Embla Startet 2.Februar.2009 Del på Facebook Startet 2.Februar.2009 Noen som vet om det blir signal problemer hvis svinger kabel kuttes og skjøtes sammen igjen ? Tenker å lodde kablene å bruke krympestrømper ......... Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 2.Februar.2009 Del på Facebook Svart 2.Februar.2009 Ikke noe problem. Det er ikke de helt store frekvensene her. Sitér dette innlegget Link to post
Viknes830 Svart 2.Februar.2009 Del på Facebook Svart 2.Februar.2009 Har skjøtet min 50 / 200Khz giver...funker som et 'skudd'.... Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 2.Februar.2009 Del på Facebook Svart 2.Februar.2009 Bare pass på at du stabiliserer/stiver av det loddede strekket. Skal ikke mye bevegelse til før du får brudd i ei loddet ledning.. Mener jeg leste i manualen til min tidligere dybdemåler at kabelen ikke måtte kuttes da det ville forstyrre signalene. Klarer ikke se for meg at instrumentet er så fintfølende at kabelens resistans skulle endre seg drastisk hvis en fjerner noen meter, uten at jeg har nok svakstrømskompetanse til å uttale meg sikkert. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Medusa Svart 2.Februar.2009 Del på Facebook Svart 2.Februar.2009 Utvendig bør du bruke krymperør. Krymperør er det samme som krympestrømpe, men er mere solid og er innvendig satt med ett spesielt lim som gjør skjøten 100% vanntett. Det er krymperør som brukes for å skjøte kabel i jorden... Sitér dette innlegget Link to post
Embla Svart 2.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2009 Takk, Takk. Kabelen er nå kuttet, loddet og krympet....... Kan ikke se noe forskjell på loddet :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.