Selco18 Svart 30.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 Da er det ikke lett å gi noen tips om hva det kan være. Men det som slår meg er termostat/motortemp. Siden du ikke har tenkt over lukt. Neste er dieselinnsprøytnings tidspunkt/tenning. Blå røyk på diesel trenger ikke være oljedamp. Sitér dette innlegget Link to post
fjordvarg Svart 4.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2009 Regner med at hvis registerreima er huka feil, ville den gå veldig urent, eller ikke starte i heletatt. men kan vel kanskje være unøyaktig justert??? Har ikke temp.måler, men kun alarm for høy temp. Er det noen som vet om jeg kan koble måler på samme giver som alarmen, og kanskje ha begge deler?? Sitér dette innlegget Link to post
kokken Svart 4.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2009 hei har du kjørt motoren mange timer etter at den har blitt skrudd sammen igjen ?? har sett mange motorer som ryker heilt jæv... etter overhaling p.g.a at det har blitt brukt litt olje her og der under montering og dette må "brukes opp" før motoren går som normalt igjen.... Sitér dette innlegget Link to post
fjordvarg Svart 5.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Hei du "kokken" Høres ikke så usannsynlig ut det du sier der. Synes faktisk det har bedret seg litt sist jeg startet, men jeg har vel kjørt motoren 3-4 timer etter overhaling, så denne olja burde kanskje ha forsvunnet for lenge siden nå. Er det noen som vet om jeg kan koble temp.måler på samme giveren som temp.alarm da??? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.