Goddis77 Startet 9.Mai.2004 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2004 Har en Yanmar 33, som gikk tom for diesel her forleden. Var kommet 50m fra pumpen når det skjedde. I den forbindelse... må dieselfiltre og lignende byttes etter en sånn opplevelse, eller er det bare å fortsette å kjøre? Har ihvertfall lært etter denne opplevelsen, og har nå alltid en 5L kanne i reserve. (reservetanken er inne for sjekk/testing). Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 9.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2004 Nei, du behøver vel ikke å bytte filter fordi du kjørte tom for drivstoff, men anlegget må nok luftes når du har fylt tanken igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 9.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2004 Har luftet og alt er ok. Men fikk et problem i dag, da vi var utpå begynte plutselig turtallet å synke. Hadde litt lite diesel og høy belastning, så jeg lurte på om det hadde en innvirkning på at vi hadde gått tom for diesel en gang før. (Tanken var 1/4 full i dag) Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 10.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2004 Kan hende du fikk med deg noe bunnslam når du kjørte tom tanken sist og at filtrene har tettet seg. At turtallet synker kan være et tegn på dette. Skader sikkert ikke å skifte filteret. Sitér dette innlegget Link to post
MortenK Svart 10.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2004 Det kan også ha vært litt luft som har blitt presset igjennom. Jeg har i vinter hatt av hele dieselsystemet og den stoppet hele 4 ganger etter at jeg startet den opp på sjøen grunnet luft i dieselsystemet. Jeg merket godt i perioder hvor motoren tygde luft ved at den gikk på lavere turtall. Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Goddis77 Svart 10.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2004 Skal fylle tanken idag, og kjøre den på forskjellig belastning for å se om det kommer tilbake. Men skal for sikkerhets skyld ta en kjapp dukkert for å se om det har viklet seg noe i propellen. Hadde forresten skikkelig flaks opp i det hele. Lå midt i Strømme bro på full belastning bare sekunder før det skjedde. Det kunne endt ganske stygt det der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.