Jump to content

Hvilken RIB skal vi velge?


Pelle Pirat

Recommended Posts

Jeg lurer på om noen har noen gode forslag til en RIB på rundt 10 fot med konsoll og 9,9 hk og pakkepris på rund 30000

 

Jeg er 13 år og skal få en RIB av faren min, men vi er veldig usikre på hva vi skal velge. Den skal kunne plane med meg og 2 kompiser eller en voksen oppi.

 

Brukt er aktuelt.

Link to post
Share on other sites

River er ikke en RIB - den er støpt i ABS plast. Dessuten er ikke denne ny

Vi selger vår demobåt som kun er kjørt få timer. Båten selges til svært redusert pris m/kr. 10.000,- i avslag.

Den perfekte julegave for hele familien

 

Båtfolk ser jeg har en til under 30.000 kroner. Jeg ville nok sjekket kvaliteten ganske godt på den. Det er stor forskjell på kvaliteten på pontonger. 4 takter 9,9 lurer jeg også litt på om det er sterkt nok til at det blir morro. Har selv prøvd en del av motorer i sommer på vår lille RIB, og i hvertfall vår må ha ganske mye motor for å bli morsom. Derfor anbefalingen om en Vmax. De er ikke lenger lov å importere (2 taktere) - men restlageret selges ut. Må være drømmemotoren for alle som vil ha 9,9 hester - i hvertfall i min verden.

 

Om pris ikke betyr alt synes jeg denne er fin

 

Vi har lillebroren til den (275). Den fås ikke med styrekonsoll desverre. Jeg kjører den med Vmax uten sperre (15 hester). Da raser den i plan med meg ombord og topper ca 22 knop.

 

 

Du vet det sikkert allerede - men du har ikke lov å kjøre båt som kan gå fortere enn 10 knop før du er over 16 år

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...