Jump to content

Får ikkje registrere snekka


ut mot havet

Recommended Posts

Tydelig at forumets leselærer ikke har hatt på seg brillene i kveld? Man får rabatt i Gjensidige for Securemark registrering og medlemsksap i Kystpatruljen med at man får rabatt ved at båten er registrert i NSSR er nytt for både den ene og den andre, i allefall er dette ukjent hos f.eks Gjensidige hvor jeg har mine forsikringer! Selv den blinde merra kan se det! :lol: Det at jeg får en stor rabatt, også på båtforsikringen, ved å være medlem i Norges Bondelag av alle ting er jo bare helt logisk og naturlig, etter mitt syn!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Man får ikke rabatt hos Norske sjø... sjekket for morro skyld på samme båt hos IF som gir rabatt og Norske Sjø som ikke gir rabatt.

Seilbåt 39 fot

verdi 1 mill (990000 hos If som ikke gir pris på nett over 1 mill)

80m2 seil

2005 modell

Bosted Bamble

bruk hele året

 

Ingen andre forsikringer eller avtaler

 

If 17814,-

Norske Sjø 5939,-

 

Sliter med å se at IF gir god rabatt som kan forsvare Securemark her... men bøyer meg selvsagt for øvrigheten som mener dette er tilfelle selv om IF er tre ganger så dyr.... for ordens skyld så fikke jeg rabatt i Sparebank1 for registrering...

 

Jeg synes fortsatt det blir for dumt å hevde at Securemark gior rabatt på forsikringer på generelt grunnlag, selv om enkelte selvsagt tar seg råd til å gjøre det slik som IF i denne settingen... Et de er tre ganger så dyr spiller vel ikke noen rolle så lenge en får rabatt... Noen er opptatt av rabatten men andre er opptatt av hva en betaler..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Siden Gjensidige gir rabatt og dette selskapet gir meg de billigste forsikringene både på båtene, bilene og hus/hytte/hund osv så er jeg fornøyd. Faktisk litt deilig å kunne ha alt i et selskap og Norske Sjø er nok ikke rette sted for bilforsikringer og husdyr så vidt jeg vet, eller kan lese, men tar vel ikke lang tid før skøyer'n i sanden forteller meg noe annet? :lol:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det er nå engang slik at ikke alle selskaper gir rabatt, selv om det uten forbehold fra ekspertene på forumet er skrevet så tidligere i tråden...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hvis du gadd å lese hva som blir skrevet så vil du se at ingen har påstått at ALLE selskaper gir rabatt, men det endrer ikke på det faktum at en rekke selskaper gir rabatt og for min del så holder det at det selskapet jeg benytter (fordi de også gir de beste prisene/vilkårene for meg og min portefølje) gjør det! At, eller om, du benytter et selskap som IKKE gir denne rabatten så er vel det et frivillig valg du gjør, men tviler på at du kan komme opp med så mange selskaper, hvis noen, som gir rabatt for at båten er registrert i RSSR som du tidligere har hevdet, etter mitt syn!

Tar jeg feil så er jeg ikke i tvil om at jeg får høre det, hører jeg ingenting så har du tatt feil, ædda bædda! :lol:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg får rabatt for Securmark (og båtførerbevis :eek: ) på forsikringen. Båten er tyverimerket slik at det er litt mindre usannsynlig å finne båten igjen etter tyveri. Eneste kostnaden jeg har hatt med Securmark er omregistrering på kr 198,-. Deretter kr 0,- i året. Kan ha årlig medlemskap til noen få kroner, da slipper man egenandel (kr 3.000) dersom båten blir stjålet.

Link to post
Share on other sites

Har fire båter som alle har vært registrert. Jeg videreførte ikke registreringen da redningsselskapet overtok. For to av båtene har jeg brukt denne registreringen som opplysning til forsikringen. For en båt bruker jeg det gamle nr fra polittiets register eksempel I-14499

Og en båt har jeg opplyst registreringen fra KNS N#####. Jeg har ikke fått noen problemer med forsikring i forhold til dette.

En kan vel konkludere med at selskapene er relativt sløve med å kontrollere om reg.nr og eierforhold!

