. Jeg lever for tiden et top løst liv - og det er deilig. Ikke sikkert det blir noen lap top ombord til sommeren. Redigert 19.Januar.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Hei Bitteliten. Du må ha laptop og Raytech RNS 6.1 ombord. I motsatt fall går alt galt i 2009. Når du har E-serien ombord er det "galskap" å unnlate å bruke Raytech RNS. Jeg gir gjerne noem timer veiledning. Jeg har en timepris spesilet tilpasset deg: kroner null-komma-null. (Håper at mine ulike oppdragsgivere ikke leser dette) Er det akseptabelt? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 (redigert) Jeg løfter en gammel tråd. XG22 har gått ut. Er det noen som har et kart som viser dekningen for det kartet? Jeg skal oppgradere kartet ombord i båten vår nå. Har ikke bestemt meg for om jeg skal oppgradere eller bytte. Problemet (surprise surprise) er at med den nye dekningen på Navionics får jeg ikke den dekningen jeg vil ha. Jeg vil gjerne ha 49XG og 45XG i en og samme brikke Redigert 24.Mars.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 Jeg skal oppgradere kartet ombord i båten vår nå. Har ikke bestemt meg for om jeg skal oppgradere eller bytte. Problemet (surprise surprise) er at med den nye dekningen på Navionics får jeg ikke den dekningen jeg vil ha. Jeg vil gjerne ha 49XG og 45XG i en og samme brikke Jeg pratet med Belamarin og jeg sender inn min brikke, som dekker ca fra Stord og nordover (husker ikke nummeret) til oppgradering til 49XG til en pris av kr 850. En må kjøpe egen brikke for Danmark. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Bitteliten Svart 25.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 (redigert) Jeg kjøpte ny brikke i dag - 45XG. Det er der vi er mest. så beholdt jeg den gamle 22XG for å ha dekning på Vestlandet. Ikke ideelt men den minst dårlige løsningen. Redigert 25.Mars.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 26.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 Jeg kjøpte ny brikke i dag - 45XG. Det er der vi er mest. så beholdt jeg den gamle 22XG for å ha dekning på Vestlandet. Ikke ideelt men den minst dårlige løsningen. Du kan koste på å oppgradere 22XG til 49XG for kr 850, og få hele Norge med Shetland og Svalbard med på kjøpet. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.