John_Kr Startet 8.Mai.2004 Del på Facebook Startet 8.Mai.2004 Hei Folkens Fikk min nye båt i går, Yamarin 6210. Det jeg vil fremheve er den nydelige motoren, en Yamaha VMax 150 Hk HPDI. Utrulig fin lyd og meget gunstig i bensin forbruk. Kan overhode ikke tenke meg å bytte denne mot en kjedelig 4-takter. 2-takter kan anbefales. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Stormbringer Svart 8.Mai.2004 Del på Facebook Svart 8.Mai.2004 Gratulerer å mye med dagen, og ny båt. Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 8.Mai.2004 Del på Facebook Svart 8.Mai.2004 Gratulerer med båten og dagen....det var litt av en presang det :eek: Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 8.Mai.2004 Del på Facebook Svart 8.Mai.2004 Grattis med båt, og bursdag! Kjusa deg, som vi sier i Bergen! Sitér dette innlegget Link to post
Mr_J@n Svart 8.Mai.2004 Del på Facebook Svart 8.Mai.2004 Sånn presang vill jeg ha også Men det deg vel undt, gratulerer med daren og med ny båt ps:Er det dette man kaller"harde pakker" Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 8.Mai.2004 Del på Facebook Svart 8.Mai.2004 GRATULERER!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 9.Mai.2004 Del på Facebook Svart 9.Mai.2004 2-takter kan anbefales. Jeg mener at jeg nylig leste en tråd på den andre batplassen hvor de diskuterte holdbarhet til 2 takt kontra 4 taktere og det viser seg nå at det begynner å komme inn mange 4 taktere til dyre reparasjoner (referert til båtverksted mekaniker). Når dette er konverterte bilmotorer som ikke i utgangspunktet er designet til å gå på full spiker (5-6000 RPM) hele tiden er det vel forstålig. Racingmotorer i biler som opererer med slike turtall vil passe på og skifte olje før hvert løp, mens en 4 takts påhengsmotor nøyer seg med oljeskift en gang i året. Nytt var også innvendige korrosjonsskader som først viser seg etter 4-5 år. Men det var også en som hadde hatt en Honda 4 takter i 25 år uten problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Andy Svart 9.Mai.2004 Del på Facebook Svart 9.Mai.2004 Gratulerer så mye med fin båt og en rask og god motor! ikke i utgangspunktet er designet til å gå på full spiker (5-6000 RPM) hele tiden er det vel forstålig. Racingmotorer i biler som opererer med slike turtall vil passe på og skifte olje før hvert løp, mens en 4 takts påhengsmotor nøyer seg med oljeskift en gang i året. Nytt var også innvendige korrosjonsskader som først viser seg etter 4-5 år. Ingen kjører vel full spiker hele tiden??? Min båt går over halve tiden i 700-1500 omdreininger (3-6 knop). Når det gjelder oljeskift, sier motoren selv fra når den trenger det via en blinkende lampe på turtelleren. I alle fall min Suzuki DF140 gjør det. Og korrosjonskadene kan jeg ikke skjønne at er forskjellige for 2 og 4 taktere, kjølesystemet er jo synderen her og dette er vel stort sett likt Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 10.Mai.2004 Del på Facebook Svart 10.Mai.2004 Kan jeg låne din kone til min 40 års dag?? (Tenker selvsagt utelukkende på gavedrysset) Ellers; Gratulerer med flott båt og motor! Både Yamarin og Yamaha er skikkelige saker, topp kvalitet og god 2-håndsverdi dersom du mot alle odds senere vil selge. God sommer og kjør forsiktig. Sitér dette innlegget Link to post
heira Svart 10.Mai.2004 Del på Facebook Svart 10.Mai.2004 GRATULERER Sitér dette innlegget 30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær Link to post
John_Kr Svart 11.Mai.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2004 Tusen takk for alle gratulasjonene og tipsene. Har greid å kjøre 100 nm allerede, bra båt - anbefales til de som har denne type båt som interesse. Tusen takk. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Batdilla Svart 11.Mai.2004 Del på Facebook Svart 11.Mai.2004 ...Har greid å kjøre 100 nm allerede, bra båt - anbefales til de som har denne type båt som interesse.Gratulerer med det som høres ut som et vellykket kjøp. Når kommer innlegget i erfaringsdatabasen da? Selv om det kanskje er begrenset hva du vet pr. i dag, kan du alltids vende tilbake og legge til flere erfaringer etter hvert. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 11.Mai.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2004 Ja du har helt rett - databasen............. Litt usikker på hvordan jeg gjør dette, men tar en titt på dette når jeg kommer hjem igjen (ukependler). Bør kanskje bruke den litt til før jeg kan komme med noe spesielle konklusjoner, men så langt så ser det bra ut. Spesielt gjelder dette motoren. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Petterøe Svart 11.Mai.2004 Del på Facebook Svart 11.Mai.2004 Gratulerer med flott båt ! Og om det er slik at du fikk denne av din bedre halvdel, så får jeg jammen gratulere med et flott kjerringemne også !! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.