Jump to content

Papptallerkener og pappbeger ombord


gunnt

Recommended Posts

Jeg legger merke til at de fleste av oss vil ha skikkelig glass eller kopp når vi drikker for å bevare den gode smaken :cheers:

Når vi skal innta ett godt måltid smaker maten bedre på ett skikkelig fat enn på ett pappfat, men siden vi blir fortere ferdig å spise enn å drikke så velger vi bort fatet med papp for å minske oppvasken etterpå. Da kan vi ta med glasset eller koppen å sette oss på brygga eller hvor man måtte ønske.

Lærer noe nytt hele tiden

Link to post
Share on other sites

............. Fiskeboller kommer også på boks. Full meny er sikret.

 

Hermetikk er en velsignelse. Holdbar i årevis i rom tempererte omgivelser. Etter at innholdet er fortært punkterer vi boksene å hiver de på dypt vann. Etter noen uker er de rustet helt opp, så det ser jeg ikke på som noen miljøsynd!

 

Vi trives egentlig best i uthavner og har dessuten erfart at det er mye lettere å kvitte seg med bosset på slike plasser fremfor overfylte marinaer med ditto søppel containere. Vi har ved flere anledninger ha måttet ta med oss det lille vi har hatt av boss, mens tomgodset har vi da fått pantet.

I uthavner er det mye enklere å lage et lite bål i fjæra og brenne det som måtte være brennbart. For ikke å snakke om kosen ved bålet.

 

Og når det gjelder papptallerkener så er de greie nok til bruk nær et bål og i fjæresteinene. På sjøen kan de derimot bli til noen stinkende bomber der de ligger i en plastpose i påvente av bossbrenning eller søppeldunk.

 

Når det gjelder vanlig tallerkener så ser jeg ingen grunn til at de på død og liv skal vaskes hver gang det har vært ei skive nedpå den. :nonod: Det blir noe annet med middag og sausmat, da må de selvfølgelig vaskes. :yesnod:

 

 

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Endelig, en broder i flesket!!! Min mor sleit for å få meg til å drikke melk så langt tilbake som jeg kan huske. For å få lirka i meg guffa, ble det lansert kavring med melk og all mulig annen skit. Ikke rart vekta ble et problem. Det var noe med mødreholdningen tidlig på femtitallet.

 

Jeg tror ikke bare det dreier seg om femtitallet, for tredve år senere merket nemlig jeg akkurat det der. Jeg har en nagende mistanke om at nettopp denne mødreholdningen kan ha noe med at jeg fullstendig mangler magamål.... :sweat:

Turen begynner når man legger fra brygga....

Link to post
Share on other sites

Her ombord finnes det ingen "frue'o matic", så her går det i slikt uknuselig biltema bestikk, fat osv, men vi har da papptallerken til f.eks frokost, eller lignende ved behov. Ellers har jeg ikke papp beger, men har slike plastikk saker. Ellers drikkes det rett fra flaska/boksen.

Iskald Melk (skummet) om morgenen er så og si et must for meg, og spesielt til pannekaker. Så selv om det kommer ut av noen kjertler under kua, så er det nydelig etter at det er blitt behandlet og skummet nok. ;)

 

Så ja, det går nok ei pakke av hver her også i sessongen :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Ok jeg innrømmer at jeg bruker papp , noen ganger. Det er en ting jeg har lurt på. Papp er papp, men utseende og kvalitet er jo så forskjellig. First Price papp ,husholdningspapp , Biltemapapp , Claspapp og luxus papp . Noen har en tendens til å løse seg opp ved lengre måltider og når man skjærer i biffen med en biffkniv blir det hull tallerkenen. Biffsaften renner ut på bordet. Andre tallerker er så ille flate at potetene ruller over kanten og ned på dørken og forsvinner bak kjøleskapet. Man må demontere byssa for å bli mett

 

Jeg kjøper ofte pappen på Europris. Så kommer valgets kvaler. Hvite, blå, gule , blomstret ...hva i helvete skal man velge? Valgte blomstret og det hele minnet om et barneselskap. :headbang: Så får man engangsplast som kan brukes flere ganger !!! Så har vi de forbanna koppene. Her er det et utvalg så man kan få mark. Plastkopper med og uten hank , pappkrus , plastkrus i et bredt utvalg i forskjellige farger og fasonger. Voksbelagte og noen særlig tynnvegget så man brenner fingrene av seg når man skal ha kaffe avec. Og så kan man få koppeholdere med utbyttbare plastkrus ala refill. Nei skal dette fortsette er det på tide å selge båten ...?????

 

Det er ikke lett å være båtfolk...ehh folk i båt eller i helsike hva var det igjen ?

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker aldri papp eller plast til ankerdrammen. Kun glass. Ved øldrikking som regel rett fra boks, som er kjøpt i utlandet og dermed uten pant. Til den "tynne" på kvelden drikkes alltid av glass. :cheers:

Jeg blir ofte budt på ankers i plast. I all vennskaplighet godtar jeg dette uten å mukke. :drink:

Jeg vil påstå at det er ingen som har så fine ankerdramglass som meg.De er av av håndlaget keramikk,grønn/turkis av farge med 2 anker på.

'Det dumme er at jeg ikke kan dette med å legge ut bilder.

Link to post
Share on other sites

Jeg vil påstå at det er ingen som har så fine ankerdramglass som meg.De er av av håndlaget keramikk,grønn/turkis av farge med 2 anker på.

'Det dumme er at jeg ikke kan dette med å legge ut bilder.

 

Når du skryter på deg de fineste ankerdramglassene så bør du jaggu legge ut et bevis i form av et bilde !! :lol::lol:

 

Se i dette innlegget og les fra #8 og utover. Der har bl.a. jawik på en utmerket måte beskrevet hvordan du legger inn et bilde!! :yesnod:

 

Lykke til!!! :flag:

 

Vi venter spent! :yesnod:

 

 

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

For meg er det bare en ting som gjelder: heliumsfylte carbon tallerkner og heliumsfylte kevlarbeger. Fordelen er åpenbar, når maten er fortært slipper jeg bare taket i tallerkner og beger og helium løfter alt til himmels. Ved ca 18 000 meters høyde blir det hele resirkulert av blandingen av lavt oksygeninnhold og sollys. Helt genialt. Sikkert mange som ikke tror meg, men sjekk disse linkene:

 

http://www.flyingdisches.com

 

http://www.isitpossibletobesostupid.com

 

http://www.erdetmuligådiskuterenoesådumt.no

Link to post
Share on other sites

For meg er det bare en ting som gjelder: heliumsfylte carbon tallerkner og heliumsfylte kevlarbeger. Fordelen er åpenbar, når maten er fortært slipper jeg bare taket i tallerkner og beger og helium løfter alt til himmels. Ved ca 18 000 meters høyde blir det hele resirkulert av blandingen av lavt oksygeninnhold og sollys. Helt genialt. Sikkert mange som ikke tror meg, men sjekk disse linkene:

 

http://www.flyingdisches.com

 

http://www.isitpossibletobesostupid.com

 

http://www.erdetmuligådiskuterenoesådumt.no

 

Linkene virker ikke hos meg.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...