Brizo Startet 20.Januar.2009 Del på Facebook Startet 20.Januar.2009 Da jeg skal få en Raymarin C70 i den nye båten. Så ønsker jeg å høre litt erfaringer med denne. Mvh Lang Panne Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 20.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2009 Er det ingen her inne som har erfaringer med C 70? Sitér dette innlegget Link to post
flipflap Svart 20.Januar.2009 Del på Facebook Svart 20.Januar.2009 Har hatt sånn jeg :) Var veldig fornøyd! Ingenting å utsette. Noe spess du lurer på? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 20.Januar.2009 Del på Facebook Svart 20.Januar.2009 (redigert) Har den bare positivt å si om den bygger videre på den med radar når økonomien gir rom for det samt Ais mottaker Kommer til å legge den i nettverk med pc når jeg bare finner ut hva jeg trenger av utstyr til dette Redigert 20.Januar.2009 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Amon-Ra Svart 20.Januar.2009 Del på Facebook Svart 20.Januar.2009 Raymarin er bra, jeg hadde C70 byttet denne i en C80. det blir fort litt liten skjem på C70. Sitér dette innlegget Link to post
Oystein. Svart 20.Januar.2009 Del på Facebook Svart 20.Januar.2009 Har en C70 i seilbåt og har koblet til logg,vind,autopilot og ais dette fungere bra. synes nok den er litt treg med some ut på noen bilder (12 og 24 nm) Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 20.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2009 Takker så mye for svarene deres. Var jo litt i tvil om jeg skulle ha denne eller en tilsvarene. Båten er ikke så stor, bare 23 f. Så størrelsen er nok grei. Blir problemer med større skjerm på denne båtmodelen. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Januar.2009 Del på Facebook Svart 20.Januar.2009 Har du vurdert C 70 opp mot nye A serien til Raymarine? A70, 6,4" kartplotter: 14 500,- A serien har innebygd standard kart, innebygd antenne. Vil tro at den ferdig montert blir noen tusen billigere enn C 70 der du må ha kart og antenne i tillegg Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 A70 er nok bedre enn C70 på alle måter, bortsett fra at du ikke vil ha radarmuligheter. Det viktigste er at skjermen er mer lyssterk og prosessoren er raskere, går du for en A70D vil den ha HD ekkoloddmodul innebygd. C-Serien vil i løpet av våren bli erstattet av nye modeller med bredformatskjermer. Den minste blir på 9", C90W. Sitér dette innlegget Link to post
TorgeirB Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Kommer til å legge den i nettverk med pc når jeg bare finner ut hva jeg trenger av utstyr til dette Ut i fra det jeg vet kan du ikke legge C-serien i nettverk (du trenger E eller G-serien for dette). Den nye C-serien (wide screen) som er på vei kan bli lagt i nettverk. Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 21.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Har du vurdert C 70 opp mot nye A serien til Raymarine? Ja, har snakket med Belamarine. De mente C 70 var bedre enn den nye A 70. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Ut i fra det jeg vet kan du ikke legge C-serien i nettverk . Sjekket litt på dette du har rett må nok nøye meg med å planlegge turene og legge det over med kortleseren Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
flipflap Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Den har nmea da :p Er mulig å kopiere litt frem og tilbake med det! Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Den har nmea da :p Er mulig å kopiere litt frem og tilbake med det! NMEA kan sende posisjon ut og ta i mot posisjon. Du kan hente kompas-data fra auto-pilot og hente inn AIS-data. Del instrumenter kan du koble der men komunikasjon med PC er ikke mulig. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
flipflap Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 NMEA kan sende posisjon ut og ta i mot posisjon. Du kan hente kompas-data fra auto-pilot og hente inn AIS-data. Del instrumenter kan du koble der men komunikasjon med PC er ikke mulig. Kommunikasjon med pc er fullt mulig, man kan overføre ruter og waypoints for eksempel. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 22.Januar.2009 Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 Er de ikke inn på kartbrikk via kartleser? Selve C-serien tar ikke i mot data fra PC Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Rolf Svart 22.Januar.2009 Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 Kommunikasjon med pc er fullt mulig, man kan overføre ruter og waypoints for eksempel. Trodde heller ikke C serien kunne kommunisere direkte med PC. Men om det går an så er jeg interresert i oppskriften Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.