Skipper Worse Svart 6.Mars.2009 Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 Utrolig stilig, hanssae, jeg er dypt imponert!! Hvordan fikk du til skjøtene/lukekantene? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Ship of fools Svart 6.Mars.2009 Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 Helt enig i at det er pent å se på, men lurer litt på to ting... - Hvordan forsegler du endeveden på parketten? Tipper at du får svell allerede etter vinteropplaget neste år. - Hva med støy/resonans fra den harde overflaten når de grønne begynner å brøle? Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 6.Mars.2009 Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 Må bare slutte meg tidligere innlegg; Stilig og flott. Lurer som noen andre også på hvordan du fikset kantene rundt luker - og ende-avslutnnger eks. ved trapp. Send gjerne flerre bilder Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
hanssae Svart 6.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 Har du noen tanker om hvordan støyen fra motorene blir med parkett? Er nok forberedt på at det blir mere støy, men er villig til å akseptere det for å slippe teppet. Det har noe med hvor mange timer vi er i salongen med motorene igang av total tiden vi har ombord. Vi bruker somregel flybridge under gange når veret tillater det , mens salongen er oppholdsrommet ved land. Ellers så ligger dørken på 40 mm finer som igjenn ligger på gummilister , så det er ikke sikkert at det blir så gale Komentaren fra fruen er at det bråker så mye frafør at det spiller ingen rolle Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 6.Mars.2009 Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 Min gode mann, det er da vel ikke bråk. Det er bare de ukultiverte som kaller det så. Tvertimot er det musikk, det er den skjønneste symfoni for tolv sylindre, tjuefire ventiler og to luftfiltre. Yndig fremført mot sjøens rytme og skipsklokkens klang. Men, hvordan var det igjen du gjorde avslutningene?? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
hanssae Svart 6.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 Ja det er jo slik vi gutta ser på det , samme som at jeg synest Ducatien min lyder som musikkk , mens hun kaller det støy . . . Med skjøtene/lukekantene har jeg ikke gjort annet enn å være veldig nøyaktig med kappingen , startet med å kjøpe en Makita sag med bord. Parketten ligger kant i kant med så liten klaring som mulig , så vil tiden vise om jeg må slipe litt på lukene etter hvert. Jeg har ikke behandlet endevden enda , men kommer til å lakke kantene når jeg får litt erfaring med temperatursvingninger i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 ja , ble meget pent, med mindre teppe over motor lukene blir det kanskje ikke så mye mere støy heller. Men så ut som noe mangler nederst på sofa salong bakerst. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Dersom du er nøye med å holde luftfuktigheten nede høst- og vinterstid bør ikke svell bli noe problem. Så jeg vil anbefale varmevifte, fuktslukere og ingen utlufting av betydning på denne årstiden. Må si det var et dristig prosjekt du satte igang, men pent ble det! Sitér dette innlegget Link to post
Frikar Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Skipper worse du glemte lyden fra turbo............ Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Gratulere med ny dørk, ser ut som du har gjort et meget pent arbeide Sitér dette innlegget Link to post
hanssae Svart 7.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Men så ut som noe mangler nederst på sofa salong bakerst. Har bestillt nytt teppe til å ha nede på salongen , og ellers i båten Dersom du er nøye med å holde luftfuktigheten nede høst- og vinterstid Må si det var et dristig prosjekt Båten ligger altid med litt varme og avfukter Ja det tok en stund før jeg våget å begynne , men jeg har god tro og er godt fornøyd med resultatet så langt , så vil tiden vise hvordan det ser ut om 5 år Gratulere med ny dørk Takk for det , har nok ikke brukt en brøkdel av timene du har på windyen Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Skipper worse du glemte lyden fra turbo............ Ja, det skulle ha stått "Yndig fremført med turbohviiiin til ..." Sorry, det falt ut. Hanssae, jeg er imponert og inspirert. Skal gruble mye på dette her! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
hanssae Svart 7.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Har du mange luker i Turboen Skipper Worse ? Må ikke gruble for lenge , det er bare å sette igang Sitér dette innlegget Link to post
hanssae Svart 18.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2009 Hoppas att Du återkommer med detaljbilder hur Du löser problemet med motorrumsluckor och trappa. Lurer som noen andre også på hvordan du fikset kantene rundt luker - og ende-avslutnnger eks. ved trapp. Da var dørken ferdig. Jeg laget listen til trappenesen av parketten , men det var en utfordring å bøye den , måtte til slutt koke den litt for å få den på uten å sprekke. Jeg kommer nok til å rive opp dørken ved byssa og legge parkett der også , men det får vente litt. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 18.Mars.2009 Del på Facebook Svart 18.Mars.2009 Ser lekkert ut det.. Hvilket lim har du brukt til å lime lista ? Sitér dette innlegget Link to post
hanssae Svart 19.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2009 Jeg brukte Bostik polyuretan lim , hovedsakelig pga at jeg måtte koke lista og da er det greit med en fuktighets herdende lim , itillegg til at jeg har god erfaring med limen. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 19.Mars.2009 Del på Facebook Svart 19.Mars.2009 Fargen passet veldig godt til innredningen. Sitér dette innlegget Link to post
Wandalen Svart 19.Mars.2009 Del på Facebook Svart 19.Mars.2009 Utrolig lekkert ! misunn misunn.... Sitér dette innlegget Link to post
hanssae Svart 20.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2009 Fargen passet veldig godt til innredningen. Det var mye frem og tilbake før vi bestemte oss for Jarrah fra Kährs, var usikker på om vi skulle bryte helt med innredningen eller prøve å treffe best mulig. Det ble Jarrah som er både lys og mørk og vi angrer ikke på det , er veldig godt fornøyd med resultatet. Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 20.Mars.2009 Del på Facebook Svart 20.Mars.2009 Edit: Hva er det ekle grønne guffa under dekk? Det er det sikreste framdriftsmiddelet. Sitér dette innlegget Link to post
hanssae Svart 11.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 Prosjektet går videre Er nå ferdig med nye trinn og nytt teppe i lugaren. Byssedørken og ett trinn gjenstår , jeg lager først en pappmal som jeg deretter skjerer ut trinnet etter. Sitér dette innlegget Link to post
pam Svart 11.Februar.2010 Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 Det bliver meget meget flot, og meget mere praktisk end tæpper over alt. Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
Tollex Svart 28.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2011 Har parketten holdt seg like fin fortsatt? Jeg vurdere å gjøre det samme i min båt. Sitér dette innlegget Link to post
margarus Svart 29.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2011 nei dette var jo lekkert :) gjor samme jobben i ei gammel campingvogn jeg har. bytta ut 70 talls teppe med plastlaminat. ble som ny innvendig og så praktisk. :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.