Jump to content

Hvilket newage prm gear er det jeg har?

M/S Bastard

Recommended Posts

Å neida gett, det er de eldste kassene som har oljefilter. Kassen min, som man sluttet å produsere for meget lenge siden, var generasjonen før denne med oljefilter.

Nå har det seg også slik, at det er ikke alltid den utvekslingen som står utenpå man finner inni.

Serienummeret er en ting, det skal også være et typenummer. Typenummeret mitt er 402D2, som betyr: Kasse type (størrelse 402, D betyr konfigurasjon på utgående aksling- i dette tilfelle Drop. Det siste totallet betyr gearing 2:1. I mitt tilfelle har jeg 3:1 (ombygget kasse).

Ellers så kan du høre hos Halaas og Mohn, 71 57 28 50 som er importør av PRM.

Jeg vil ikke anbefale noen å fjerne oljefilteret på dette giret. Jeg har samme giret og når jeg fikk se alt metallspon og dritt som hang fast på magneten på tappepluggen tør i allefall ikke jeg å fjerne filteret. Skal forøvrig til å overhale giret mitt ganske snart (holder på med totaloverhaling av motoren for øyeblikket)

• 2 months later...

Da fikk jeg rotet meg til og sende bilder til Halaas og Mhon.

De kunne fortelle at dette er, som noen i tråden har nevnt er ett PRM140S VR3 3:1 solgt fra fabrikk i 1976.

Regner med at dette er ett helt supert gear :wink:

Da gjenstår og få sjekket proppel etterhvert da, for og se om motor, gear og proppel matcher i forhold til båt osv

• 1 year later...

Når du var i kontakt med Halaas og Mohn, sa dei noe om hvordan de er og få tak i deler til dette giret??

En kamerat av meg har et som clutchen er defekt på, fant rester av lammelplatene i øljekjøleren og filteret :headbang:

Den gå på frem men de er veldig sakte i forhold til hva den har gjort tidligere!!

O Erland

med båtførerbevis

• 3 weeks later...