Jump to content

Bilder av Viknes 1030 Sunbridge

Balle Klorin

Recommended Posts

• 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Mulig det er en modningssak, men jeg synes det ser ut som den er hentet ut fra en Elias film. Jeg har veldig lyst på en 1030, men det ville blitt en standard. Hvis den ble for liten ville jeg skulet til andre båter.

Ser det er noen som liker den nye 1080. Er det flere enn meg som har stusset på at skroget fortsetter ut over fenderlista? Det kan vel umulig være særlig praktisk??

Tok noen bilder av en Viknes 1030 FB som lå i Drammen for en stund tilbake. Synes skuta ser veldig bra ut jeg. God sjøbåt med stor plass på fly og meget god plass på akterdekk under fast tak. Dette er en kombinasjon som tiltaler meg i hvert fall.

viknes_1030_fb_i.jpg

viknes_1030_fb_ii.jpg

viknes_1030_fb_iii.jpg

viknes_1030_fb_iv.jpg

viknes_1030_fb_v.jpg

Bare synd den er litt utenfor rekkevidde hva gjelder finans....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

• 8 år senere...

Jeg synes generelt det er dårlig plassutnyttelse på FB-båter i 34-35 fots klassen. Stort sett er det et par stoler i fartsretninga som kan vippes rundt mot en benk med samme sitteoppsett. Så det går kanskje 4 stk. der oppe.

Muligens har dette noe med vekta å gjøre. En båt i denne klassen med en motor veier bare 5-6 tonn så da blir det vel for drøyt å lage sitteplass til 8 mann på taket.  Viknes 1030 sin FB synes jeg faktisk er en av de absolutt beste i denne størrelsesklassen båt. I det hele tatt er dette en veldig innholdsrik båt med mulighet for 3 kabiner, stort akterdekk, bra salong etc.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...