TommyLu Startet 22.Januar.2009 Del på Facebook Startet 22.Januar.2009 (redigert) Har problem med ujevn gange på motoren. Hadde ute dysene og trykktestet de, og de er ok. Må nevnes at problemet oppstod på tampen av sesongen, da motoren også begynte å ryke unormalt mye. Montert igjen disse, og løsnet dyserøret enkeltvis på hver enkelt dyse for å sjekke tenning. Fikk da ikke noe utslag på løsing av sylinder nr. 5. Dvs motoren går bare på 5 sylindere. Har tatt kompresjonstes, og den ligger på ca 20-21 på alle sylindere. Har også skrudd på dysen uten at den står i sylinderen for å se om det kom diesel ut dysa når jeg turna motoren på starter. Noe det gjorde. Har også justert ventilene. Er det da noen som har noen flere råd..... Kan det være dieseltrykket fra pumpa som er for dårlig? Gåen kamaksel eller støt/løfterstenger?????? Står litt i villrede...og har så gjerne lyst å få ordnet dette før våren kommer..... :-) Redigert 22.Januar.2009 av TommyLu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 23.Januar.2009 Del på Facebook Svart 23.Januar.2009 Hei, Hadde dette problemet på en tosylindret Buck en gang, her var det dieselpumpa som var problemet. Verkstedet mente på at det hadde å gjøre med for tørr diesel, de anbefalte meg å bruke litt to-taktsolje i dieselen jevnlig. Men nå var jo dette en helt annen motor... Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 23.Januar.2009 Del på Facebook Svart 23.Januar.2009 Hvis komp er ok og dysene er ok så er det nok pumpen som ikke er helt frisk. Men hvordan ble disse dysene dine testet? Ble de levert til et skikkelig verksted som har utstyret i orden og i tillegg har peiling på hva de driver med? Sitér dette innlegget Link to post
Scand Queen 26 Svart 3.Mars.2009 Del på Facebook Svart 3.Mars.2009 Hei. Hvis kompresjon er jevn på alle sylindrene og alle dysene åpner ved det trykket som de skal ha (kontroleres med dyseprøver) dysene skal også være tette før de har oppnådd åpningstrykket (det vill si ikke dryppe). Hvis det er en eller flere dyser åpner ved for lavt trykk blir tenningstidspunkt for tidlig på respektive sylindere. Hvis alt dette er OK må dieselpumpa kjøres i benk for å se om den leverer lik mengde til alle dyser. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.