Jump to content

Radar Furuno 1720 mangler kabel

Camor

Recommended Posts

Har nøyaktig samme problem med min king fisher. Kjøpte på finn.no, og selgeren har bare klippet bort store deler av kabelen under demontering. Prøvde å kontakte selger for å få resten av kabelen, men han svarer ikke.

På min radar er det 12leder 1,5mm2 med skjermet coax i midten. Tenker å skjøte denne med ny 12 leder og coax'en utenom. Burde vel gå greit om jobben blir gjort ordentlig...

Hvor gammel er radaren og hvor mye er den brukt?

Jeg vet ingenting om den. Men det må være noen år siden modellen gikk ut av produksjon.

På min radar er det 12leder 1,5mm2 med skjermet coax i midten. Tenker å skjøte denne med ny 12 leder og coax'en utenom. Burde vel gå greit om jobben blir gjort ordentlig...

Det er ikke noe med at kabelen/apparatet er avstemt med tanke på lengden ? Hvis ikke så er det bare å lodde inn en ny kabel og bruke krympestrømpe med lim. Er det noen som ser noen farer med det ?

Morten

Hei,

Kabelengden er en ting. Det er som andre skriver i tråden. Om man har nødvendig kunnskap utstyr for å skjøte coax, så går dette greit. Denne coax'en har gjerne en impedans på 50 ohm. Det som kan skje ved feil skjøt er at dette medfører en annen impedans i kabelen og du får ikke overført signalet på rett måte. Du kan også få tap i signalet, og du kan få stående bølger i kabelen.

Som en annen skriver, det er også mulig å bygge opp kabelen ved hjelp av enkeltledere. Da slipper du disse problemene, men man må bare påse at det hele blir mekansik godt nok.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...