Jump to content

Hva er din drømmebåt?

-morten-

Recommended Posts

Min Drømmebåt om jeg hadde ubegrenset med penger er en Estbay 39 sx, med twin MTU motorer og dertil egnet ZF gear, Mase generator for ubegrenset strømforbruk

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

540firstl.jpg

Frister, ser at prisen nå er satt ned med nesten 400.000!!! 2,6 mill for en sånn båt er ikke ille, men det skal vel godt gjøres å ikke ende på pluss 1 mill før alt er på plass... Uansett, hadde vi solgt huset og byttet inn 350en hadde den vært godt innen rekkevidde og fortsatt penger på bok... Hvorfor skal vi bo i hus egentlig???

Edited by bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

9,20 x 3,20 m (er begrensningen på båtplassen), seil med enkel nedtagbar mast, senke/svingkjøl, el.-motor, strømagregat, masse solceller/vindmølle, hytte a'la Moody 45 DS (nedskalert selvfølgelig) og direkte adgang til cockpit med gode sitteplasser til 6 personer, toalett med dusj nede samt en dobbel sovecabin og to meget gode lenestoler. Pentry oppe eller nede (der hvor det er plass) pluss en hel haug ting til som ikke jeg kommer på nå.

Finnes det noe sånt?

mvh tuffff

finerbåt!

Jeg reagerte også.

Selv om man bygger med kiln-grade finer, så vil det alltid være litt vann i fineren som før eller senere samler seg, og så er elendigheten igang.

Epoksy er jo ikke tett mot osmose det heller, selv om det er noe bedre enn polyester.

Eierne av disse båtene vil få store problemer om noen år.

Spørsmålet kommer opp med jevne mellomrom.

Og svaret blir igjen:

df35_presentation01.jpg

Cruising i 10 knop.

Uten å bruke en dråpe diesel eller bensin.

Og du skal vel være i rimelig god form for å holde kajakken i "cruising-speed"? :seeya:

--

Jon

Jeg er nok litt "uttafor " her, men ei tip, topp stand skøyte på 35-40 fot med en god gammel semidiesel hadde vært tingen. Det skal visstnok være en skøyteklubb i Bunnefjorden. Er det noen som vet om de har webside, el. l?

"It's difficult to build an ugly wooden boat."