M/S Bastard Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 (edited) Jeg har en anelse at det er ett 260, men er ikke sikker. Noen som vet? Fikk strakt ned armene og klarte og knipse bilde av plata som sitter langt der nede Klarer ikke helt og se hva som står etter 3 tallet her Edited January 23, 2009 by M/S Bastard (see edit history) Quote Link to post
index Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 Det ligner veldig på mitt 140, men mitt har ikke oljefilter. Så din er nok nyere. Tipper på 160 eller 260... Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hobby 430 Sport Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 De ser ut som et 160 gir. men dei er veldig like dei gira så de er lett å ta feil Quote O Erland med båtførerbevis Link to post
Aloha II Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 (edited) jeg vil tippe 140, er helt likt mitt, bare at jeg har fjærna oljefilteret, da det ikke var nødvendig i følge de kloke herrer. nyere utg. har ikke dette filteret. Edited January 23, 2009 by Aloha II (see edit history) Quote Med vennlig hilsen Henrik Nygaard Link to post
M/S Bastard Posted January 25, 2009 Author Share Posted January 25, 2009 Takk for svar, så da er det mest sansynlig 140. Vilken utveksling er det på dette gearet? Quote Link to post
hegra Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Ser ut som det jeg har som heter 140 S.Utvekslingen er 1-3 hos meg,men i papirerne som jeg har er 1-2 utveksling også nevnt. Quote Link to post
Hulda Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Å neida gett, det er de eldste kassene som har oljefilter. Kassen min, som man sluttet å produsere for meget lenge siden, var generasjonen før denne med oljefilter. Nå har det seg også slik, at det er ikke alltid den utvekslingen som står utenpå man finner inni. Serienummeret er en ting, det skal også være et typenummer. Typenummeret mitt er 402D2, som betyr: Kasse type (størrelse 402, D betyr konfigurasjon på utgående aksling- i dette tilfelle Drop. Det siste totallet betyr gearing 2:1. I mitt tilfelle har jeg 3:1 (ombygget kasse). Ellers så kan du høre hos Halaas og Mohn, 71 57 28 50 som er importør av PRM. Quote Link to post
viking.24 Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Jeg vil ikke anbefale noen å fjerne oljefilteret på dette giret. Jeg har samme giret og når jeg fikk se alt metallspon og dritt som hang fast på magneten på tappepluggen tør i allefall ikke jeg å fjerne filteret. Skal forøvrig til å overhale giret mitt ganske snart (holder på med totaloverhaling av motoren for øyeblikket) Quote Link to post
M/S Bastard Posted April 6, 2009 Author Share Posted April 6, 2009 Da fikk jeg rotet meg til og sende bilder til Halaas og Mhon. De kunne fortelle at dette er, som noen i tråden har nevnt er ett PRM140S VR3 3:1 solgt fra fabrikk i 1976. Regner med at dette er ett helt supert gear Da gjenstår og få sjekket proppel etterhvert da, for og se om motor, gear og proppel matcher i forhold til båt osv Quote Link to post
Hobby 430 Sport Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 Når du var i kontakt med Halaas og Mohn, sa dei noe om hvordan de er og få tak i deler til dette giret?? En kamerat av meg har et som clutchen er defekt på, fant rester av lammelplatene i øljekjøleren og filteret Den gå på frem men de er veldig sakte i forhold til hva den har gjort tidligere!! Quote O Erland med båtførerbevis Link to post
M/S Bastard Posted May 13, 2010 Author Share Posted May 13, 2010 Nei, det tenkte jeg ikke på og spørre om Ville ringt og sjekket, skal vel la seg gjøre og skaffe deler enda vil jeg tro. Quote Link to post
tsx Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 de type oljene som står på den lappen, er det de man kan bruke på gear kassa?:) Quote Link to post
M/S Bastard Posted June 2, 2010 Author Share Posted June 2, 2010 Ja, det stemmer. Mineralolje Quote Link to post
Recommended Posts