Bergen dørk Startet 22.Januar.2009 Del på Facebook Startet 22.Januar.2009 (redigert) Ship o hoi! I den senere tid har jeg plaget (evnt kjedet) forumet med en del problemstillinger relatert til valg av innenbords diesel vs bensinmotor. Det skal jeg la ligge i denne tråden, men nå har jeg en ny problemstilling: Å sette inn en dieselmotor i en bensinmotorisert båt (eks Bayliner 2355 el.l) hva vil det i praksis medføre av kostnader, la oss si for en motor på 170-220 HK? Jeg er teknisk novise og må dermed lene meg på et verksted med arbeidet. Synes allikevel at det er en del av regnestykket når en vurderer bensinmotorisert båt med tanke på annenhåndsverdi, driftsutgifter osv. Hva vil kostnader for komplett motor m/motor komme på? Da ser jeg for meg at bensinmotoren tas ut (kanskje kan den selges til en viss sum...?), ny motor settes inn og båten skal være klar til å sjøsettes igjen. Redigert 22.Januar.2009 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
mewa 2 Svart 22.Januar.2009 Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 Hei det spørs jo hva slags motor du ønsker nytt eller brukt men alt ifra 100000 til 300000 for en motor i denne båten burde ikke være langt i fra.Selv har jeg en bayliner 2855 med 330 hp bensin og med den kostnaden vurderer jeg ikke diesel.Kjempefornøyd med besinmotor i denne båten spesielt når det gjelder støynivået v 8 maler som en katt.Lykke til med valget mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.