Cam 44 Startet 22.Januar.2009 Del på Facebook Startet 22.Januar.2009 Hei, jeg er ny medlem og ble det da jeg googlet 74P EDC Jeg har en Sunseeker cam 44 med 2 stk 74P 2000 mod. Jeg har registret gjennom sommeren at babord motor ryker mer en styrbord. Har skiftet alle filtere til olje, diesel og luft. uten at dette har gitt endringer. Røyken er ikke svart, men grå og jeg ser ingen tydlige diesel spredning på sjøen. Jeg registrer at båten generelt ligger lavere i vannet på babord. (3-4 cm). Denne røyen er jo spesielt irriterende på lav fart. Ellers har jeg en båt som vi er meget fornøyde med og som vi bruker fra Påske til sept. Er det noen som har erfaringer og tips så hadde det vært hyggelig å komme i kontakt Sitér dette innlegget Link to post
RITS Svart 22.Januar.2009 Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 Sjekk dysene, grårøyken er typisk symptom på at ei eller fleire dyser ikkje forstøver skikkeleg. Sitér dette innlegget Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP Link to post
Ktveiten Svart 22.Januar.2009 Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 Dysene er et mulig tema, men kan også være muligheter for at turboen er sotet. Kjører du mye på lavt turtall? Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Cam 44 Svart 22.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 Takk for raske tilbakemeldinger. Jeg regner med at turboen at turboen ikke har vært gjennomgått de siste 4 årene. Dyser ble skiftet før sesongen 2007. Sitér dette innlegget Link to post
Cam 44 Svart 22.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 er det noen som har erfaring med hvordan jeg renser turboen på 74 en Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 22.Januar.2009 Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 Vil det ikke ryke mer svart enn grått om det er turboen? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
REM Svart 22.Januar.2009 Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 Turboen kan du rense ved å åpne den og vaske delene i motorvask. En annen metode er å ta av luftfilteret og sprøyte en blanding av såpe og vann inn i turboen under gange. Du bør gå i hastighet slik at turboen lader. Zaloflaske med 15-20% zaloblanding funker fint. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Siggjo Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 Et tips fra vestlandet her Hadde samme problem som deg på min ene 73 motor. bb motor røk mye mer enn stb motor, og sotet ned bb side av badeplattform og skrog. Tilfeldigvis oppdaget jeg at skjøtestykket mellom torboen og intercooleren (mellomkjøleren) var gått fra hverandre. Dette mellomstykket tetter vha 2 ulike diametre o-ringer. Den ene var blåst, og mellomstykket var "vridd" seg ut slik at turbotrykket forsvant på veien frem til mellomkjøleren. 2 nye o-ringer og en times arbeid så var problemet borte. Tips : bruk silikonfett eller tilsvarende på mellomstykket og o-ringene FØR re-montering, det kan være jæ... hardt å få mellomstykket på plass igjen. Hvorfor o-ringen blåste kan jeg ikke svare på, men det har virket fint etterpå. Kanskje dårlig patent ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.