Yankee Startet 1.Februar.2009 Del på Facebook Startet 1.Februar.2009 Hei, lurer bare på om en båt tåler å fryse inne i is? Noen grenser for hvor mye? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Så lenge ikke store isflak kommer med strømmen og skraper opp båtsiden din tror jeg ikke det er noen direkte fare. Du forteller ikke hva slags båt det er. Er dette en trebåt ville jeg vært mer forsiktig. En plast eller stålbåt tåler mye is rundt skrogsiden. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Yankee Svart 1.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 En skjærgårdsjeep som ligger i en fjord der det aldri blir mye bølger, men isen kan fort bli 30 - 40 cm. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 isen kan fort bli 30 - 40 cm/quote] Da er det vel tryggest å dra båten på land vil jeg mene. Største problemet kan komme når isen tiner og løsner fra land, slik is tar gjerne med seg rubb og rake ..... Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
puddingen Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Er jo andre ting som spiller inn også! Selvlensere som tæler igjen-frostsprenging i hver krik og krok hvor vann kommer til ved regn og/eller mildvær. Kan bli en kostbar måte å finne det ut på da... Ta`n på land om mulig! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Jeg ville ikke hatt en båt liggengde i såpass mye is... Ta en kikk her (post 464) for å se en 20 fots DC som lå i ca 30 cm is for et par uker siden.... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Astor Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 En skjærgårdsjeep som ligger i en fjord der det aldri blir mye bølger, men isen kan fort bli 30 - 40 cm. Ville også valgt å ta båten på land. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Yankee Svart 1.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Da må jeg nok heller skaffe meg en båtplass i isfrie farevann slik at jeg kan bruke båten om vinteren også. Sitér dette innlegget Link to post
dezibella Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Det er en båt i vår havn som fortsatt ligger ute det er 18 foter. Båten har vært under vann to ganger nå pga isen. Isen har dratt båten rett ned pga tidevannet. Nå ligger den halveis under vann uten muligheter for å få den opp siden isen nå er ca 40cm tykk. Det er vel bare å vente til våren når isen er vekk slik at man kommer til med kranbil. IKKE LA BÅTEN LIGGE UTE :nono: Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
FredrikW Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Ta en kikk her (post 464) for å se en 20 fots DC som lå i ca 30 cm is for et par uker siden.... Nei steike, har den virkelig sunket?!? Jeg la også merke til den for en stund siden. Det var kjipt! Er glad jeg har båten inne i 20 plussgarder Sitér dette innlegget Link to post
opus Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 (redigert) En skjærgårdsjeep som ligger i en fjord der det aldri blir mye bølger, men isen kan fort bli 30 - 40 cm. Har den frosset fast allerede, bør du kanskje tenke ut en idè på hvordan få båten opp og ut av isen? Bare si fra, legg inn fotos osv, så prøver vi hjelpe deg med tanker og ideer. Kanskje sage den ut med motorsag, og få løftet den ut e.lign. Redigert 1.Februar.2009 av opus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 2.Februar.2009 Del på Facebook Svart 2.Februar.2009 (redigert) Jeg har trodd at et problem med natede treskrog er at isen fryser fast i natene og når isen går, blir natene med. Derfor har båter "ishud" Men i diskusjon med normalt oppegående " folk i båt folk" ble det hevdet at dette er en myte? Synspunkter?? Redigert 2.Februar.2009 av 2nd Trikker'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.