Jump to content

Har noen en skisse på et greit stativ for presenning?

sveinh04

Recommended Posts

Jeg kom ut til et trist syn i dag. Kalesjen hadde knelet pga anø. Det er jo min egen feil som ikke har fått feid av snøen fort nok. Tenkte dette gikk greit i vinter men nå gidder jeg ikke mer. Vil sette opp stativ med presenning og få fikset kalesjen samtidig. Ingen vits å ha den på under presenningen. I den forbindelse lurer jeg på om noen har en grei skisse for hvordan lage stativ?? Jeg vet at de kan kjøpes ferdig men det er jo ganske dyrt. Kan noen av dere hardbakede sjøulker :wink: hjelpe meg? Jeg liker ikke å gå rundt med denne følelsen av å ha forsømt båten.....

Turen begynner når man legger fra brygga....

jeg kjøpte deler til mitt nye stativ direkte hos Ob wiik.

det var veldig solig og halve prisen av de ferdigstativene som selges som er mye tynnere rør en de ob wiik har. :crazy:

http://www.obwiik.no/default.asp?V_DOC_ID=723

Hilsen Morten

Hvis jeg skulle kjøpt ville jeg nok gått for disse ja...selv om de var dyrere enn de fra Maritime så er de sikkert mye bedre. Det er jo en fordel at de holder noen år. Takk for tipset.

Men jeg lurte på om jeg bare skulle snekre i år også muligens kjøpe neste år. Har sett litt her på forumet men har ikke helt kommet frem til noe. Blir glad for alle forslag som kommer....

Tidligere hadde jeg et hjemmesnekret stativ, solid og tungt som bare det. Problemet var at stativet knagde hull på lettpresenninger. Et tips i så måte kan være å tre et rør på mønestangen. Dette vil forhindre hull i presenningen samtidig som det skaper litt sirkulasjon i luften.

Nå har jeg et ferdigkjøpt stativ, mye lettere å montere og oppbevare. Stativet er lett, og må festes på en betryggende måte.

Roger-Jo :seeya: , disse så jo supre ut!! Hvor får man tak i slikt da??

Billigste stativ er dette, fant det i 1982 hos en trelasthandler beregnet til forskallingsbord.

Som sagt de er fra 82, kan spørre trelasthandleren i morgen.

Edited by roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Som sagt de er fra 82, kan spørre trelasthandleren i morgen.

De så utrolig greie ut. Plankene kan man jo bare bytte ut etterhvert som de forfaller. Supert om du vil spørre ja

Ja dette var noe av det samme :flag: . Skal virkelig sjekke ut disse. De bør funke om ikke vinkelen er for liten. Men det skal mye til igrunn. Tusen takk for innlegg :smiley:

trur stativet mitt fra ob wiik kostet under 2 lapper.

deler:

3 stk t koblinger til 95 kr

10m rør til lengden på åten ca 900 kr

2 stk rør på 3 meter til høyden ca 500 kr

og en mittstiver på ca 2 m 180 kr.

ikke rare kostnaden for et skikkelig stativ de assa

Edited by Bavaria.Morten (see edit history)

www.ribtjenester.no

trur stativet mitt fra ob wiik kostet under 2 lapper.

deler:

3 stk t koblinger til 95 kr

10m rør til lengden på åten ca 900 kr

2 stk rør på 3 meter til høyden ca 500 kr

og en mittstiver på ca 2 m 180 kr.

ikke rare kostnaden for et skikkelig stativ de assa

Det var interessant ja... kikket bare på de ferdige pakkene.

de holder til på skedsmokorset nord for oslo, men de sender sikkert varer ganske billig ned til dere.

ring og hør med de. kan jo hende de har forhandlere nedover mot dere også.

Hvis ikke så skal jeg til sandefjord i løpet av uka og kan ta med dit ihvertfall men da må du hente de der :flag:

Glemte en ting i prisoppsettet mitt,du må ha en skjøt på lengden av røret:-)

Edited by Bavaria.Morten (see edit history)

www.ribtjenester.no

de holder til på skedsmokorset nord for oslo, men de sender sikkert varer ganske billig ned til dere.

ring og hør med de. kan jo hende de har forhandlere nedover mot dere også.

Hvis ikke så skal jeg til sandefjord i løpet av uka og kan ta med dit ihvertfall men da må du hente de der :flag:

Glemte en ting i prisoppsettet mitt,du må ha en skjøt på lengden av røret:-)

Det hadde jo vært topp men det får nok bli til høsten igjen. Da skal jeg investere det som er nødvendig for å ha det på stell. Tror det har mye å si med kvaliteten og vil heller hente det i Oslo fremfor å kjøpe noe møkk her