Ribtjenester Startet 1.Februar.2009 Del på Facebook Startet 1.Februar.2009 (redigert) Halois folk, sommeren nærmer seg med stormskritt og med alle prosjektene mine, må kulda trosses og arbeidene startes. Som nevnt i tidligere tråd var alle slangeklemmene på motoren min irrete og dårlige, motoren blei plukka ut og vasket skikkelig og sandblåste noen rustflekker og lakkert på nytt og selvfølgelig montert nye slangeklemmer. Tankmåler må skiftes. septik måler må fikses/byttes. Skal bytte noen hovedbrytere som det var antydning til irr på. Dynamo er overhalt for at den skal være 100% i orden Motoren skal joinn i båten igjen. Montere søkelys som er nyinnkjøpt. Vurderer ny kartplotter da den jeg har har liten skjerm. Bytte oljer og zink på motor og drev. Bytte dusjpumpe. Bytte vindusvisker motor. Nye batterier skal også inn. Vurderer og trekke om båten med alcantara utvendig. syntes helt hvitt er litt stuslig. Da er vel skuta klar for sesongen når de "små" tingene er gjort . Hvilke planer har du med skuta da ? Redigert 1.Februar.2009 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Ben Sin Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Fylle opp tanken. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Hei, Fylle opp tanken, det gj ør vi om høsten Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Bavaria.Morten , hvor gammel er båten din ? Min båt ligger på vannet og det er vel egentlig ikke så mange store prosjekter , skal krype litt rundt og gjøre meg kjent i alle kriker og kroker ellers er det vel bare et olje og filterskift å ta om jeg orker å gjøre det i år , man må vel egentlig ikke gjøre slikt hvert år om man uansett kjører under 100timer ? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 1.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Ha ha båten er en 06 mod men har gått som utleie båt og fått dårlig vedlikehold og kjærlighet. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Enzo Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 (redigert) Ok , syntes bare det var mye irr og greier på såpass ny båt , regner med det er VP motor og jeg har selv hatt VP noen ganger som har vært flere år gammel uten slike ting. Kanskje jeg har sjekket for dårlig Kjærlighet er viktig Redigert 1.Februar.2009 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Båten er i bruk hele året. Det som skal gjøres er å sette inn en varsler dersom det kommer inn vann over et vist nivå i bunnen. Selvsagt er vdet montert inn nivåbryter også. Ellers ingen store oppgaver. Kanskje et defrosteranlegg som gir oss gratis varme under gange? Ser fram til den dagen varmen ligger i luften og jeg kan gå løs på skroget med varmt vann og såpe. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Ulv I Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 begynne nå? hehe. nesten ferdig jeg.. :) Bedre sent enn aldri Har endel vasking og polering igjen selvsagt. Det tas når burkaen kastes. :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Bonus Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Ferdig med motor og drevservice. Polerte skroget igår. Har igjen stoffing. Skal sette inn etpar hyller i et skap, ellers ingen prosjekter. 1. April går båten på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 7.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 huff prøver og få gjort litt men ikke lett med syk kone og hund som skal på tur snø som skal måkes. Hadde masse planer i helga men det ser ikke ut som planen blir fulgt. Fortsatt god helg alle sammen. Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Flippern Svart 8.Februar.2009 Del på Facebook Svart 8.Februar.2009 Har laget meg alt for mykje arbeid.. Plukket ut motoren og ribbet den heilt ned. (aqad30) Innredninga i båten e også plukket ned, holder på å trekke opp igjen innvendig med skai. Alt av treverk må pusses ned og lakkes. (solbleika) Ny kalesje må anskaffes, taklukene lekker også. Drevet trenger vel også en overhaling, nye tetningsringer da det var drevolje i belgen.. Men bortsett fra det der så e e nesten i mål Motoren har no e heldigvis fått sammen igjen no da. Va dårlig arbeid fra den forrige som åpnet den som gjorde att den var ødelagt, manglet låseringer på kryssboltane. Så foringene så ikkje akkurat fin ut. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 8.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2009 Godt og høre at det ikke bare er jeg som har litt og drive med da Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Stoner Svart 8.Februar.2009 Del på Facebook Svart 8.Februar.2009 Årets førsesongs-anstrengelse blir å ringe båthotellet for å avtale sjøsetting Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 8.Februar.2009 Del på Facebook Svart 8.Februar.2009 (redigert) Vinterens prosjekter starter når båten taes på land om høsten. Jeg tar meg en liten tur ut i snekkerboden nesten hver dag og snekrer litt. Det er utrolig trivelig og dagens høydepunkt. Det blir diverse innredningsdetaljer samt total utskifting av det elektriske anlegget med nytt dashbord og nye instrumenter (påbegynt forige sesong). Har båten liggende i hagen, så jeg er ute en tur av og til for å ta mål og tilpasse deler. Rapport med bilder kommer til våren. Redigert 8.Februar.2009 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
