Jump to content

Kva slags lakk skal eg bruke på mine teak/mahogny lister utv

Steinsvigen

Recommended Posts

Hei folkens noen som har ein ide kva slags lakk som er best utvendig. Dere kan sjå listene mine inne på sida mi link finner dere under . Eg skal skrape og pusse inn på bart tred ..

PS ! Skriv gjerne noen ord i GJESTEBOKA MI :-)

Redigert av Steinsvigen (see edit history)

http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/

mini2.jpg

Hei, prøver meg på mitt første innlegg på BP.

Jeg hadde Saga 27 AC 1978 mod fra 1985 til den ble solgt i 2005. Igrunnen slet jeg med å holde utvendig lister fine i alle år.Esprimenterte med forskjellge lakker ol, men kom fram til at Benarolje holdt lengst. Til slutt var jeg lei av avskruing av lster og lakking/oljer som holdt dårlig. Tegnet da rundt listene, sparklet skruehull,pusset sparkelet og malte med Jotun Skipolin (grå som øverst på skrog) der som listene var tidligere. Det ble "stiligt" og reint.

mvh Hallais

Krokede ror gjere lang fjord.

Mvh, "Minitrawler" Hallais

Jeg har aldrig hatt hell med lakk på utvendige flater. UV og fukt angriper lakken etter relativt kort tid, og da må en slipe ned og lakke på nytt. Med olje (Ovatrol Edelolje) derimot kan en bare legge på et strøk eller to oppå det gamle, og finishen blir som ny. Finishen på olje blir omlag like blank som som på lakkerte flater.

Min leveregel er altså:

* innvendige flater, Epifanes blank, 5 strøk + 2 strøk silkematt

* utvendige flater, Ovatrol edelolje.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...