blycher Startet 21.Januar.2009 Del på Facebook Startet 21.Januar.2009 Har akkurat handlet ny båt (risør27ac)med volvo penta md3b i.Har også funnet ut at den har ms-gearkasse. Spørsmålet er hvilken type gearolje skal jeg bruke på den?Har hatt en yanmar 2qm15 tidligere å den skulle ha ATF olje på gear.Gjelder dette volvo også? Takker for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Den skal ha samme olje som på motoren ! Ikke gearolje ! Veldig praktisk Sitér dette innlegget Link to post
blycher Svart 21.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Ok ,men da stilles det vel strenge krav til olje?kanskje kjøpe olje hos en volvo penta forhandler da. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Jeg bruker kun Volvo Penta-olje og kjølevæske ! Kjøper alle filtrene samtidig originalt ! Spanderer de ekstra kronene, ja ! Men masiknen og gearet mitt er fra 1985, da.. Sparer heller inn på andre ting ! Ikke mange av oss igjen, men... Sitér dette innlegget Link to post
blycher Svart 21.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Kjempe!da blir det orginalt her og ja så lenge man passer på disse motorene tror jeg de kan bli gamle! takker igjen for svar Sitér dette innlegget Link to post
festivaljunkie Svart 4.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2010 eg har hatt ein md3b med ms-gearkasse i ca 10 år å har kjørt på biltema olja både på gear å motor. Huska ikkje benevnelsen på oljå, men har fungert bra t nå. Ble litt nervøse av detta prate om orginal olje, kansje eg bør skifte Sitér dette innlegget Edelt er mennesket, jorden er rik! Finnes her nød og sult skyldes det svik. Link to post
Helge Nidelv 24 Svart 4.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2010 Jeg brukte en helsyntetisk motorolje som gearolje, og da virket sluregearet ikke i det hele tatt. Virket som om det ble for lite friksjon, slik at gearet ikke "tok". Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 4.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2010 Orgenal olje kjøpte jeg i går, kr 83 pr liter, det ække gæ'ænt! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Worry II Svart 4.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2010 Du har i alle fall ikke gjort noe galt ! Jeg ble fortalt for noen år siden at den originale VP-olja var tilsatt noe som skulle redusere risiko for vann i olja, men jeg husker ikke hva det var.. Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 4.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2010 Kjøpte Carlube sin mineralojje på maritim, 198,- VP sin får prøve og se. Ser flere er fornøyd med denne. Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 5.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2010 Ble vel mye trykkleif her he-he. Prøver på nytt:Kjøpte Carlube sin olje på Maritim, 198kroner for 5liter. Skulle være vel så god som VP sin ble det sagt, noen erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 6.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2010 Hadde ikke riktig olje til min md30a på vp uansett, så det ble biltema ,statoil olje.20-30 er vel det som skulle på tror jeg 15 40 er vel det som det går på.men er det normalt at det forsvinner veldig mye mer plje når man kjører litt hardt har kjørt kanskje kjørt 100 timer pent i år og nesten ikke oljeforbruk, men 4 timer med 3400 så forsvant det en god del. ikke merka noe bortsett fra den svettet litt mer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.