prebennilsen Startet 20.Januar.2009 Del på Facebook Startet 20.Januar.2009 Jeg lurer på om det fins båthengere til 40 fots båter som er rimelige. Noen linker har vært fint. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 20.Januar.2009 Del på Facebook Svart 20.Januar.2009 Du tenker på opplagshenger da eller? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
tom-ass Svart 20.Januar.2009 Del på Facebook Svart 20.Januar.2009 Velkommen til Baatplassen.no! Henger til 40 fot Registrert henger? Her tror jeg tyngden begynner å bli skummelt tipper jeg, men har du nok hjul og en kraftig nok motor i trekker'n og et gyldig førerkort så finnes det nok, men billig er det neppe! Derimot opplagshengere finnes det! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Suggen (i sundet) Svart 20.Januar.2009 Del på Facebook Svart 20.Januar.2009 Var på utkikk etter det samme selv for noen år siden og fant ut at det eneste dugelige å dra etter veien var en semi svanehenger. Fant en på blocket til 40000 den gangen + påkost på bremser +++. I tillegg er man jo avhengig av trekkvogn når ekvipasjen skal flyttes. Lett for å bli et stort prosjekt. Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 20.Januar.2009 Del på Facebook Svart 20.Januar.2009 Det er garantert billigere, også i det lange løp, å leie en kar til å kjøre båten dit du vil ha den. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 20.Januar.2009 Del på Facebook Svart 20.Januar.2009 Hadde en kammerat som bygde en henger til en SeaRay på 36 fot, denne ble brukt til opptak og hjemmtransport med traktor fra en havn i Mjøsa og inn på en låve. Det var helt uproblematisk det, men det ble brukt en stor traktor... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
hanssae Svart 20.Januar.2009 Del på Facebook Svart 20.Januar.2009 Jeg lurer på om det fins båthengere til 40 fots båter som er rimelige. Det er en her , om den er rimelig får du vurdere selv Sitér dette innlegget Link to post
Sea Oasis Svart 20.Januar.2009 Del på Facebook Svart 20.Januar.2009 Dette er for dyrt etter min mening en slik henger med tilbehør kommer fort på over 100 000,- inkl mva. Det finnes en god del gamle fire hjuls lastebilhengere til salgs. Jeg kjøpte en slik og med forholdsvis enkel ombygging pris kr 10 000,- Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 20.Januar.2009 Del på Facebook Svart 20.Januar.2009 På bygda går det meste... Synes den bilen foran er litt snau. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Sea Oasis Svart 20.Januar.2009 Del på Facebook Svart 20.Januar.2009 Bilen foran står bare tillfeldig parkert der. Bruker større lastebil og drar med Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Jeg lurer på om det fins båthengere til 40 fots båter som er rimelige. Noen linker har vært fint. Det kommer an på hva slags henger du snakker om. En "opplagshenger" som ikke skal ut på veien behøver ikke bli for dyrt, men det må ikke bli så billig at den ikke tåler vekta. Skal du ut på veien er jeg ikke sikker på hva du mener med "rimelig" - jeg tror jeg klarer meg lenge med å leie henger, trekkvogn og sjåfør. Sitér dette innlegget Link to post
Pettter Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 kjøp en semi henger i usa.Denne får du ikke registrert inorge.men du får lov til og trekke med disp,ureg henger.har selv en,plass til en 50 foter på min.Har nå en sea ray 34 88 mod på den,betalte 25000 for min. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Skal du på veien med en 40 foter vil jeg tro du sliter både med høyde og ikke minst brede. Det er vel normalt sett ikke lov og være breere en 2,5m på ofentlig vei. Det blir da en veldig smal 40 foter. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Det er vel normalt sett ikke lov og være breere en 2,5m på ofentlig vei. Klart det er lov, men med økende bredde må du forholde deg til flere regler, bl.a. om når på døgnet du kan kjøre. Blir transporten over 3 meter bred må du ha ledsagerbil. Disse reglene lærer du når skal ta førerkort for kjøretøy av den størrelsen vi snakker om her. Sitér dette innlegget Link to post
Pettter Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Båten min er nå 3,70 bred ikke noe problem det.du må søke disp noen dager i forveien.I swe fikk vi ikke kjøre før etter 12 på natta.men helt greit. Sitér dette innlegget Link to post
Sea Oasis Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 (redigert) frakt av 40 fots båter ikke no problem her er min tidligere 36 fot på singel bil frakt Oslo Hamar Denne Fairline er forlenget og levert med 2 x 450 HK merlin og vannjet utrolig tung i bakenden totalvekt 8 tonn. Her er min 40 fots båt frakt Oslo - Hamar bredde 4 M vekt 11,8 Tonn i begge tillfeller kjørte jeg varselbil selv og vi fikk disp til å kjøre på dagtid Redigert 21.Januar.2009 av talisman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
prebennilsen Svart 21.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Tusen takk for alle svar! Tenker å kjøpe en 40 fots trebåt og må ha en plass om vinteren til den. Den lokale havnen stiller et krav om henger hvis man skal ha båten sin der, altså innomhus, slik at det blir enklere å frakte båtene inn og ut. Men kanskje jeg skal lagre den på en annen havn som ikke stiller henger som et krav. Lurer på om det blir billigere enn å kjøpe henger. Må vel ringe litt rundt å spørre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.