Jump to content

Erfaringer med Magnum-frakt.


SveinHa

Recommended Posts

Hei.

 

Etter å ha hørt mye godt om Magnum vedr. transport av varer fra USA har jeg nå noen pakker på vei fra USA (håper jeg). Noen med flyfrakt og noen med båt. Problemet mitt er bare at Magnum ser ut til å gjøre en svært så god jobb ut av å IKKE holde MEG orientert om MINE pakker. Jeg prøver å ringe og av og til får jeg svar på telefonen men jeg får aldri vite konkret hvor mine pakker er. Jeg prøver å sende e-post og de blir skjelden besvart, om jeg stiller 4 spørsmål får jeg aldri mer enn svar på et. Så langt har jeg valgt å tro at pakkene mine er i rute men det gjør meg en smule frustrert å ikke vite. Alle pakkene vises i min konto på websidene til Magnum men det ser ut til at denne ikke oppdateres særlig ofte.

 

Noen andre som har lignende erfaringer med Magnum?

 

Hilsen Svein..... som venter på ny motor til båten........fraktet med Magnum.....

 

P.S. For ordens skyld har jeg tipset Magnum om denne postingen i tilfelle de skulle finne på å lese e-posten sin......

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Fikk nettopp følgende svar fra Magnum (gjengitt med tillatelse fra Magnum):

 

Tack för att du informerar oss om din posting. (Jag visste inte att Magnum har varit diskuterat där)

 

Jag trodde jag hade svarat på din e-mail tidigare.  Men nu när jag letar efter svaret under skickade mail så finner jag inget.  Ursäkta detta, men vi har ca 100 mails varje dag och vi försöker besvara dem så gott/fort vi kan.

 

Jag ser att din båtmotor är fortfarande i status Recieved.  Jag ska maila terminalen i USA för att bekräfta detta.  Den vore igentligen vara i status Transit och skickad i sendningen för ett par veckor sedan. Vi skickar en ny container på torsdag, den ska vara framme första dagarna i Juni.  Om din motor fortfarande ligger kvar så kommer den med denna sendning.  Om motorn är i Transit (men det inte blivit uppdaterat på internett) så ska den vara framme denna vecka. (Det är inte meningen att man ska vänta så länge som du gjort på din pakke)

 

För information:

Vi har tyvärr haft lite problem med sjöfrakten.  Vi får för dålig tilllbakameldning från vår transportör vilka pakker som pakkas i containerna.  Därmed vet vi inte riktigt vad som kommer med för än containern anländer Norge.  Detta är för dåligt och vi har beslutat att inte ta emot mer sjöfrakt för än dettra administrativa problem blivit löst.  Vi erbjuder nu alltså bara vår standard flyfrakt (där alla pakker som kommer in under veckan, skickas över helgen, och leveras kunden påföljande vecka).  

 

Jag återkommer med besked om status senare idag

 

MVH

Peter

 

 

 

Du handler, vi ordner frakten.

www.JetCarrier.com

Magnum no AS, Fosseveien 8-12, 1792 Tistedal, Norway

Tel: +47 69 184030, Fax: +47 69 184031

Da ser det i alle fall ut til at Magnum ser problemet og gjør noe med det. Med litt flaks har jeg motoren min om et par uker.....

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Min erfaring er at dei er treeeege..

Synd, for konseptet er jo knallbra.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg har ventet på en motor og noe deler som skulle være framme nå i førsten av mai, og da hadde varene ligget lenge på terminalen, har ringt og mailet om denne sendingen, fikk beskjed om alt var i orden. MEN ALT LIGGER IGJEN I USA, så må vente på neste sending.

så dette har tatt laaaang tid.

Link to post
Share on other sites

Fikk nettopp beskjed om at motoren min fremdeles står på Magnums lager i USA og der har den stått siden 7. april. Vil antagelig ankomme Oslo 4. juni (et eller annet år)..........

 

Flere kommentarer unødvendig fra min side........ :confused: :confused: :drink::crazy::cool:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg steller til daglig med "hurtigfrakt", har ikke hørt om Magnum tidligere. At noe blir liggende i transit noen uker og venter på passende frakt er ikke helt unaturlig på gods over 50 kg. Hvis man da ikke står på og purrer dagelig. Det virkelige problemet oppstår når man får en faktura fra et eller annet vesen på 1 mill. NOK med beskjed om å betale først og klage etterpå. Det er da korrespondansen går så det ryker den ene veien, og tilnærmet null svar den andre veien. Og ukene går... Hulda sier med sin vanlige ukuelige optimisme: "Det er noe dritt, sånn er det bare".

Link to post
Share on other sites

Bruker dem der jeg MÅ.. Er ikke der andre alternativer og eg vil ha den varen bruker eg dem gjerne men har at ting tar tid i bakhodet..

 

Fekk nettopp hjem en kompresjonstester med utstyr for mangen motorer og den ble sendt direkte fra forhandler til Norge og det tok ca 6 dager.. Bra...

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

....ble sendt direkte fra forhandler til Norge og det tok ca 6 dager.. Bra...

Jeg fikk også tilbud om å få motoren direktesendt men det kostet 2-3 ganger så mye som Magnum. Angrer på at jeg ikke slo til på det for nå begynner det å spøke for sommerferien.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Nå har jeg fått forsendelsen.

Fra jeg fikk beskjed om at den var ankommet "postkassen" i USA til den ankom mitt lokale postkontor gikk det 17 dager.

 

Jeg vil anslå kostnaden til ca det dobbelte av USPS Airmail Parcel, samt at det altså tok betydlig lenger tid. :sailing:

 

Min konklusjon er at så lenge sendingen er innenfor Airmail Parcel grensene er dette definitivt rimeligst og raskest.

Grensen til Norge er 30kg, max 107cm (lengde) og 200cm (omkrets)

 

Man finner en kalkulator for USPS her: http://ircalc.usps.gov/weight.asp?Contents=1

Link to post
Share on other sites

Nå har omsider motoren min dukket opp i Oslo. Den ble bestilt i USA i midten av mars men rett skal være rett: ca 4 uker av denne ventetiden skyldes motorleverandøren som klarte å få motoren levert i New Jersey 2 dager etter at Magnum hadde en skipning. Motorleverandøren fikk en deadline av meg som var en uke før reell slipning men de klarte å levere den 9 dager etter deadline og det var 2 dager for sent  :sailing::cheers: :cheers:

 

Heldigvis (?!?) har Magnum lagt ned sjøfrakten inntil de og deres underleverandør har fått gang på logistikken.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Er prisen til USPS kun basert på vekt og ikke volum?

 

GeirKS

Ja, så lenge man holder seg innenfor max-målene.

 

Volumet har derimot svært mye å si hos Magnum, esken min veide 9.53kg, men ble beregnet til 31.78kg!

(Den målte 90x136cm, altså innenfor max-grensen til USPS)

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Da var omsider Magnum-frakten min avsluttet.

 

En av pakkene ble bekreftet ankommet Norge men forsvant da Posten overtok på siste strekket. I går fikk jeg erstatning for denne etter utallige purringer...... Magnum betalte mine utlegg selv om jeg er rimelig sikker på at det denne gangen er Posten som har rota den bort. I Postens pakkesporing er pakken registrert men ingen data om pakken er registrert så jeg antar det har skjedd et eller annet i det øyeblikket Posten har overtatt.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...