:cheers:

Aileen ll

Link to post
Share on other sites

Samme her, tror egentlig de ikke bryr seg, da hadde vi lest om en mengde fortvilte båteiere som hadde fått redusert utbetaling pga manglende registrering.

Har hatt skader på 2 joller, ingen spørsmål fra selskapet relatert til dette. Begge var kun reg. med Tollvesenet-nummer hos selskapet. (IF)

Link to post
Share on other sites

Så jeg tror så gjerne det ikke er noe problem å tegne en forsikring... kontrollen kommer jo ikke før man skal ha noe ut... og da er det greit å ha orden i boet

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Har fire båter som alle har vært registrert. Jeg videreførte ikke registreringen da redningsselskapet overtok.

:cheers:

 

 

Her ligger mye av problemet, gammel eier lager problemer for ny eier. Da aileenII ved dette valget fjernet det som var av historik på båten. Skal man ha et register som fungerer så må det være en form for sikkerhet rundt eierskapet.

Link to post
Share on other sites

Vi hadde problemer med å registrere forrige båt i småbåtregisteret, da de ønsket dokumentasjon på tidligere eierforhold. I utgangspunktet fra den var ny!

 

Etterhvert klarte jeg å spore opp eierforhold 10 år tilbake, og det var nok til at båten ble akseptert og registrert.

 

Jeg leser (tidligere i tråden) at enkelte har klart å få den registrert etter "aktiv" kontakt med småbåtregisteret, og det tyder jo heldigvis på at det ikke er helt umulig. Det som er skremmende er at slike tilfeller i det hele tatt oppstår. Det burde være helt krystallklare regler om hvordan eierforhold skal avklares, med forankring i tidligere (frivillige) reglement ang. registering samt passelig dose sunn fornuft.

 

Også at registreringene gjort av tollvesenet tidligere ikke er tatt vare på i en eller annen form er jo også meget skremmende. Hører man med biltilsynet, så har de vel historikk helt tilbake til A-1 (er vel kongebilen forøvrig, men :-).

Link to post
Share on other sites

At RSSR registrering gir rabatt er helt nytt for meg, IF gir det ikke. Naturlig nok, siden det er et krav å være registrert. Og registrering i RSSR gir ingen redusert tyveririsiko.

 

Fra NSSR's nettsider:

 

<<

Andre fordeler

 

* KystPatruljens servicetelefon 02016

* Havneguiden ”Ferie og Fritidshavner”

* Medlemsbladet Trygg på sjøen, fire ganger i året

* Redningsselskapets nettbutikk har spesialtilbud til medlemmer i KystPatruljen

* Totalrabatt på forsikring i If og rabatt på båtforsikring i noen andre forsikringsselskaper

* Redningsselskapet samarbeider med svenske Sjöräddningssällskapet. (Sjöräddningssällskapet tilbyr ikke dykkerassistanse).

 

>>

blir litt usikker her nå, NSSR kan vel ikke reklamere med ting som ikke stemmer?

 

 

TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Link to post
Share on other sites

Er ikke det å ha båten registrert i et register og det å være medlem av Kystpatruljen to forskjellige ting? :confused: Jeg får i allefall en regning for selve registreringen på båten (årlig) og en regning for medlemsskapet i Kystpatruljen (årlig)!

 

Er det forøvrig noen som har opplevd, kjenner noen eller har hørt om noen som ikke fikk dekning på sin forsikring etter skade og/eller tap pga manglende registrering?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg ville vel vært betenkt om selger ikke har historikk på den båt han selger. Selv har jeg mapper med historikk, for båtene mine. Både jollene, sjektene og seilbåten. Seilbåten jeg solgte i 2007, hadde historikk med kjøpskvitering fra den var ny i 1972. Sjekta fra 26 kjøpte min oldefar på torvet i Arendal.

Men om politiet og tollvesenet har spart på historikken om disse båtene vites ikke.

Nikken min har noe av sin historie her: http://www.torben-grael.com/carreira/aileen/index.html.

Men altså vi trenger ikke å registrere båtene på nytt for å forsikre dem.

Jeg synes de som argumenterer for securmark har et poeng i og med at dette markeres relativt permanent på skroget, i motsetning til andre klistrelapper!

Aileen ll

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...