Jump to content

Papptallerkener og pappbeger ombord

gunnt

Recommended Posts

Papp har noen få kjekke bruksområder og er veldig greit i de rette anledninger. Målet er ikke å redusere mengden oppvask, men å redusere mengden dekketøy som sjelden er i bruk. Papp egner seg ikke til bifftallerkner eller alkoholholdig drikke, og heller ikke til varm drikke ombord.

Glass som kan knuse er stuet vekk når båten er underveis. Problemet er ikke hva det koster å kjøpe nytt, men jeg vil ikke ha noe av at folk kutter seg opp på grunn av et lite uhell. Det er nok å velge mellom i plast og metall.

Viktig båtutstyr er gode søplesekker som kan stues til man når land, og en tett kasse (minst én) som kan brukes til søppel som lukter eller lekker. En tett metallboks til filler med olje eller diesel er også viktig utstyr. Bokser som kan pantes legges i egen sekk, som også kan brukes som reserve radarreflektor. :lol: Jeg foretrekker også å ha passende plastkasser til det jeg kan finne på å kjøpe inn av glassflasker.

Kildesortering praktiseres strengt: Det som fugler og fisk kan spise dumpes i havet hvis båten er langt nok fra land. Alt annet tas med til land, uansett hvor nedbrytbart det er.

Noen har en tendens til å løse seg opp ved lengre måltider og når man skjærer i biffen med en biffkniv blir det hull tallerkenen. Biffsaften renner ut på bordet. Andre tallerker er så ille flate at potetene ruller over kanten og ned på dørken og forsvinner bak kjøleskapet.

...hva i helvete skal man velge?

Ja, hva skal man velge?? Finnes kan hende noe med maritimt motiv og litt kant på???

Lærer noe nytt hele tiden

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...