Jump to content

Strømmen gått på brygga , er det noe problem å ligge der da ?

Enzo

Recommended Posts

Det med varme i motorrommet osv , det er mere blitt en mote enn nødvendig trur jeg .Men selv sover jeg dårlig om det ikke er strøm på brygga men sånn er det bare ,flere som har hatt båtane ute på sjøen i alle år.Dem gammle gutta her i havna bruker ei lyspære i motorrommet om det blir kjempe kaldt , eller's aldrig noe .Så ser vi oss andre med varmovner i motorrommet (frostvakt) , å vi har gjerne en på badet også.Nå har jeg kommet meg litt mere på plass med nybåten ,her er det for mye nytt å ukjent så jeg liker ikke den kulda som er meldt .Liker at alt er i vater ,så kan man sove bedre om natten .Har nettopp blitt ferdig med å tette luftinntaka på begge sider av motorrommet,så da håper jeg at det er iorden så langt.Men om du er usikker å ikke liker å ligge uten strøm ,du har tømt vann osv sier du.hvorfor ikke kjøre frostveske i motor.Koster 90 kroner for 4 liter på Biltema .Blander du den 50/50 så har du 8 liter som tipper holder i bøtter til motoren din .Da kan du slappe av å ikke tenke mere på det,hadde vel gjort slik jeg også om jeg ikke hadde brukt båten innimellom .

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hei !

Hadde samme problemstillingen for etpar år siden. Lå i bolehavn, men fyllte 30% frostvæske på saltvannssiden etter hver tur. Siden jeg ikke kan se eksosutløpet, fyllte jeg 15 liter for å være sikker. Åpner saltvannsfilteret og fyller i der. Volumet avhenger jo av motorstørrelse og type.

Worst case scenario er at bobleanlegget slutter å funke, og med 20 minus fryser det til, og da kan du få frosttilstander i motorrom .

-koh

Har ligget ute i bøye i 20 år, etter en tur på vinteren stenger jeg sjøvannsinntaket tar av filterlokket på sjøvannsfiltret, starter opp kjører i ca 30sek for å tømme eksosrøret.

Så er det bare og drenere, har dreneringskran før sjøvannspumpa og på manifoilen.

Heller en skvett frostveske i filtret og setter på lokket.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...