toffer Startet 24.Januar.2009 Del på Facebook Startet 24.Januar.2009 hei..eg tenkte eg skulle legge ut noken bilde av båt projektet mitt her.. er ein glassfiber båt. motor er kjøpt blei en 115hk evenrude 2t 01 mod start: kjøpte eit 19" båt skrog og delte de i to so må vi plaste inn skott å dørk når det er gjort må vi vel forlenge den litt..ca 80 cm dette er forma resultat! flott! med litt bearbeiding blei de enda bedre kommer mer seinere! Sitér dette innlegget Link to post
toffer Svart 24.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2009 da starter vi på huset :) starten på sandwich konstruksjon lamminert på over sida med spesial matte 1lag laminert på under sida + topping, sterkt som fy og barre 58 kg heile skiten..hehe..litt solberg inspirert spoiler der ja haha;) veggen som huset skal stå på..skal inn ei dør der snart.. testin testing...ser bra ut ja hehe..;) inn med 85 liters bensintank i hekken måtte plaste inn benka i hekken pga et uforutsett rør som kom ut av bensintanken..men ken kan vel tenke på alt hehe.. 1cm kryssfiner i dørken til stoler og bord som skal skruast fast der etterkvart motorbrønn ferdig plasta..rimelig fornøgd med den ja..;) work in progress..hehe...ekje helt sikker på dette enda, men trur de verte san tilslutt... Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 24.Januar.2009 Del på Facebook Svart 24.Januar.2009 Hm - imponerende - virker som du har vært borti støping før ? Dette blir jo en super "lukketrider" - ler - det jo :-) Håper du holder oss oppdatert . Sitér dette innlegget Link to post
toffer Svart 24.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2009 jepp..jobber med det ;) men vi lager ikkje båtar..vi lager høgdebasseng,siloar,badestampar osv osv..hehe..ja det kjem fleire bilder etterkvart ja..skal plaste på huset i morgon..so kjem vel bilde ta det utpå kvelden i morgon ja Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 24.Januar.2009 Del på Facebook Svart 24.Januar.2009 råbra - men du skrev 19 fot??? har du veeeeeldig store føtter??? den så da mye større ut!! imponerende og innspirerende og se når folk er så flinke og tålmodige Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
toffer Svart 24.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2009 hehe rettelse..den var 19fot..nå er den vel nesten 22..etter at eg forlenga den..åso er den bredda med 50cm so det blir bra med plass i den ja.. Sitér dette innlegget Link to post
toffer Svart 25.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2009 då skal vi prøve å feste huse på båten.. kan bli spennendes.. litt fininnstilling må til ået dusiiin tvinger hehe plasta inn bakveggen.. fikk i hus motoren også i dag...ser bra ut.. Sitér dette innlegget Link to post
aebi Svart 25.Januar.2009 Del på Facebook Svart 25.Januar.2009 Hehe Møre, pågangsmot har du iallefall! Men er litt usikker på proporsjonane i prosjektet, har du arbeidstegninger som grunnlag for arbeidet? Er spent på fortsettelsen. Sitér dette innlegget Link to post
toffer Svart 25.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2009 jobbar rett frå haude! hehe..tegninga har vi ikkje tid til..;) Sitér dette innlegget Link to post
toffer Svart 25.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2009 her er eit oversikts bilde san den står no.. verte ei pause her no i et par veke..måtte vist en tur på jobb...hehe er tibake om ca to veke.. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 25.Januar.2009 Del på Facebook Svart 25.Januar.2009 Synes litt synd på den hengeren din Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
ivar Svart 25.Januar.2009 Del på Facebook Svart 25.Januar.2009 Skroget ser ut til å være noe fra Mørebas såvidt jeg kan se..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
toffer Svart 25.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2009 hehe..ja det er litt synd i hengeren ja...var ikkje so enkelt å finne noko anna i farta ja orginalt er det eit mørebas skrog på 19 fot..i følge han bonden som eg kjøpte det med ja.. Sitér dette innlegget Link to post
osa Svart 26.Januar.2009 Del på Facebook Svart 26.Januar.2009 jobbar rett frå haude! hehe..tegninga har vi ikkje tid til..;) Typisk SUNNmøring !!! Sunnmøring: Tenke-Gjøre. Nordmøring: Tenke - Tenke - Tenke - Tegne (med tømmermannsblyant på naustveggen) - Tenke - Spørre en sunnmøring - Regne over om det lønner seg på lang sikt - Gjøre.... Sitér dette innlegget Link to post
toffer Svart 27.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2009 hehe..ja skal de bli noko utav det må det nesten skje der og då hehe Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 27.Januar.2009 Del på Facebook Svart 27.Januar.2009 He he, blir nok bra dette, he he! Sitér dette innlegget Link to post
toffer Svart 12.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 heisan folkens:) no er eg tilbake frå ferie(jobb) på tide å fortsette der eg slapp hehe... her er skroget ferdi lakkert å vi har satt inn et par vindu her har vi fått inn alle vindua å begynt på styre konsollen her er styrekonsollen i ferd me å tre fram ja lita roske bak her ja..hehe led lanterne anker lanterne..sjølv om eg ikkje har anker hehe.. test sitting i førerposisjon ja..kan ikkje skjule et lite glis der nei hehe.. ferdig arbeid..kort prosess babord sete montert! heilhets bilde heilhets bilde! har som dykk ser fått tak i ein ny henger :Phehe heilhet bakende! Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 kjempegøy tråd med et enormt tempo. hehe. Gleder meg til resten hehe! Sitér dette innlegget Link to post
toffer Svart 12.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 hehe takk;) hyggelig å få så posetive svar her inne:) skal båten gå fort må den byggast i same tempo hehe;) ps..har god hjelp frå ein flink far ..;) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Hehehe... en ting skal du hehe ha, du er hehe tydeligvis hehe i gått hehe humør hehe hele tiden.... Artig i følge tråden, røff og tøff fiskebåt på rekordtid Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
FM 8-12 Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 imponerende. dyktig mann Sitér dette innlegget Link to post
fyr1 Svart 17.Februar.2009 Del på Facebook Svart 17.Februar.2009 Usedvanleg flott rekkverk på dinna båten... Sitér dette innlegget Link to post
onyx43 Svart 19.Februar.2009 Del på Facebook Svart 19.Februar.2009 En måneds byggetid, avbrutt av ferie/arbeid Vi må få bilder av båten på vannet, før du gir deg! Sunnmøringen får det til! Sitér dette innlegget Link to post
toffer Svart 21.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2009 ja her går de unda:) ps takk til fyr1 som laget fine rekkverk til båten! all ære! då startar vi på trekkinga her startar vi i taket..bruker vanlig høytaler filt lysegråt litt pirk å få det bra ut med vindua pirkejobb her også med stolpane til vindua men men..vi fikk det til! ;) og under vindua gikk vi for mørkegrå..va litt usikker på det men det vart greit Sitér dette innlegget Link to post
Tor313 Svart 21.Februar.2009 Del på Facebook Svart 21.Februar.2009 Veeeeldig bra og kjapt som et olja lyn ;) ditte her e imponerandes, karr i M&R du held til da toffer? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.