Jump to content

Årets motorbåt er kåret

Thorlyn

Recommended Posts

Windy fikk endel kritikk fra båtpressen da 44 Chinook ble lansert ifjor. Prototypen hadde for flatt dashbord, noen dårlige løsninger på innredning ++.

Den modell som ble vist på London Boatshow i forrige uke var oppgradert på disse punktene. Det er jo hyggelig at Windy lytter til konstruktiv kritikk og gjør noe med det.

Jeg hadde en lengre prat med Knut Heiberg Andersen (CEO Windy) på denne messen. Han kunne fortelle at Windy hadde flere modeller med formspråket fra Chinook i pipeline.

Enda mer imponerende en Windy-kåringen, synes jeg at Marex også vant, var.

Synes det var en ganske fornøyelig forklaring Marex hadde på at 370 Aft Cabin (med aktercabin) var blitt så populær nedover i Europa. Båten har romslige dollbord som er litt nedsenket. Dette falt bl.a. tyskerne for, for da kan puddelen løpe uhindret rundt hele båten!! :lol:

Godt noen har tatt markedstilpasning på alvor :flag:

Forøvrig interessant at en båt med AC, som mange opplever som en litt gammeldags og pasè løsning nå får sin fornøying - og til og med vinner priser.

Edited by Swande (see edit history)

Vet ikke helt om de kan sakene sine på 44'en. Prototypen var jeg ombord i i fjor - den imponerte ikke oss. 44'en har også testet dårlig i Motorbot Montly. Men det ryktes at Windy har forbedret båten en hel del - så det blir spennende å se den til helgen.

Flotte båter, særlig Marex synes jeg har truffet meget bra med utseendet. Windyen mangler litt særpreg etter min smak, det er liksom så mange båter som ser sånn ut. Men det er helt sikkert en gjennomarbeidet båt av høy kvalitet.

Unikt at Marex klarer å komme på banen igjen med en akter-cabin båt ! Skuta er så flott at jeg har laget ny sparekonto ! Jeg vil ha en sånn ! Håper ikke finanskrisa dreper den båten ! Måtte det bli mange av den ! :flag: