Jump to content

VP KAD 43 manual for bytte av oljefordelerhus?


Xlnt

Recommended Posts

Hei

Er det noen som har manual for å bytte oljefordelerhuset på KAD 43 eller 42 liggende? Har kjøpt nye fordelerhus til mine motorer men husene kom selvfølgelig i bare deler og må sette sammen dette selv. Da dette er kritiske deler for varighet på motoren hadde det vært veldig fint med en manual som forteller hvordan dette skal settes sammen.

 

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Hei

Har sjekket dokumentarkivet og servicemanualen som ligger der gir ikke svar. Jeg har studert sprenskissen i delekatalogen og tror jeg går for å montere etter denne da de fleste delene er greit merket og ser kurrant ut å montere utfra den. Det ser ut til at fjærer og stempler på hver side av huset er identiske utfra delenummernee og da skal det være ganske så enkelt ser det ut til.

-Xlnt

 

fordelerhus.jpg

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Jeg fikk den samme utfordringen som deg da jeg kjøpte det samme huset i fjor. Ja, du kan sette dette sammen selv, men det er IKKE å anbefale. Selv min VP mann som har 40 års erfaring ,ønsket at Bjordal & Madsen skulle sette det sammen FØR han fikk det. Det var i og for seg ikke problem å sette det sammen, men som han sa var det lett å gjøre feil. SÅ mitt forslag til deg er å få verkstedet som solgte deg husene til å sette dem sammen. jeg fikk dette inkludert i prisen, tok en 10-15 min pr hus.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...