Skipper Worse Svart 29.Januar.2009 Del på Facebook Svart 29.Januar.2009 Kanskje premissene for drømmen inkluderer ...... drømmemannskap ... blonde sådanne av hunkjønnsvarianten ..... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
roaldbj Svart 29.Januar.2009 Del på Facebook Svart 29.Januar.2009 .......jeg er kanskje litt mer forsiktig med å formulere visse aspekter ved drømmene så eksplisitt.......men Freud mente jo at alle drømmer er ønskedrømmer. Det var forresten ikke så ofte Freud var ombord i båt - så langt jeg kjenner til....men nå er jeg langt ute på jordet og ikke på havet. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 29.Januar.2009 Del på Facebook Svart 29.Januar.2009 Roald, drømmene her blir da i henhold til aspektet ID i vår psyke, mens ditt svar er preget av Superego....? (jfr Freud). K Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
TideRace Svart 29.Januar.2009 Del på Facebook Svart 29.Januar.2009 (redigert) Litt refleksjoner rundt drømmebåten. Jeg ser det varierer her i tråden fra en flott kano til båter i yachtklassen. Ikke kano, Pettersand, men kajakk. Kajakk i yachtklassen Redigert 29.Januar.2009 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 29.Januar.2009 Del på Facebook Svart 29.Januar.2009 Min Drømmebåt om jeg hadde ubegrenset med penger er en Estbay 39 sx, med twin MTU motorer og dertil egnet ZF gear, Mase generator for ubegrenset strømforbruk Trådstarter må ha meg unnskyldt:.... jeg ler så jeg griner når jeg leser endel av innleggene her. Denne tråden inneholder mange gode poeger.... Og fremfor alt: den går på sak og ikke på person - tror jeg..... Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 29.Januar.2009 Del på Facebook Svart 29.Januar.2009 (redigert) Denne Moody 62DS er det jeg ønsker meg, men om pengene ikke skulle strekke til vil jeg ha denne Moody 45 DS Jon Redigert 29.Januar.2009 av jandrea (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Ajax Svart 29.Januar.2009 Del på Facebook Svart 29.Januar.2009 (redigert) Siden du sikkert er vel kjent med denne byggemetoden kan du kanskje fortelle litt mere om den? Jeg mener fremdeles at alt tre, også såkalt maritimt kryssfiner også trekker vann, om en i mindre målestokk enn annen tre. Jeg synes for øvrig at RM er en spennende båt i forholde til vanlig plastbåtstandard. Skroget er enkelt bygget , den er enkelt og praktisk innredet med rette malte flater og den står på "egne ben". Men jeg synes nok prisen er drøy for en slik enkel båt, noe som kan tyde på ikke altfor rasjonelle produksjonsmetoder. Til dem som trengs litt opplæring i forskjell på byggemetoter og forskjell på polyester og epoxy legger jer her ved noen sider. Hvis dere blir fortstatt litt kan jeg komme med mer sener. www.osboat.no/linker.html www.westsystem.no www.westsystem.com www.marinetex.com/gluvit.html www.jonolavsakvarium.com/engdiy/2200litre/2200litres.html Ett bra forum har litt om dette evne og masse mer intresert støff: www.boatdesign.net Bak en sånn skrog er mer arbeid og mer materiellkostnad en i Bavaria eller liknende båt bygget på enkel måte. Skrog er eksempel lagd med epoxy/kevlar utvendig og sparklet med epoxysparkel før lakkering. Dekk er lagd av GRP i sandwitch og med vanlig fransk høyfinish på antiskli og overflaten. Forskjell på kvalitet av maritimt kryssfiner og av maritimt epoxy på markeden er stor og dere kan eks. ikke finne den fineren i butikker her i Norge dem bruker til disse båtene, den er for kostbar. Jeg bruker Explorer 8 og linkene jeg sette inn funkerer ikke på dette forum. Bruk tålmodighet og slå dem inn... Redigert 29.Januar.2009 av Ajax (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 29.Januar.2009 Del på Facebook Svart 29.Januar.2009 Jeg håper at flere av dere som har drømmer om flott/god båt også har noen tenker om at dere har helse til å glede dere med båten. På mine mange seilaser opp gjennom årene har jeg desverre møtt mange seilere som ikke har klart å manøvrere båten sin på grunn av sviktende helse. Jeg tør å skrive dette fordi jeg både er "gammel" og bruker mye tid på å holde den fysiske formen vedlike (mange timer i uka). Mitt råd er å holde seg i god fysisk form og i alle fall å motarbeide overvekt: "Flesk" på kroppen er et risikomoment i en fritidsbåt. Jeg erter sikkert mange inn på meg nå, men mange studier viser at overvekt er en sikkerhetsrisiko. Sa det pang?...... Ta med en kajakk ombord - da har livet en bedre fremtidsutsikt.--- Sitér dette innlegget Link to post
