sakrun Startet 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 23.Januar.2009 Har måttet slipe ned lakken + treet 4-5 mm på en motorkasse. Hva kan jeg bruke for å bygge opp igjen det treet som er slipt bort før det igjen blir lakket? Sitér dette innlegget Link to post
osa Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 -tror du må til med et bilde eller to ---eller forklare noe med detaljert.... Men bilde er tingen, syns nå jeg da.. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Hva med å bygge opp igjen med tre, rett og slett?Tynne bord (5-6mm) limt med epoxy eller Polyurethan lim, for deretter å slipes og lakkes på ny. Men bilder av problemet hadde vært greit ja! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
sakrun Svart 24.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2009 (redigert) Godt innspill - bilder gjør det enklere!! Ikke så lett å lime på nytt lag på grunn av belistning. Skade skyldes nok at lakk har sprukket der tre ligger på tvers i enden, og vann har trukket ned. Fikk en møbelsnekker til å slipe det ned for meg - men han var grovsmed - så nå får jeg fikse selv. Redigert 24.Januar.2009 av sakrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
osa Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Huff da! -ville nok ikke hatt denne karen til å lage møbler til meg, nei! -Er det virkelig 4-5 mm nedpusset? -Hvis det er mindre, kan det kanskje være mulig å pusse ned resten av plata med eksentersliper og "pussemus" i hjørnene. Men jeg har problemer med å se for meg at det blir særlig fint uten å ta bort listene først. -Beste løsning er nok den mest arbeidskrevende; (-er ofte det..) Ta bort listene (Er de limt på sidekanten av plata?) pusse ned hele plata (Er det heltre eller lameller limt på x-finer?) Sette på nye kantlister. (Eller bruke de gamle om du klarer å berge dem..) Lakke (finpusse, lakke, finpusse, lakke....) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.