olpi Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Ingen som beit på? Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Nei Men jeg har flagget større behov enn det vi har, for å ha litt å prute på . Det har mye med mental forberedelse på hva som kommer (men det gjelder nok for oss begge). Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Blue_Dragon Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 Adriatic 40 Fly er jo en stødig båt i samme kategori. Ellers skal vel også Skorgenes levere samme design. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 10.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2009 Så denne i helgen og jeg synes ikke den er vond å se på... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 11.September.2009 Link til dette innlegget Svart 11.September.2009 Mulig det er en modningssak, men jeg synes det ser ut som den er hentet ut fra en Elias film. Jeg har veldig lyst på en 1030, men det ville blitt en standard. Hvis den ble for liten ville jeg skulet til andre båter. Ser det er noen som liker den nye 1080. Er det flere enn meg som har stusset på at skroget fortsetter ut over fenderlista? Det kan vel umulig være særlig praktisk?? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
VannTro Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 Tok noen bilder av en Viknes 1030 FB som lå i Drammen for en stund tilbake. Synes skuta ser veldig bra ut jeg. God sjøbåt med stor plass på fly og meget god plass på akterdekk under fast tak. Dette er en kombinasjon som tiltaler meg i hvert fall. Bare synd den er litt utenfor rekkevidde hva gjelder finans.... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Gullfisk Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 Jeg får fortsatt ikke den flyen til å passe oppe på der,ellers fin båt. Men jeg får ikke båten til å passe inn i lommeboka heller, så det spiller ikke så stor rolle Sitér dette innlegget Link to post
nie Svart 3.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2018 Morsomt å lese denne tråden fra 9 år tilbake. Båten produseres fortsatt så NOEN må jo ha likt den? Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 3.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2018 Jeg synes generelt det er dårlig plassutnyttelse på FB-båter i 34-35 fots klassen. Stort sett er det et par stoler i fartsretninga som kan vippes rundt mot en benk med samme sitteoppsett. Så det går kanskje 4 stk. der oppe. Muligens har dette noe med vekta å gjøre. En båt i denne klassen med en motor veier bare 5-6 tonn så da blir det vel for drøyt å lage sitteplass til 8 mann på taket. Viknes 1030 sin FB synes jeg faktisk er en av de absolutt beste i denne størrelsesklassen båt. I det hele tatt er dette en veldig innholdsrik båt med mulighet for 3 kabiner, stort akterdekk, bra salong etc. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.