Fairline 36 Turbo Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 Hei Er det noen som hvet hvordan man bygger om en 10 hk Mercury Viking til 15 hk Quote Link to post
avsluttet Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 Du må fjerne en "strupeplate" som er mellom forgasser og motor. Jeg vet godt hvor den sitter på en mariner iallefall, men har ikke sett at det er verdt bryet å fjerne den. Quote Link to post
Fairline 36 Turbo Posted February 1, 2009 Author Share Posted February 1, 2009 Heisann. Jeg mener å ha hørt at det er noe mer du må gjøre enn bare å fjerne den, men husker ikke hva???? Quote Link to post
avsluttet Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 (edited) det er noen skruer som er vanskelig å komme til. Og annet må demonteres for å komme til. Sist jeg så på dette på en mariner orket jeg ikke sette igang. Man må vel også gjøre rent og lage ny pakning der plata sto. Kanskje gasswiren må justeres??? Hva annet det skulle være vet jeg ikke, kanskje noen andre har gjort dette? Mener det har blitt diskutert før på båtplassen. Edited February 1, 2009 by traust (see edit history) Quote Link to post
Helge Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Har gjort dette selv for over 10 år siden på en da helt ny 1997 modell Mercury Viking. Denne operasjonen er forøvrig nevnt i flere tråder her fra før og det er IKKE noe annet som mågjøres enn å fjerne strypeplaten! Jeg synes ikke det var vanskelig selv om en av muttrene som holder forgasseren fast i blokka sitter litt trangt til. Så må man hekte av et par stag/virer som man må huske å feste igjen etterpå. Ut fra egenerfaring kan jeg si at det gir definitivt mer futt i motoren, men mest på høye turtall. Quote Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Recommended Posts