Jump to content

Tom for Diesel

Goddis77

Recommended Posts

Har en Yanmar 33, som gikk tom for diesel her forleden. Var kommet 50m fra pumpen når det skjedde. I den forbindelse... må dieselfiltre og lignende byttes etter en sånn opplevelse, eller er det bare å fortsette å kjøre?  :crazy:

Har ihvertfall lært etter denne opplevelsen, og har nå alltid en 5L kanne i reserve.

(reservetanken er inne for sjekk/testing).

Har luftet og alt er ok. Men fikk et problem i dag, da vi var utpå begynte plutselig turtallet å synke. Hadde litt lite diesel og høy belastning, så jeg lurte på om det hadde en innvirkning på at vi hadde gått tom for diesel en gang før. (Tanken var 1/4 full i dag)

Det kan også ha vært litt luft som har blitt presset igjennom.

Jeg har i vinter hatt av hele dieselsystemet og den stoppet hele 4 ganger etter at jeg startet den opp på sjøen grunnet luft i dieselsystemet. Jeg merket godt i perioder hvor motoren tygde luft ved at den gikk på lavere turtall.

s/y "Arnegrut", Asker

Skal fylle tanken idag, og kjøre den på forskjellig belastning for å se om det kommer tilbake. Men skal for sikkerhets skyld ta en kjapp dukkert for å se om det har viklet seg noe i propellen.

Hadde forresten skikkelig flaks opp i det hele. Lå midt i Strømme bro på full belastning bare sekunder før det skjedde. Det kunne endt ganske stygt det der.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...