Ajax Svart 29.Januar.2009 Del på Facebook Svart 29.Januar.2009 ... jeg både er "gammel" og bruker mye tid på å holde den fysiske formen vedlike (mange timer i uka). "Flesk" på kroppen er et risikomoment i en fritidsbåt. Sa det pang?...... Pang! Kjøp deg Harley Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 29.Januar.2009 Del på Facebook Svart 29.Januar.2009 Mye sant i det du skriver Roald. Nå har du sett "lyset" og vil få mange fine turer med kajakken. Nede på Sætre møter jeg en seilbåtmann som i mange år har padlet. Han drar utpå og padler rundt i Sætreskjærgården og har mange flotte morgenstunder utpå. De dagene han ikke padler ror han en lettrodd robåt på et par timers rotur. Det gir mening for en pensjonist. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Ben Sin Svart 29.Januar.2009 Del på Facebook Svart 29.Januar.2009 (redigert) Linkene til Ajax www.osboat.no/linker.html www.westsystem.no www.westsystem.com www.marinetex.com/gluvit.html www.jonolavsakvarium.com/engdiy/2200litre/2200litres.html Redigert 29.Januar.2009 av Østkyst Hustler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 29.Januar.2009 Del på Facebook Svart 29.Januar.2009 Min drømmebåt. Litt trist for alle dere som drømmer om en annen båt enn den dere har. Er ikke det dumt da. Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 30.Januar.2009 Del på Facebook Svart 30.Januar.2009 Denne Moody 62DS er det jeg ønsker meg, men om pengene ikke skulle strekke til vil jeg ha denne Moody 45 DS Jon Mektig skute denne 62 foteren, det er vel først da dette konspetet kommer til sin fulle rett. Eneste jeg ikke liker er at disse båtene ikke kan bli "helt" åpen ute, ser det praktisk å ha dette taket som stikker ut på hver side bakover fra salongen, men det ødlegger det som jo er vesentlig i en båt, nettopp å kunne nyte været når det engang er på sitt beste. Ville mye heller valgt en solid kalejseløsning som med enkle grep kunne stuves bort i godvær... Tror båtene hadde tjent stort på dette... Har ellers ikke problem med å se meg og fruen og noen barnebarn i en slik om 20-25 år når regattaiveren har gitt seg og 10 delene på loggen ikke er så viktig lengre... HVIS jeg noen gang blir sånn da... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Ulv I Svart 30.Januar.2009 Del på Facebook Svart 30.Januar.2009 (redigert) Du, den båter der lignet noe veldig rettelse: Litt på en modell Schaefer kommer med (ble lansert på messa i Brasil i fjor). Flere bilder HER! Den lignet litt ved første øyekast, men så opp mot hverandre så jeg forskjellen. Redigert 30.Januar.2009 av Ulv I (see edit history) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Ben Sin Svart 30.Januar.2009 Del på Facebook Svart 30.Januar.2009 Jeg ser du har endret litt på teksten. Da slipper jeg å skrive: Veeel. De har begge baugen foran, og hvit targabøyle vendt bakover, men utover det ser jeg få likheter. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 30.Januar.2009 Del på Facebook Svart 30.Januar.2009 Gammel Joda 8100TC med Yanmar 340hk... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
avmønstret5 Svart 30.Januar.2009 Del på Facebook Svart 30.Januar.2009 Jeg håper at flere av dere som har drømmer om flott/god båt også har noen tenker om at dere har helse til å glede dere med båten. Ja, det har lett for å bli noe daft fysisk så lenge en er ombord. Vår oppskrift er å sykle(på land, båten er ikke så stor ), men mest å gå på tur. Og båtlivet er for alle aldrer. I sommer seilte vi i mange dager samme ruten som et italiensk par, begge 80++. De hadde en dansk motorseiler Maskot 33 tror jeg det var. De fortalte at de årlig tok en rundtur Italia, Hellas, Albania, Crotatia og tilbake til Italia. Det er noen sjømil. Det var ikke så veldig spreke, men smarte Gav fortøyningen til båter de kjente (som oss) og vi fortøyde båten deres. De snakket bare italiensk, noe vi ikke kan, men snakket derimot svært høyt og tyyyydelig .. herlige typer. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 (redigert) Stadig nye design fra Bondway. Her 75-foter med behørig CBC-dekk: Fikk ikke med meg prisen, men det er vel ikke så viktig... Redigert 1.Februar.2009 av Skipper Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
TideRace Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 (redigert) ..med behørig CBC-dekk.. ... CBC-dekk ? ... Corny Blondine Coupe .... Redigert 1.Februar.2009 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Hadde gjort seg i Dolviken, den der. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
jupan Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Tja, min drømmebåt må vel være en passelig stor seilbåt som er morsom å seile og helt okei komfortabel å ligge over i. Samtidig som at den lyser av hygge og god stemning. Jah, det er min drømmebåt. JRO Seilbåtløs sjarkbåteier. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 2.Februar.2009 Del på Facebook Svart 2.Februar.2009 ...her 75-foter med behørig CBC-dekk... Har du vurdert slankekur? Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Worry II Svart 27.Mars.2013 Del på Facebook Svart 27.Mars.2013 Må løfte noen gamle tråder for å få litt liv her i kveld ! Saga 315, min nye favoritt ! Noen med erfaringer ? Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 27.Mars.2013 Del på Facebook Svart 27.Mars.2013 Må løfte noen gamle tråder for å få litt liv her i kveld ! Saga 315, min nye favoritt ! Noen med erfaringer ?løp i banken nå! Da blir kånå glad;-) Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Sesongen Svart 27.Mars.2013 Del på Facebook Svart 27.Mars.2013 En liten trebåt på 14 fot, som jeg kan bruke til fisking og krabbepelling. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.