Jump to content

NEMA mellom garmin 525S og MT-700 VHF


Stony62

Recommended Posts

Hei og velkommen til Båtplassen.

 

Jeg har ingen av disse selv og har ikke noe erfaring med oppkoplingen.

Men jeg har sett i manualene for de 2 og det burde være greitt å få til.

 

Sjekk at du har følgende kabling:

 

Garmin/sort til MT-700/rød

Garmin/blå til MT-700/brun.

 

Da er NMEA utgang nummer 1 på Garmin koplet til NMEA inngangen på VHF'en.

(Vil du heller bruke NMEA utgang nummer 2 på Garmin finner du den på den grå lederen.)

 

Så må du sjekke oppsettet på Garmin, for evt. å aktivere og stille inn signalet som den sender ut.

Les på side 30 i manualen der det står: Slik aktiverer eller deaktiverer du NMEA-utdatasetinger.

Spør den om datahastighet, skal den være 4800. Du må også velge utdatasetninger som heter RMC og GGA.

Hold deg unna det som heter Garmin format, det blir feil.

 

På MT-700 burde det funke uten noen endringer i menyene, men du kan sjekke NMEA SET, som beskrevet

på side 38 i manualen.

 

Lykke til.

 

Geir :seeya:

Redigert av GeirT (see edit history)

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Jeg dunket også hodet mot veggen da jeg for 3 år siden ville koble Garmin 3010c mot Navman 7200 (kan kobles via kartplotter eller direkte fra GPS antenne). Sjekket om og om igjen at koblingene var riktige, men intet signal. Tilfeldigvis fant jeg på å trykke "reset" under system menyen på VHF-en. Så virket det.

 

Det er aldri enkelt, og noen ganger går det bra uten at man egentlig vet hvorfor (gammelt visdomsord).

 

Uansett, lykke til, håper du finner ut av det.

 

Ragnar

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...