Jump to content

Hvor selges Coelan ekstremlakk? Erfaringer


Hobby 430 Sport

Recommended Posts

Hei,

 

Noen som vett hvor Coelan selges?? erfaringer osv :seeya:

`Siden du hører hjemme i Rogaland ville jeg ringt en kar som heter Kristian Hystad, en veldig hyggelig kar som forhandlet Coelan tidligere i hvertfall. Han bor i Sauda og i tillegg til mye annet rart driver/eier han hotell Skansen i Stavanger


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Heisann!

 

Om du ser på Galeas Trading sine sider så ser du et supporttelefonnr på øverste del av siden. Der kan de sikkert opplyse deg om hvem som selger Coelan i nærheten av der du holder til. Er ikke mange butikker som lagerfører Coelan, men endel har det som bestillingsvare. Relativt dyrt i innkjøp.

 

Jeg har brukt brunlig primer og klart Coelan-belegg på dekket på skøyta og er veldig fornøyd med utseendet, og det virker fleksibelt og sterkt. Men jeg har ingen personlige erfaringer med effekten av Coelan over tid.

 

Grunnarbeid er ekstremt viktig ved arbeid med Coelan. Som ved det meste annet når det skal overflatebehandles. :smiley:

Ideell båt er den som ikkje får større fart

enn at føraren reagerer like snart

Link to post
Share on other sites

Jeg vet at Trebåten (trebaten.no) på Nesset utenfor Oslo har.

Jeg ble ikke anbefalt det av innehaver, men sa bruk heller International produkter.

 

Faxen

 

Har hørt at noen mener det er "juks" og likestiller det med plasting av overflaten. Sa han noe om grunnen til at han ikke anbefalte det?

Ideell båt er den som ikkje får større fart

enn at føraren reagerer like snart

Link to post
Share on other sites

Det blir JÆ**IG glatt så husk å ha i litt antiskid om du skal bruke det på dekk. Jeg har ikke så veldig mye greie på det egentlig men det blir jo dønn tett da, med de ulemper og fordeler dette medfører.


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Poenget er vel igrunn at det ikke skal bli DØNN TETT da i forhold til Glassfiber/polyester og epoxy. Ifølge produsent og importør så er Coelan diffusjonsåpen og puster brukbart. Det kan bli forferdelig glatt ja. Og veldig blankt. Så om man tar siste strøket matt og hiver glassperler på så blir det nok bedre.

Ideell båt er den som ikkje får større fart

enn at føraren reagerer like snart

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...