Jump to content

Erfaringer med Raymarin C70?

Brizo

Recommended Posts

Takker så mye for svarene deres. Var jo litt i tvil om jeg skulle ha denne eller en tilsvarene. Båten er ikke så stor, bare 23 f. Så størrelsen er nok grei. Blir problemer med større skjerm på denne båtmodelen. :cheers:

Har du vurdert C 70 opp mot nye A serien til Raymarine?

A70, 6,4" kartplotter: 14 500,-

A serien har innebygd standard kart, innebygd antenne. Vil tro at den ferdig montert blir noen tusen billigere enn C 70 der du må ha kart og antenne i tillegg

A70 er nok bedre enn C70 på alle måter, bortsett fra at du ikke vil ha radarmuligheter. Det viktigste er at skjermen er mer lyssterk og prosessoren er raskere, går du for en A70D vil den ha HD ekkoloddmodul innebygd. C-Serien vil i løpet av våren bli erstattet av nye modeller med bredformatskjermer. Den minste blir på 9", C90W.

Kommer til å legge den i nettverk med pc når jeg bare finner ut hva jeg trenger av utstyr til dette :smash:

Ut i fra det jeg vet kan du ikke legge C-serien i nettverk (du trenger E eller G-serien for dette). Den nye C-serien (wide screen) som er på vei kan bli lagt i nettverk.

NMEA kan sende posisjon ut og ta i mot posisjon. Du kan hente kompas-data fra auto-pilot og hente inn AIS-data. Del instrumenter kan du koble der men komunikasjon med PC er ikke mulig.

Kommunikasjon med pc er fullt mulig, man kan overføre ruter og waypoints for eksempel.

Kommunikasjon med pc er fullt mulig, man kan overføre ruter og waypoints for eksempel.

Trodde heller ikke C serien kunne kommunisere direkte med PC.

Men om det går an så er jeg interresert i oppskriften

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen