Jump to content

Hva er din drømmebåt?

-morten-

Recommended Posts

Til BårdK:

Det er riktig det at det er "etterfølgeren" til Flem 350. Bl.a er undervannskroget forlenget...Det er gjort store endringer og oppgraderinger som du ser, og hele overbygget er nytt, det er vesentlig større FB, større akterdekk, større badeplattfrom osv. osv. En god del endringer er også gjort med innvendige løsninger, som separat dusjkabinett,

Denne båten har oppfylt alle mine drømmer om drømmebåten, kort og godt. Ingen over, ingen ved siden....for meg. :smiley:

For noen smålåtne drømmer!! Skal det være, så skal det være ....

Ganske prisgunstig i forhold til størrelse - kun 2 mill USD.

Denne også;

Tahe Greenland, 5.45 m lang og 50 cm bred og kun 17 kg i carbon!

Og koster under 25 båtlapper!

Så avgjort den store drømmebåten på kort sikt.

Den har linjer så myke som, myke som.... nei... stopper her pga moderator... :sweat:

Og til forskjell fra flere av dere over,

mulig jeg handler en allerede ved neste lønning :lol:

tahegreenland.jpg

Redigert av Phoebe (see edit history)
Mye flott her ! Jeg er litt beskjeden jeg, da.. Ønsker meg en båt jeg enkelt får plass i havna til.. Under 40 fot...

Støtter denne, jeg, (selv om alle andre "drømmer" i denne tråden er noenlunde edruelige, har ennå ikke sett noe a la denne ) jeg drømmer om å seile "bekymringsløst" så og si, så dette er min drøm...

Redigert av Gielas (see edit history)

--

Jon

En stor Selene hadde ikke vært å forakte - om man har penger og havn.

Selene-62.jpg

Eller kanskje en Nordhavn 120

2.jpg

Men begge er vel over de små 50brt jeg har lov til å over de hav. Etter å ha vært på storbåtmesse i helgen er vi fortsatt lykkelig fornøyde med det vi har. Men denne hadde også vært flott å ha som helårsbåt

paragon_25.jpg

Redigert av Bitteliten (see edit history)

son25januar2009k.jpg

Hver gang jeg ser en av disse i Sonskilen drømmer jeg om å¨begynne med det samme.

Desverre har det hittil bare blitt med tanken.

Mulig jeg kjøper en kajakk til sommeren som jeg bringer med meg ombord. Har plass til det.

Å padle kajakk gir fin kontakt med havet og fin mulighet til å kunne utforske områder i Sør-Koster arkipelaget.

Dessuten holder man seg i form.

Jeg har lett for å forfalle mye på langturene med båten.

så: "I have a dream".

Marex 370! Denne nye båten fra Marex synes å være en perfekt hytte på sjøen i mine øyne..

Sikkert mye å si imot, men ingen klarer å endre mitt syn på den som drømmebåt, heller ! Mesteparten, kjøkken ute, egen cabin bak for far og mor/sambo, stue ute i det fri... Eneste feilen er design på badeplattform (passer ikke til jolle-daviter) Drømmebåt, uten tvil ! Skal ha en 370, om jeg så må vente i 10 år !

Har ikke bilde men tror at en paragon 31 ville passe utmerket til mitt bruk

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...