sakrun Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 Har måttet slipe ned lakken + treet 4-5 mm på en motorkasse. Hva kan jeg bruke for å bygge opp igjen det treet som er slipt bort før det igjen blir lakket? Quote Link to post
osa Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 -tror du må til med et bilde eller to ---eller forklare noe med detaljert.... Men bilde er tingen, syns nå jeg da.. Quote Link to post
index Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 Hva med å bygge opp igjen med tre, rett og slett?Tynne bord (5-6mm) limt med epoxy eller Polyurethan lim, for deretter å slipes og lakkes på ny. Men bilder av problemet hadde vært greit ja! Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
sakrun Posted January 24, 2009 Author Share Posted January 24, 2009 (edited) Godt innspill - bilder gjør det enklere!! Ikke så lett å lime på nytt lag på grunn av belistning. Skade skyldes nok at lakk har sprukket der tre ligger på tvers i enden, og vann har trukket ned. Fikk en møbelsnekker til å slipe det ned for meg - men han var grovsmed - så nå får jeg fikse selv. Edited January 24, 2009 by sakrun (see edit history) Quote Link to post
osa Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Huff da! -ville nok ikke hatt denne karen til å lage møbler til meg, nei! -Er det virkelig 4-5 mm nedpusset? -Hvis det er mindre, kan det kanskje være mulig å pusse ned resten av plata med eksentersliper og "pussemus" i hjørnene. Men jeg har problemer med å se for meg at det blir særlig fint uten å ta bort listene først. -Beste løsning er nok den mest arbeidskrevende; (-er ofte det..) Ta bort listene (Er de limt på sidekanten av plata?) pusse ned hele plata (Er det heltre eller lameller limt på x-finer?) Sette på nye kantlister. (Eller bruke de gamle om du klarer å berge dem..) Lakke (finpusse, lakke, finpusse, lakke....) Quote Link to post
Recommended Posts