Jump to content

noen som har info om Blue Sea 6100

reven

Recommended Posts

Jeg er den lykkelige eier av en Blue sea 6100, den kom i min eie i 2008 og fikk da en kraftig overhaling.

Det virker som om denne båten er litt skjelden i Norge selv om den etter det jeg har forstått ble produsert her i landet.

Hvist det er flere som har denne båten og har litt informasjon om den, håper jeg å dere skriver om den her.

Ting som jeg lurer på er:

Når, hvor og hvem produserte denne båten?

Hvor stor motor er maks for denne båten?

Hvor mange ble solgt?

+ alt som er verdt å vite om båten :smiley:

Driver også å luerer på å montere noen slike smart tabs på båten, men båtens akter har ikke mange rette linjer,

så erfaringer rundt montering av disse settes stor pris på :smiley:

Hei båten din er opprinnelig en clipper 2100 bygget i lillesand på slutten av 70 tallet det har vært flere eiere av formene bl a blue sea og scand

scand2100formel3.jpg

Jeg har selv hatt en clipper 2100 den hadde big block v8 og vannjet. det var en tøff kombinasjon men den var tørst... :drink:

men er din båt for innenbords? har sett blue sea med 225 yamaha påhenger

Min båt er utenbords, har for tiden en 08 mod suzuki 115 hk (student motor) :smiley:

Skjønner det at det har blitt bygget en del forskjelige båter på dette skråget, men båten har etter det jeg kan se ingen info skilt og finner lite info på nettet.

Det er en artig båt, selv med litt liten motor, men det hadde vært kjekt å ha hatt noe fakta om båten i den utførelsen som jeg har :smiley:

Hei.

Har selv hatt en Sun Win 2100, samme skrog, med en 200hk mercury. Utrolig bra båt i sjø. Tåler fint en 200hk på hekken. Greit å ha trimflaps da båten og motoren riktig tiltet da den kan bli ustabil i høyere hastigheter, dyp v bunn og smal båt.

Savner båten.

Kos deg med din.

• 6 months later...

Den har jo hatt fryktelig mange navn opp igjennom. Scand formel, clipper 2100, sunwind 21, Blue sea, sollux 2100 og flere.

Jeg har en 97mod Sollux m.225 Yamaha.

Båten ble solgt som halvferdig bygg og ferdigstilt av en privatmann.

Tror forma nå er solgt til en i Italia. Det sa de på sollux ihvetfall.

Max hk på den skal være 300. Jeg kan få trøkt inn 7pers i min. Har buesofa. Tipper den er godkjent for 5, men vet ikke det for sikkert.

Jeg har litt problemer med at båten skjærer til babord side i akselerasjon fra lav fart og deakselerasjon til lav fart. Prøver å finne ut hvorfor..?

Den er veldig smal og har en dyp v bunn, så den er en håndfull å kjøre i full fart. 58knop.

Lykkelig Dracoeier ^_^