Jump to content

Papptallerkener og pappbeger ombord


gunnt

Recommended Posts

Drikke derimot serveres aldri i papp, det ødelegger smaken av godt drikke.

Ser ut som alle er enig om det, og det viser jo at båt folk ikke vil ødelegge smaken på en god vin evt. :cheers:

Dessuten går noen av pappbegera i oppløsning når det kommer alkoholholdig drikk oppi. Sikkert blitt sløst med edle dråper med en eller annen der....

Lærer noe nytt hele tiden

Link to post
Share on other sites

Til varmt drikke bruker vi pøbbkoppene våre. På den ene siden av koppen står det navnet vårt, og på den andre siden står det Pøbben og "når godt folk skjenker, kan godt folk drikke". Når vi kommer til Pøbben får vi gratis kaffe og te i disse. Som dere skjønner er Pøbben stedet for båtfolket her ytterst i Namsenfjorden. De har en flott beliggenhet, fin gjestkai og en koselig bryggepøbb :cheers:

 

mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Det blir nok innkjøpt litt papp her til sesongstart, ser vi fikk brent mye når det var bålbrenning om kveldene. Veldig greit å bli kvitt noe. Værre er det med tomgodset.....blir fort noen bokser...... ikke så mange plasser å pante det ute i skjærgården :cheers:

Lærer noe nytt hele tiden

Link to post
Share on other sites

Det som virkelig overrasker meg i denne tråden, er at ingen enser miljøet en eneste tanke! Antakelig må det være fordi alle tar med seg søpla si hjem igjen...eller?

 

Hør bare:

Selvfølgelig bruker vi masse papp, er det noe galt med det og? Selvfølgelig er det isolert sett ikke noe galt i å bruke pappallerkner eller plastkrus eller engangsgriller eller annet som havner i søpla.

 

Er det da ingen som møter overfylte søppeldunker, hvor søpla bare flyter rundt......fulger som tar tak i fulle plastposer og river de i filler, matrester som ligger slengt rundt en søppeldunk som er så full at lokket ikke ligger på. Hvorfor blir det sånn? Jo, fordi for mange produserer for mye søppel ombord, og vil gjerne bli kvitt det. Det er ofte da slike problemer som beskrevet dukker opp...

 

Vet jo at denne tråden handler om du bruker plast/papp ombord eller ikke, men vi burde se konsekvensene av det forbruket også.

Link to post
Share on other sites

Det som virkelig overrasker meg i denne tråden, er at ingen enser miljøet en eneste tanke! Antakelig må det være fordi alle tar med seg søpla si hjem igjen...eller?

 

Hør bare:

Selvfølgelig bruker vi masse papp, er det noe galt med det og? Selvfølgelig er det isolert sett ikke noe galt i å bruke pappallerkner eller plastkrus eller engangsgriller eller annet som havner i søpla.

 

Er det da ingen som møter overfylte søppeldunker, hvor søpla bare flyter rundt......fulger som tar tak i fulle plastposer og river de i filler, matrester som ligger slengt rundt en søppeldunk som er så full at lokket ikke ligger på. Hvorfor blir det sånn? Jo, fordi for mange produserer for mye søppel ombord, og vil gjerne bli kvitt det. Det er ofte da slike problemer som beskrevet dukker opp...

 

Vet jo at denne tråden handler om du bruker plast/papp ombord eller ikke, men vi burde se konsekvensene av det forbruket også.

:crazy:


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Det som virkelig overrasker meg i denne tråden, er at ingen enser miljøet en eneste tanke! Antakelig må det være fordi alle tar med seg søpla si hjem igjen...eller?

 

Hør bare:

Selvfølgelig bruker vi masse papp, er det noe galt med det og? Selvfølgelig er det isolert sett ikke noe galt i å bruke pappallerkner eller plastkrus eller engangsgriller eller annet som havner i søpla.

 

Er det da ingen som møter overfylte søppeldunker, hvor søpla bare flyter rundt......fulger som tar tak i fulle plastposer og river de i filler, matrester som ligger slengt rundt en søppeldunk som er så full at lokket ikke ligger på. Hvorfor blir det sånn? Jo, fordi for mange produserer for mye søppel ombord, og vil gjerne bli kvitt det. Det er ofte da slike problemer som beskrevet dukker opp...

 

Vet jo at denne tråden handler om du bruker plast/papp ombord eller ikke, men vi burde se konsekvensene av det forbruket også.

 

Velger å tro at det er en stund til vi når italienske tilstander.

eriksjonij1.jpg
Link to post
Share on other sites

ser vi fikk brent mye når det var bålbrenning om kveldene.

skreiv jeg i ett innlegg tidligere

 

Det som virkelig overrasker meg i denne tråden, er at ingen enser miljøet en eneste tanke!

 

Enser miljøet med flere tanker.

Kaster aldri tomgods i søppela, men panter det når muligheten byr seg.

Lærer noe nytt hele tiden

Link to post
Share on other sites

Om bord på Hulda brukes det papp. Boksøl drikkes fra boks, kartongvin drikkes fra kartong. Det er ikke bestandig oppvaskmaskinen er med (Admiralen). Da har man ikke annet alternativ enn papp. Fiskeboller kommer også på boks. Full meny er sikret.

 

 

:giggle::giggle::lol::lol:

Turen begynner når man legger fra brygga....

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker aldri papp eller plast til ankerdrammen. Kun glass. Ved øldrikking som regel rett fra boks, som er kjøpt i utlandet og dermed uten pant. Til den "tynne" på kvelden drikkes alltid av glass. :cheers:

Jeg blir ofte budt på ankers i plast. I all vennskaplighet godtar jeg dette uten å mukke. :drink:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har ikke likt melk siden tiårsalderen. Men ble tjukk nok likevel.

 

Endelig, en broder i flesket!!! Min mor sleit for å få meg til å drikke melk så langt tilbake som jeg kan huske. For å få lirka i meg guffa, ble det lansert kavring med melk og all mulig annen skit. Ikke rart vekta ble et problem. Det var noe med mødreholdningen tidlig på femtitallet. Nå klager tannlegen over at tannkjøttet mitt svinner hen. Takker f**n for det. Tannbøsten skulle ikke være av 'nylon', men av ekte, norsk svinebust. Hard som stålbørste, her skulle det herdes! Gutten skreik og spytta blod, mutter'n børsta. Som jeg sa til tannlegen: "Nitti prosent av tannkjøttet ble vel borte før jeg fylte tretten, resten på de neste 50 åra, jeg har tannkjøtt til jeg er 120". "Det er vel noe i det du sier der", medgav tannlegen.

 

Dette er kanskje en avsporing fra trådstarter og 'papp mellom gommene'?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...