Sjøgang Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Jeg løfter denn tråden da jeg syns dette hørtes spennende ut... Har noen erfaring med denne drivstoffgiveren? Jeg har en Garmin GPSMAP 420 og må også kjøpe ett kabel-kit for å kommunisere over CANet med denne giveren. Hvordan vil dette fungere på min kartplotter, eller burde jeg heller bare kjøpe en selvstendig fuel-måler? Tar gjerne i mot forslag eventuelt andre typer fuel-sensorer som kan fungere bra! Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 10.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2012 Noen flere som har kjøpt dette systemet nå? Hvor bra fungerer det? Nøyaktighet? Er det tiltenkt både for insprut og forgasser? Står at den indikerer drivstoffnivå, blir dette regnet ut utifra forbruk, er vel ingen flotør som skal innstalleres i tanken ser det ut som? Forstår det som dette er plug and play med 421/521? Sitér dette innlegget Link to post
S.Hafsmo Svart 19.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 Min far har dette på sin Garmin GPS (husker ikke modell, stor touch skjerm), og den teller forbruket til en 175hk Suzuki. Den viser øyeblikksforbruk i l/hr og l/nm mens du kjører (utrolig praktisk) og om du legger inn tankstørrelse og sier fra når du fyller/hvor mye du har fyllt, skal den kalibrere forbruksmåleren og beregne hvor mye som er igjen på tanken til enhver tid. Du kan og montere tankmåler (f.eks ekko) som kan kommunisere med NMEA2k, men hvordan dette vil virke sammen med forbruksmåleren vet jeg ikke. Det fine med å vite øyeblikksforbruk er at det blir lettere å bestemme marsfarten. Min far holdte seg tidligere til 24-26 knop, men nå viser det seg at forbruket (l/nm) er nesten helt likt mellom 19 og 31 knop (maks 40). Ergo kan man gi på litt uten å måtte bekymre seg for å bli ruinert. Min ligger forøvrig i båten, så det kan jo være at man moter seg opp og monterer den i morgen. :) Sitér dette innlegget Link to post
S.Hafsmo Svart 21.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2012 Har nå fått montert måleren i båten, og koblet til min Lowrance GPS. Helt uproblematisk montering og programmering. Eneste problemet nå, er at den viser nm/l istedet for l/nm. Sitér dette innlegget Link to post
S.Hafsmo Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Har nå testet den litt, og den virker bare periodisk av en eller annen årsak. Merkelige greier.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.