Jump to content

Gelcoat kritter - forslag til løsning??


Janef

Recommended Posts

Har en 22 år gammel plastbåt. I den senere tid har damene som soler seg på taket til forkabinen fått tendenser til hvitt støv på bikiniene (jada, det er midtvinters og lenge til dette blir et problem igjen). Etter å ha vasket taket flere ganger har jeg kommet frem til at dette må delvis bero på at solens UV-stråler har begynt å ta knekken på gelcoaten, og at den har begynt å kritte.

Det hører med til historien at jeg aldri har polert kabintaket pga mønsteret (litt ruglete). Er det noen på denne eminete site som kan foreslå et spesifikt produkt som kan forsegle kabintaket og hindre kritting.

Tenkte jeg skulle vente til båten var 30 år før jeg lakkerer om, så to-komp lakk er ikke akkurat det forslaget jeg er ute etter.

 

God jul og godt nyttår - ses på båtustillingen i Gøteborg tidlig i februar.

 :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa:

Link to post
Share on other sites

Min gamle far velta en boks med blå lakk utover dekket på sin velholdte snart 30 år gamle B31 i fjor sommer. Det meste lot seg vaske vekk, men selvfølgelig ikke på de ruglete feltene som du refererer til. Gjør som ham: maskér og legg på ett nytt lag gelcoat. Det er fort gjort på vårparten, taket på forrkabinen blir pent og damene blir fornøyd. Jeg vet ikke om jeg har rett, men jeg tror de fleste andre løsninger, om det finnes noen gode, krever mye mere vedlikehold.

 

mvh

Sigurd

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...