Baisiken Startet 27.Januar.2009 Del på Facebook Startet 27.Januar.2009 Jeg har i mange år hatt exel A-stativ som opplagsstativ. Pressenningen har av og til opp gjennom årene blåst av. Men i år er det ekstra ille. Vinden brekker ned stativet. Båten står ikke særlig utsatt til. Jeg har skiftet flere rør i stativet flere ganger og nå er det 4-5 rør som må skiftes igjen. Men nå gidder ikke jeg lenger. Nå bytter jeg til nytt stativ og ønsker tips om et bra pressenningsstativ. Hva er best, bakkestativ eller dekksstativ? Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 27.Januar.2009 Del på Facebook Svart 27.Januar.2009 Hvis du bruker 1 loddrett stang i hver ende som går til bakken og benytter 3-4 "A"`er som støtter seg på selve båten, så kan du lukke presenningen slik at ikke vinden får så godt tak. I tillegg bør du bruke en tung og "død" presenning med høy egenvekt. Det er neppe noe galt med selve stativet ditt. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.Januar.2009 Del på Facebook Svart 27.Januar.2009 (redigert) Sverger til dette Dette har vært bygda rundt på utlån siden 82 når jeg ikke har brukt det selv Om det finnes i handlen vet jeg ikke, clasohlson har noe som ligner rare mål svensk standar. Redigert 27.Januar.2009 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Vierskjær Svart 27.Januar.2009 Del på Facebook Svart 27.Januar.2009 Har tung presenning, tror det er 450 gr. pr. kv.m. I tillegg har jeg fire barduner, som er festet i toppen av et T-stativ (to forut og to akter), som i sin tur er festet med jordanker - dette gjør at hele innretningen nærmest er urokkelig. Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 27.Januar.2009 Del på Facebook Svart 27.Januar.2009 Jeg tror ikke det er noe feil med Excel stativet. Du må huske å ha tilstrekkelige vertikale støtter og samtidig binde stativet skikkelig fast. Det er også viktig å ha en tung presenning med f.eks. vanndunker for å holde presenningen nede. Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 28.Januar.2009 Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 Jeg har det største aluminium stative til maritim (12m), dette levers i en bag med seksjoner i 1,5m lengde. Det er klikk låser som gjør det lett å monterer samt at det er solid, anbefales. Dette er står på bakken foran og bak på båten, samt at det er 4 dekkstøtter. Kjøpte også en litt tyngre presenning, denne er veldig "stille" når det blåser, det er veldig greit dersom båten står til vinterlagring nærme huset så en ikke irritere seg over bråk fra presseningen når det blåser Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
EIRINA Svart 28.Januar.2009 Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 (redigert) Vi bruker no tool systemet og er kjempefornøyd med det. http://www.haugmarine.no/ Redigert 28.Januar.2009 av A-Joda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.