M/S Bastard Svart 8.Februar.2009 Del på Facebook Svart 8.Februar.2009 Driver på med en del jeg også, det som skal gjøres nå i vinter; Bytte ut dieseltank, den ene skal vekk til fordel for batterirom. Fortsette på det elektriske, det er en del arbeid med dette. Lakke opp en del listverk. Nytt dashbord Montere en spaks gear/gass kontroll Grundig vask av båten innvendig, når det blir vann på brygga igjen. Tror det får holde foreløbig, baller på seg en hel del arbeid i disse punktene også som man ikke har forutsett. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 8.Februar.2009 Del på Facebook Svart 8.Februar.2009 Ferdig med det meste, men jeg holder på å pusse opp drevet og så skal båten legges ut for salg........ Ønsker oss en Scirocco. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 9.Februar.2009 Del på Facebook Svart 9.Februar.2009 Tja, har noe og stelle med Bytte batteri bank ta vekk bunn stoff reparere en gammel skade bytte dusj batteri bak. hvis jeg får fritidsproblemer utover dette, fikse et nytt dashbor... Sitér dette innlegget Link to post
Flippern Svart 9.Februar.2009 Del på Facebook Svart 9.Februar.2009 (redigert) ta vekk bunnstoff ja... hvordan skal jeg gå fram der da? Har veldig mange lag på min båt, så e tenkte e skulle få fjerna alt og smurt opp igjen. Må e langt inn? evt smøre med antipest? båten e en 86 mod.. Hadde den oppe og smurte den i sommer, men når e tok den hjem i hagen i sommer var det løsna mange flak.. Har fått meg tak i en kad32 no med dp-e drev, så da blir det motorbytte på meg i tillegg.. Ikkje så mykje ekstra det i og med andre motorn allerede e ute.. Redigert 9.Februar.2009 av Flippern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 9.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2009 Det står veldig mange tips på fjerning av bunnstoff hvis du søker på det her inne. God og høre det er flere her inne med motor prosjekter Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
SandAnker Svart 9.Februar.2009 Del på Facebook Svart 9.Februar.2009 Jeg vurderer sandblåsing, skal egentlig en tur til Horten for og se hvordan resultatet på en annen båt blir med sandblåsing.. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 9.Februar.2009 Del på Facebook Svart 9.Februar.2009 huff prøver og få gjort litt men ikke lett med syk kone og hund som skal på tur snø som skal måkes.Hadde masse planer i helga men det ser ikke ut som planen blir fulgt. Hadde også ganske mye oppgraderinger som skulle utføres, uten at tiden strakk til. Sendte madam'n og unger til syden ei uke og vips så var mesteparten gjordt uten avbrytelser eller noe som helst mas - Kun når kjøleskapet skulle fylles igjen Sitér dette innlegget Link to post
jorhan Svart 10.Februar.2009 Del på Facebook Svart 10.Februar.2009 Har holdt på i hele vinter. Løfta ut gammel motor og holder på å legge inn ny(brukt). Er akkuratt ferdig med i montere nye jern til beddingen. Det har vært en bløt og kald fornøyelse. Siste dagene har jeg ikke gjort så mye pga litt vel kaldt Mye måling og tilpassing for å få dette til. Har allerede løftet motoren inn en gang for å få tatt mål. Mye greier gett.... Sitér dette innlegget Link to post
dhjerp Svart 10.Februar.2009 Del på Facebook Svart 10.Februar.2009 Jeg har nok også tatt på meg mye i vinter. Ferdig med overhaling av dyser og vurderer overhaling av topp/sliping av ventiler. Halvveis omtrent med å legge om det elektriske, mangler bare et nytt batteri og et BEP voltsensitivt relè. Holder på å lage nye puter rund baut og skal sy nye gardiner, rettere sagt er det kona som gjør det meste her. Har montert ny varmer og lagt opp et par 220 v stikk. Skal montere et par nye, vanntette høytalere i cockpit. Når det blir varmere skal all innredning lakkeres eller oljes. Blir det tid til overs før det er isfritt i hjemmehavna er det sikkert andre ting som skal gjøres, bl.a. en fødsel. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 23.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Nå venter båten bare på kranbilen Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Framtia Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Holder på å lage nye puter rund baut og skal sy nye gardiner, rettere sagt er det kona som gjør det meste her. ...... Blir det tid til overs før det er isfritt i hjemmehavna er det sikkert andre ting som skal gjøres, bl.a. en fødsel. her er det vel også kona som skal gjøre det meste regner jeg med...? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.