Jump to content

Ny dørk i Fairline 42 , fra teppe til parkett

hanssae

Recommended Posts

Har du noen tanker om hvordan støyen fra motorene blir med parkett?

Er nok forberedt på at det blir mere støy, men er villig til å akseptere det for å slippe teppet.

Det har noe med hvor mange timer vi er i salongen med motorene igang av total tiden vi har ombord.

Vi bruker somregel flybridge under gange når veret tillater det , mens salongen er oppholdsrommet ved land.

Ellers så ligger dørken på 40 mm finer som igjenn ligger på gummilister , så det er ikke sikkert at det blir så gale :smiley:

Komentaren fra fruen er at det bråker så mye frafør at det spiller ingen rolle :lol:

Min gode mann, det er da vel ikke bråk. Det er bare de ukultiverte som kaller det så. Tvertimot er det musikk, det er den skjønneste symfoni for tolv sylindre, tjuefire ventiler og to luftfiltre. Yndig fremført mot sjøens rytme og skipsklokkens klang.

Men, hvordan var det igjen du gjorde avslutningene??

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Ja det er jo slik vi gutta ser på det , samme som at jeg synest Ducatien min lyder som musikkk , mens hun kaller det støy . . .

Med skjøtene/lukekantene har jeg ikke gjort annet enn å være veldig nøyaktig med kappingen , startet med å kjøpe en Makita sag med bord.

Parketten ligger kant i kant med så liten klaring som mulig , så vil tiden vise om jeg må slipe litt på lukene etter hvert.

Jeg har ikke behandlet endevden enda , men kommer til å lakke kantene når jeg får litt erfaring med temperatursvingninger i båten.

Men så ut som noe mangler nederst på sofa salong bakerst.

Har bestillt nytt teppe til å ha nede på salongen , og ellers i båten

Dersom du er nøye med å holde luftfuktigheten nede høst- og vinterstid

Må si det var et dristig prosjekt

Båten ligger altid med litt varme og avfukter

Ja det tok en stund før jeg våget å begynne , men jeg har god tro og er godt fornøyd med resultatet så langt , så vil tiden vise hvordan det ser ut om 5 år

Gratulere med ny dørk :yesnod:

Takk for det , har nok ikke brukt en brøkdel av timene du har på windyen :smiley:

• 2 uker senere...
Hoppas att Du återkommer med detaljbilder hur Du löser problemet med motorrumsluckor och trappa.
Lurer som noen andre også på hvordan du fikset kantene rundt luker - og ende-avslutnnger eks. ved trapp.

Da var dørken ferdig.

Jeg laget listen til trappenesen av parketten , men det var en utfordring å bøye den , måtte til slutt koke den litt for å få den på uten å sprekke.

170.jpg

140.jpg

Jeg kommer nok til å rive opp dørken ved byssa og legge parkett der også , men det får vente litt.

Fargen passet veldig godt til innredningen.

Det var mye frem og tilbake før vi bestemte oss for Jarrah fra Kährs, var usikker på om vi skulle bryte helt med innredningen eller prøve å treffe best mulig.

Det ble Jarrah som er både lys og mørk og vi angrer ikke på det , er veldig godt fornøyd med resultatet.

• 10 måneder senere...
  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...